Konusunu Oylayın.: Namazda yel hissi

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

  1. 07.Eylül.2016, 20:03
    1
    Misafir

    Namazda yel hissi






    Namazda yel hissi Mumsema Ben şimdi Namaz kılarken osurma hissi geliyo ayakta dururken en başta geliyo çıkıyo hissediyom ama hep oluyor bende yel değildir dedim ne yapmam lazım bide şöyle oluyo hava oluyo sıcak secdede mesela 2 kere yapıyoz 2sindede oluyo bende yel değil diyom şöyle anlıyom osuruk çıkıyo yandan çıkıyo gibi anlıyom osurdum ama belkide bu osuruk değil de osuruk demediğim osuruktur kim bilir ne yapmam lazım


    son olarak en baştaki hep oluyor çıkıyo gibi kendimi sıkıyom gene ne yapmam lazım hepsi için yardım acil servis yardım


  2. 07.Eylül.2016, 20:03
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Ben şimdi Namaz kılarken osurma hissi geliyo ayakta dururken en başta geliyo çıkıyo hissediyom ama hep oluyor bende yel değildir dedim ne yapmam lazım bide şöyle oluyo hava oluyo sıcak secdede mesela 2 kere yapıyoz 2sindede oluyo bende yel değil diyom şöyle anlıyom osuruk çıkıyo yandan çıkıyo gibi anlıyom osurdum ama belkide bu osuruk değil de osuruk demediğim osuruktur kim bilir ne yapmam lazım


    son olarak en baştaki hep oluyor çıkıyo gibi kendimi sıkıyom gene ne yapmam lazım hepsi için yardım acil servis yardım


    Benzer Konular
  3. Yellenme hissi
  4. Namazda yellenme hissi (ses yok ama koku aldım)
  5. Namazda idrar kaçırma hissi
  6. Namazda gıdıklanma hissi ve gülmek neyden olur?
  7. Fazilet Hissi
  8. 08.Eylül.2016, 13:10
    2
    Candle
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mayıs.2007
    Üye No: 866
    Mesaj Sayısı: 881
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Yorum: Namazda yel hissi




    Namazda osuruk hissi


    Namaz kılan bir kimse, namaz sırasında kendisinden hiçbir şey çıkmadığı halde kimi zaman kendisinden yel çıktığını zannedebilir.Bu durum, namazı bozmak ve namazda huşu duymasına bununla engel olmak isteyen şeytanın bir vesvesesi olabilir. Namaz kılan kimsenin, kendisinden bir şey çıktığından emîn olmadıkça namazını bırakması (bozması) gerekmez.

    (( عَنْ عَبَّادِ بْنِ تَمِيمٍ عَنْ عَمِّهِ أَنَّهُ شَكَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الرَّجُلُ الَّذِي يُخَيَّلُ إِلَيْهِ أَنَّهُ يَجِدُ الشَّيْءَ فِي الصَّلَاةِ، فَقَالَ: لا يَنْفَتِلْ أَوْ لَا يَنْصَرِفْ حَتَّى يَسْمَعَ صَوْتًا أَوْ يَجِدَ رِيحًا.)) [ رواه البخاري ومسلم ]

    "Abbâd b. Temîm'den, o da amcasından rivâyet ettiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-’e, namaz sırasında birşeyler hissettiği duygusu gelen (dübüründen koku veya ses çıktığı /yellendiği kendisine hayal edilen) kişinin durumundan şikâyette bulunulunca o şöyle buurmuştur:

    - (Dübüründen) bir ses işitmedikçe veya bir koku hissetmedikçe namazı bırakmasın." (Buhârî; hadis no: 137. Müslim; hadis no: 362.Lafız, Müslim'e aittir.)

    Hadisten kastedilen şey; yel sesini işitmek veya kokuyu hissetmekle abdestin bozulmasının birbiriyle bağlantılı olması değildir.Aksine hadisten kastedilen şey; bir ses işitmese veya koku hissetmese bile insanın kendisinden bir şey çıktığından emîn olmasıdır. (Bkz: Nevevî'nin Sahih-i Müslim Şerhi; c: 4, s: 49)


  9. 08.Eylül.2016, 13:10
    2
    Devamlı Üye



    Namazda osuruk hissi


    Namaz kılan bir kimse, namaz sırasında kendisinden hiçbir şey çıkmadığı halde kimi zaman kendisinden yel çıktığını zannedebilir.Bu durum, namazı bozmak ve namazda huşu duymasına bununla engel olmak isteyen şeytanın bir vesvesesi olabilir. Namaz kılan kimsenin, kendisinden bir şey çıktığından emîn olmadıkça namazını bırakması (bozması) gerekmez.

    (( عَنْ عَبَّادِ بْنِ تَمِيمٍ عَنْ عَمِّهِ أَنَّهُ شَكَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الرَّجُلُ الَّذِي يُخَيَّلُ إِلَيْهِ أَنَّهُ يَجِدُ الشَّيْءَ فِي الصَّلَاةِ، فَقَالَ: لا يَنْفَتِلْ أَوْ لَا يَنْصَرِفْ حَتَّى يَسْمَعَ صَوْتًا أَوْ يَجِدَ رِيحًا.)) [ رواه البخاري ومسلم ]

    "Abbâd b. Temîm'den, o da amcasından rivâyet ettiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-’e, namaz sırasında birşeyler hissettiği duygusu gelen (dübüründen koku veya ses çıktığı /yellendiği kendisine hayal edilen) kişinin durumundan şikâyette bulunulunca o şöyle buurmuştur:

    - (Dübüründen) bir ses işitmedikçe veya bir koku hissetmedikçe namazı bırakmasın." (Buhârî; hadis no: 137. Müslim; hadis no: 362.Lafız, Müslim'e aittir.)

    Hadisten kastedilen şey; yel sesini işitmek veya kokuyu hissetmekle abdestin bozulmasının birbiriyle bağlantılı olması değildir.Aksine hadisten kastedilen şey; bir ses işitmese veya koku hissetmese bile insanın kendisinden bir şey çıktığından emîn olmasıdır. (Bkz: Nevevî'nin Sahih-i Müslim Şerhi; c: 4, s: 49)