+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden Hz. Muhammed ve Abdest Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. 1
    Misafir

    Hz. Muhammed ve Abdest





    Sual: Merhaba Hayırlı günler diliyorum
    Ben mezhepler hakkında bir yazı okuyordum orda aklıma takılan soruyu burda sormak istiyorum okuduğum kısmı ve sorumu aşağıda belirtiyorum:

    ''Efendimiz (aleyhisselatu vesselam) bir gün Namazını eda ederken, Hz. Aişe validemiz, efendimizin secde’de alnına yapışan taşı fark etmiştir. Elini uzatıp taşı almıştır. Taşın alındığı yer kanamaktadır. Peygamberimiz’de yeniden abdest almak ihtiyacı hissetmiştir. İşte mesele’ye dair efendimizin açık bir beyanı olmaması nedeniyle; İmam Şafii, Hz. Hz. Aişe validemiz temas etiği için abdesti bozuldu derken, İmam- Hanefi hz. taşın alnını kanatması sonucu bozulmuştur demiş ve iki ayrı görüş ortaya çıkmıştır. ''
    Sorumun mezheplerle alakası yok sorum şöyle: Peygamberimiz (s.a.v) yeniden abdest alma ihtiyacı hissetti diyor ve buna göre imamlar bu olaya yorum katarak iki ayrı görüş ortaya çıkarıyor işte benim aklıma takılan yer burası bende diyorumki neden Peygamberimiz abdestti niçin tekrar alma ihtiyacı hissettiğini söylememiş? Yani şu sebebten ötürü tekrar aldım dememiş? Deseydi iki ayrı görüş çıkmazdı öyle değilmi? Söylememe nedeni neydi? (Allah razı olsun) ?







  2. 2
    arifselim
    Yönetici

    Cevap: Hz. Muhammed ve Abdest


    Reklam



    Cevap: Merhaba kardeşim. Zaten ihtilaflar olduğu için mezhepler de ortaya çıkmıştır. Senin bahsettiğin konu ile ilgili değil başka hadislerden dolayı bu kanama konusunda ihtilaf olmuştur. Bu konu şu hadisler esas alınmıştır:

    Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir."
    (Zeylaî, Nasbu'r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın."
    (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu'l-Evtâr, 1/187);


    "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur."
    (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)


    Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı.
    Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18)


    Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık'a Savaşı'ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû
    ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır.
    (Buharî, vüdû, 34)

+ Yorum Gönder