+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden İncil ve Tevrat'ın Tahrifi Konusu Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Misafir

    İncil ve Tevrat'ın Tahrifi Konusu





    Sual: Tahrif konusunu biraz araştırdım ve burdaki tahrif ölçüsü şu şekilde değerlendiriliyor ''Biz, bu kitapların tahrif edildiklerini söylerken, baştan sona tahrif edildiklerini, tamamen uydurma mahsûlü olduklarını söylemiyoruz. Hele bu kitaplarda anlatılanları Kur’an da doğruluyorsa, mesele tamamen değişir.'' Yani tamamının değil belli kısımların tahrifi söz konusudur deniliyor. Bende hee dedim demekki tahrif konusu böyleymiş dedim ama sonra Kur'an-ı Kerim'de bir ayet var hemen paylaşayım : ”Onlardan bir grup, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitabı okurken, dillerini eğip bükerler. Halbuki okudukları kitaptan değildir. Söyledikleri, Allah katından olmadığı halde, Bu Allah katındandır derler. Onlar bile bile Allah’a iftirâ ediyorlar." (Âl-i imran, 3/78)
    Bunu okuyuncada aklıma şöyle bir soru geldi madem Kitapların baştan sona tahrife uğramadığını belirli kısımlarının tahrife uğradığını düşünüyoruz ozaman bu ayete ters düşmüyomu söylediğimiz? Kur'an burda onların o kitaplarda okudukları herşeyin yalan olduğunu söylemiyor mu yani Kur'an okudukları herşey yalan diyor ama biz kitapların belli kısımları tahrif edilmiş diyoruz nasıl olacak bu iş? ben mi ayeti yanlış anlıyorum nasıl düşünmem gerekir ayeti nasıl yorumlamalıyız ayet aslında ne söylemek istiyor? ?







  2. arifselim
    Yönetici

    Cevap: İncil ve Tevrat'ın Tahrifi Konusu


    Reklam



    Cevap: Selamun aleykum. Bu ayet bizlere Tevrat ve İncilin tahrif edilmesinin yanı sıra bazı yerlerinin tahrif olmadığını da haber vermektedir. Yani yahudi ve hristiyan din adamları bazı kitaplarından bölümleri okurken gerçekleri gizlemek için değişik yöntemlere de başvurmuşlardır. Bu ayet bu konuya temas etmektedir. Al-i İmran Suresi, ayet 78:


    "Onlardan bir grup, kitapta olmayanı ondan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerler ve Allah katından olmadığı halde, "Bu Allah katandandır" derler. Onlar bile bile Allah hakkında yalan uydurmaktadırlar."

    Zemahşeri, doğru şekli yerine tahrif edilmiş şeklini okumanın ya da kitapta olmayan ifadeleri ondakilere benzeterek okumanın kastedilmiş olabileceğini belirtir (1,197).

    Kaffâl'den
    nakledilen bir yoruma göre, nasıl ki Arapça'da kelimelerin harekelerinde yapılan değişiklikle anlam değişikliği sağlanabiliyorsa aynı şeyin İbrânîce açısından düşünülmesi uzak ihtimal değildir.

    En doğrusu bir ayet hakkında bir şey öğrenmek istediğinizde güvenilir tefsir kitaplarına müracaat edin ki o ayetlerin ne manaya geldiğini tam olarak bulabilirsiniz.

+ Yorum Gönder