Konusunu Oylayın.: Zayıf Hadis-i Şerifler uydurma mıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

  1. 15.Eylül.2016, 14:04
    1
    Misafir

    Zayıf Hadis-i Şerifler uydurma mıdır ?






    Zayıf Hadis-i Şerifler uydurma mıdır ? Mumsema Zayıf hadisler de hadis kategorisine girmekte midir ? Yoksa Hadis olarak sayılmamakta mıdır ?


  2. 15.Eylül.2016, 14:04
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 16.Eylül.2016, 16:34
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 18,579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Zayıf Hadis-i Şerifler uydurma mıdır ?




    Hadis ilmi ve hadis usulü ilmi başlı başına bir ilim dalıdır. Zayıf hadislerde hadisler arasında not düşülerek geçmektedir. Zayıf hadisler hakkında yapılan önemli bir açıklama şöyledir:

    Zayıf hadisler şu şekilde tasnif edilmiştir:

    a) Senedi muttasıl olmadığından dolayı zayıf kabul edilenler; mulallak, mürsel, munkatı, mu'dal, (muttasıl olduğu bilinmeyen) muan'an, müdelles.
    b) Râvîsinde adalet şartı bulunmadığından dolayı zayıf kabul edilenler; meçhul, mübhem, (yalancılık ve günah işleme dolayısıyla) metrûk, münker.
    c) Râvîsi zabt özelliğini taşımadığı için zayıf kabul edilen hadisler; (gaflet ve fazla hata dolayısıyla) metruk, muzdarib, muallel, şaz.


    Zayıf hadisle amel etme konusunda âlimler üç farklı görüş ileri sürmüşlerdir;

    a) mutlak olarak amel etmek caiz değildir,
    b) Mutlak olarak amel edilebilir,
    c) İnanç esasları ve dinî hükümler dışında, amellerin faziletleri gibi konularda, çok zayıf ya da mevzû olmamak kaydıyla amel edilebilir.


  4. 16.Eylül.2016, 16:34
    2
    Yönetici



    Hadis ilmi ve hadis usulü ilmi başlı başına bir ilim dalıdır. Zayıf hadislerde hadisler arasında not düşülerek geçmektedir. Zayıf hadisler hakkında yapılan önemli bir açıklama şöyledir:

    Zayıf hadisler şu şekilde tasnif edilmiştir:

    a) Senedi muttasıl olmadığından dolayı zayıf kabul edilenler; mulallak, mürsel, munkatı, mu'dal, (muttasıl olduğu bilinmeyen) muan'an, müdelles.
    b) Râvîsinde adalet şartı bulunmadığından dolayı zayıf kabul edilenler; meçhul, mübhem, (yalancılık ve günah işleme dolayısıyla) metrûk, münker.
    c) Râvîsi zabt özelliğini taşımadığı için zayıf kabul edilen hadisler; (gaflet ve fazla hata dolayısıyla) metruk, muzdarib, muallel, şaz.


    Zayıf hadisle amel etme konusunda âlimler üç farklı görüş ileri sürmüşlerdir;

    a) mutlak olarak amel etmek caiz değildir,
    b) Mutlak olarak amel edilebilir,
    c) İnanç esasları ve dinî hükümler dışında, amellerin faziletleri gibi konularda, çok zayıf ya da mevzû olmamak kaydıyla amel edilebilir.