Konusunu Oylayın.: İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?
  1. 13.Ekim.2016, 21:40
    1
    Misafir

    İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?






    İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık? Mumsema Gerçekten dua kaderi değiştirir mi ? Bu sözü açıklar mısınız ? Benim olmasını istediğim bir duam var Allah benim için hayırlı olanı tabiki daha iyi bilir bu dünya olmazda öbür dünyada verir ama ben çok istiyorum çok dua ediyorum işler gittikçe sarpa sarıyor diyorum demekki hayırlı degil ama dua etmekten de vazgeçmiyorum hala içimde bir umut var bilmiyorum kabul olacak mı açıklama yaparsanız sevinirim hocam


  2. 13.Ekim.2016, 21:40
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Gerçekten dua kaderi değiştirir mi ? Bu sözü açıklar mısınız ? Benim olmasını istediğim bir duam var Allah benim için hayırlı olanı tabiki daha iyi bilir bu dünya olmazda öbür dünyada verir ama ben çok istiyorum çok dua ediyorum işler gittikçe sarpa sarıyor diyorum demekki hayırlı degil ama dua etmekten de vazgeçmiyorum hala içimde bir umut var bilmiyorum kabul olacak mı açıklama yaparsanız sevinirim hocam

  3. 14.Ekim.2016, 22:44
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 25,495
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?




    Bu sorunun cevabı için ilk önce gerçekte kaderin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor. Kader en basit ifade ile Allah katındaki ezeli ve ebedi ilmi anlamındadır ve bu ilim hiç bir şekilde değişmez. Kuranı kerimde bu manada şöyle buyrulmuştur:

    - “Allah, (o yazıdan) dilediğini siler, (dilediğini de) sabit bırakır. Ana kitap (olan Levh-i Mahfuz) ise O’nun katındadır.” (Ra’d, 39)
    Allah’ın (cc) Zatı, ezeli ve ebedi olduğu gibi Zatına ait bir sıfat olan ilim sıfatı da ezeli ve ebedidir. Allah (cc), ilmiyle bizlerin neler yapacağını ezelden bilip Levh-i Mahfuz'a yazmıştır. Bu levha değişikliğe uğramaz.

    - Bazı hadislerde kaderin bir takım şartlarla değişebileceği ifade edilmiştir. Bu değişiklik hakiki manada Levh-i Mahfuz'da olan bir değişiklik değildir. Çünkü Allah’ın ezeli ve ebedi ilminde değişiklik olmaz. Allah (cc) her şeyi son şekliyle bilir.


  4. 14.Ekim.2016, 22:44
    2
    Yönetici



    Bu sorunun cevabı için ilk önce gerçekte kaderin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor. Kader en basit ifade ile Allah katındaki ezeli ve ebedi ilmi anlamındadır ve bu ilim hiç bir şekilde değişmez. Kuranı kerimde bu manada şöyle buyrulmuştur:

    - “Allah, (o yazıdan) dilediğini siler, (dilediğini de) sabit bırakır. Ana kitap (olan Levh-i Mahfuz) ise O’nun katındadır.” (Ra’d, 39)
    Allah’ın (cc) Zatı, ezeli ve ebedi olduğu gibi Zatına ait bir sıfat olan ilim sıfatı da ezeli ve ebedidir. Allah (cc), ilmiyle bizlerin neler yapacağını ezelden bilip Levh-i Mahfuz'a yazmıştır. Bu levha değişikliğe uğramaz.

    - Bazı hadislerde kaderin bir takım şartlarla değişebileceği ifade edilmiştir. Bu değişiklik hakiki manada Levh-i Mahfuz'da olan bir değişiklik değildir. Çünkü Allah’ın ezeli ve ebedi ilminde değişiklik olmaz. Allah (cc) her şeyi son şekliyle bilir.

  5. 06.Şubat.2018, 12:10
    3
    Misafir

    Islamda çaba

    Kuranda,Biz, her bir insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık diyor ama Allah insanları yaratırken kimi insanları düşük zekalı,yüksek zekalı,normal zekalı yada zihinsel engelli yaratabiliyor kimi insanları gözden,kulaktan ve konuşmaktan mahrum yaratıyor yani insanlara eşit zeka,eşit yeterlilikte dahi yaratmıyorken nasıl oluyor çabadan bahsediliyor , o halde zihinsel olarak yaşıtlarından daha düşük seviyede yaratılan yada zihinsel engelli yada bedensel engelli olan insanların kaderleri nasıl kendi ellerinde olabiliyor, her insan farklı bir zekada yada eşit imkanda yaratmıyorken nasıl oluyorda kuran'da çaba dan söz edilebiliyor,burada asıl anlatılmak istenen yada bahsedilen konu nedir güzel bir şekilde açıklarsanız sevinirim.


  6. 06.Şubat.2018, 12:10
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kuranda,Biz, her bir insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık diyor ama Allah insanları yaratırken kimi insanları düşük zekalı,yüksek zekalı,normal zekalı yada zihinsel engelli yaratabiliyor kimi insanları gözden,kulaktan ve konuşmaktan mahrum yaratıyor yani insanlara eşit zeka,eşit yeterlilikte dahi yaratmıyorken nasıl oluyor çabadan bahsediliyor , o halde zihinsel olarak yaşıtlarından daha düşük seviyede yaratılan yada zihinsel engelli yada bedensel engelli olan insanların kaderleri nasıl kendi ellerinde olabiliyor, her insan farklı bir zekada yada eşit imkanda yaratmıyorken nasıl oluyorda kuran'da çaba dan söz edilebiliyor,burada asıl anlatılmak istenen yada bahsedilen konu nedir güzel bir şekilde açıklarsanız sevinirim.

  7. 07.Şubat.2018, 07:22
    4
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 7,486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?

    Alıntı
    insanlara eşit zeka,eşit yeterlilikte dahi yaratmıyorken nasıl oluyor çabadan bahsediliyor
    Herkes yapabildiğinden sorumludur ayetini neden okumadın
    Alıntı
    zihinsel engelli yada bedensel engelli olan insanların kaderleri nasıl kendi ellerinde olabiliyor
    Bedensel engelli yapabildiği kadar, zihinsel engelliler ise direk hesapsız cennete gidecekler adalet budur.
    Alıntı
    kuran'da çaba dan söz edilebiliyor,
    Kuranı mealden öğrenmeyin mutlaka tefsir okuyun

    İsra Suresi 13. Her insanın amelini (veya kaderini) boynuna bağladık. İnsan için kıyamet gününde, açılmış olarak önüne konacak bir kitap çıkarırız.

    Tefsiri


    13-14. "Sorumluluk" diye çevirdiğimiz 13. âyetteki tiir kelimesi sözlükte "kuş" demek olup burada mecaz olarak sorumluluk anlamında kullanılmıştır. İslâm'dan önce Araplar, bir işi yapmanın hayırlı olup olmayacağını anlamak için bir kuşu sahverirlerdi. Kuşun sağ tarafa doğru uçması hayra, sol tarafa doğru uçması sırre işaret sayılırdı. Bu sebeple tâir kelimesi "şmin, ııftur. İnlin" ımlamımhı da kullanılmaya başlandı. Buradan hareketle tefsirlerde tâir kelimesine "kader" mânası verildiği gibi, "hayır ve şer, mutluluk ve mutsuzluk, amel, rızık, yükümlülük" gibi değişik açıklamalar da getirilmiştir. Bize göre bunlar İçinde tercihe en uygun olanı "amel ve yükümlülük" anlamıdır; bunu "sorumluluk" diye ifade etmek daha uygun düşmektedir. Âyetin devamında gelen "kitap" yani amel defteri kavramı da bunu desteklemektedir, Buna göre herkes kendinden sorumludur; her İnsan yaptığı ile kendini bağlamış, sorumluluk altına girmiştir, sonucunu da önüne amel defteri konularak görecektir.
    Bundan önceki âyetlerde İsrâiloğulları'nın tutumlarına, ardından da Kur'an'ın işlevine atıfta bulunuldu; İslâmî literatürde tevhid, nübüvvet ve âhiret şeklinde özetlenen dinî hakikatler üzerinde durularak inanıp iyi işler yapanların büyük ecir alacakları, inanmayanları da "elem verici bir azap" beklediği; Allah'ın, bildirilmesi gerekli her konuyu ayrıntılarıyla açıkladığı ifade edildi. Bütün bunlardan sonra 13. âyette artık insanlar için mazeret kalmadığı belirtilmek üzere, mahşer meydanında toplanan herkesin sorumluluğunun kendi omuzunda olacağı; 14. âyette de her insana, "Oku şimdi kitabını! Bugün kendini yargılamak üzere kendi nefsin yeter!" denileceği bildirilmektedir


  8. 07.Şubat.2018, 07:22
    4
    mum
    Administrator
    Alıntı
    insanlara eşit zeka,eşit yeterlilikte dahi yaratmıyorken nasıl oluyor çabadan bahsediliyor
    Herkes yapabildiğinden sorumludur ayetini neden okumadın
    Alıntı
    zihinsel engelli yada bedensel engelli olan insanların kaderleri nasıl kendi ellerinde olabiliyor
    Bedensel engelli yapabildiği kadar, zihinsel engelliler ise direk hesapsız cennete gidecekler adalet budur.
    Alıntı
    kuran'da çaba dan söz edilebiliyor,
    Kuranı mealden öğrenmeyin mutlaka tefsir okuyun

    İsra Suresi 13. Her insanın amelini (veya kaderini) boynuna bağladık. İnsan için kıyamet gününde, açılmış olarak önüne konacak bir kitap çıkarırız.

    Tefsiri


    13-14. "Sorumluluk" diye çevirdiğimiz 13. âyetteki tiir kelimesi sözlükte "kuş" demek olup burada mecaz olarak sorumluluk anlamında kullanılmıştır. İslâm'dan önce Araplar, bir işi yapmanın hayırlı olup olmayacağını anlamak için bir kuşu sahverirlerdi. Kuşun sağ tarafa doğru uçması hayra, sol tarafa doğru uçması sırre işaret sayılırdı. Bu sebeple tâir kelimesi "şmin, ııftur. İnlin" ımlamımhı da kullanılmaya başlandı. Buradan hareketle tefsirlerde tâir kelimesine "kader" mânası verildiği gibi, "hayır ve şer, mutluluk ve mutsuzluk, amel, rızık, yükümlülük" gibi değişik açıklamalar da getirilmiştir. Bize göre bunlar İçinde tercihe en uygun olanı "amel ve yükümlülük" anlamıdır; bunu "sorumluluk" diye ifade etmek daha uygun düşmektedir. Âyetin devamında gelen "kitap" yani amel defteri kavramı da bunu desteklemektedir, Buna göre herkes kendinden sorumludur; her İnsan yaptığı ile kendini bağlamış, sorumluluk altına girmiştir, sonucunu da önüne amel defteri konularak görecektir.
    Bundan önceki âyetlerde İsrâiloğulları'nın tutumlarına, ardından da Kur'an'ın işlevine atıfta bulunuldu; İslâmî literatürde tevhid, nübüvvet ve âhiret şeklinde özetlenen dinî hakikatler üzerinde durularak inanıp iyi işler yapanların büyük ecir alacakları, inanmayanları da "elem verici bir azap" beklediği; Allah'ın, bildirilmesi gerekli her konuyu ayrıntılarıyla açıkladığı ifade edildi. Bütün bunlardan sonra 13. âyette artık insanlar için mazeret kalmadığı belirtilmek üzere, mahşer meydanında toplanan herkesin sorumluluğunun kendi omuzunda olacağı; 14. âyette de her insana, "Oku şimdi kitabını! Bugün kendini yargılamak üzere kendi nefsin yeter!" denileceği bildirilmektedir

  9. 07.Şubat.2018, 19:05
    5
    Misafir

    Yorum: İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?

    Benim bir isteğim vaar sürekli dua ederken Allahım bu benim için hayırlı değilse bunu uzaklaştır benden diyorum VE BAKIYORUM Kİ İSTEĞİM GERÇEKTEN BENDEN UZAKLAŞIYOR ARTIK BUNUN ÜZERİNE GİTMEME GEREK VARMI ? YOKSA KESİN OLMAYACAKMI ? LÜTFEN YARDIM EDİN ARTIK DARALDIM


  10. 07.Şubat.2018, 19:05
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Benim bir isteğim vaar sürekli dua ederken Allahım bu benim için hayırlı değilse bunu uzaklaştır benden diyorum VE BAKIYORUM Kİ İSTEĞİM GERÇEKTEN BENDEN UZAKLAŞIYOR ARTIK BUNUN ÜZERİNE GİTMEME GEREK VARMI ? YOKSA KESİN OLMAYACAKMI ? LÜTFEN YARDIM EDİN ARTIK DARALDIM

  11. 08.Şubat.2018, 02:18
    6
    ACİLSERVİS
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Şubat.2007
    Üye No: 14
    Mesaj Sayısı: 460
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İnsanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık?

    İstediğin şeyde bu zaten şikayetçi olmana gerek yok.


  12. 08.Şubat.2018, 02:18
    6
    Administrator
    İstediğin şeyde bu zaten şikayetçi olmana gerek yok.




+ Yorum Gönder