Konusunu Oylayın.: Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu
  1. 05.Şubat.2016, 06:55
    1
    Misafir

    Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu






    Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu Mumsema Nas süresinde visu söylemiyordum namaz bozuldu mu? Ettehiyyatu süresinde hı söylemiyordum birde rabbenagfirli süresinde mümine yi muminiyye diye okuyordum namaz bozuldu mu?


  2. 05.Şubat.2016, 06:55
    1
    Emre001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emre001
    Misafir



    Nas süresinde visu söylemiyordum namaz bozuldu mu? Ettehiyyatu süresinde hı söylemiyordum birde rabbenagfirli süresinde mümine yi muminiyye diye okuyordum namaz bozuldu mu?


    Benzer Konular

    - Namazda dilim dönmüyor yanlış okuyorum

    - Niyet ederken dilim dönmüyor

    - Dilim seni dilim dilim dileyim, başıma geleni senden bileyim atasözünün anlamı

    - Benim dilim r-ş harfine dönmüyor.namaz kılarken herhangi bir sakıncası var mıdır?

    - Besmele çekmek istediğimde dilim dönmüyor bunun sebebi nedir?

  3. 07.Şubat.2016, 18:45
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu




    Bu yanlışlar namazı bozmaz ancak siz mutlaka bir hocaya gidin ve mahreç dersi alın


  4. 07.Şubat.2016, 18:45
    2
    Moderatör



    Bu yanlışlar namazı bozmaz ancak siz mutlaka bir hocaya gidin ve mahreç dersi alın


  5. 07.Şubat.2016, 20:02
    3
    Molla_Efdal
    ملا افدال

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Temmuz.2015
    Üye No: 106610
    Mesaj Sayısı: 742
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Bulunduğu yer: tabiki ev :)

    Cevap: Arapçaya dilim dönmüyor namazım bozulur mu

    435- Bir namaz, içinde vaki olan bir kıraat yanlışlığı ile bozulur mu bozulmaz mı meselesi pek
    mühimdir. Buna dikkat etmek lâzımdır. Kur'an-ı Kerim'i okumadaki bir hataya, okuyanın sürçmesine
    "Zelletü’l-kari" denir. Bu husustaki başlıca esaslar şunlardır.
    436- Kur'an-ı Mübin'in bir kelimesi kasten değiştirilir, mana da değişirse, namaz ittifakla bozulur.
    Ancak hamd ü senaya ait olup yerine yine hamd ü senaya dair bir lâfız okunmuş olursa, o zaman
    bozulmaz. Fakat böyle bir cüret caiz görülemez.
    Fakat yanılarak değiştirilmiş olunca bakılır: Eğer okunan lâfzın benzeri Kur'an'da bulunmaz, manası
    da Kur'an'daki kelimenin mana-sından uzak olup aralarında fazla bir ayrılık bulunarak iki mana arasında
    " هَѧذَا الْغُبَѧارُ " yerine "هَѧذَا الْغُѧرَابُ " .bir münasebet mevcut olmazsa, bununla namaz ittifakla bozulur
    okumak gibi. Ancak okunan lafız, tesbih, tahmit, veya zikir olursa, o zaman bozulmaz.
    Benzeri Kur'an’da bulunmadığı gibi manası da bulunmayan bir la-fız hakkında da hüküm
    .okunması gibi " يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِلُ " yerine " يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ " .böyledir, yani namaz bozulur
    437- Yanılarak okunan lâfzın benzeri Kur'anda bulunduğu ve bu lafız ile Kur'an’daki kelimenin
    manası aşırı şekilde değişmemekle bera-ber ikisinin mânası birbirinden uzak bulunduğu takdirde, İmam-ı
    A'zam ile İmam Muhammed'e göre namaz bozulur. En ihtiyatlı olan budur. Fakat İmam Ebu Yusuf ile
    diğer bazı fıkıh alimlerine göre bozulmaz. Çünkü bunda umumu belva vardır. Yani, bu umumî bir derttir,
    insanların çoğunluğu bundan kurtulamayacak bir haldedir. Bu sebeple fetva verilen görüş de budur.
    438- Yanılarak okunan lâfzın benzeri Kur'an'da bulunmamakla be-raber, bununla mana
    değişmeyecek olsa, İmam-ı A'zam ile İmam Mu-hammed'e göre namaz bozulmaz. Çünkü mana esastır, en
    çok mana dik-kate alınır. Fakat İmam Ebu Yusuf'a göre bozulur. Zira bu hususta asıl olan, Kur'an'da
    .okunması gibi "قَيَّامِينَ " yerine "قَوَّامِينَ " .benzerinin bulunup bulunmamasıdır
    Demek oluyor ki, İmam-ı A'zam ile İmam Muhammed, yanılarak yanlış okunan lâfız ile Kur'an'daki
    mananın fazla değişip değişmemesini dikkate almışlardır. Şöyle ki, eğer mana, fazlaca değişirse namaz
    bozulur, yoksa bozulmaz. Okunan lâfzın Kur'an'da benzeri bulunsun bulunmasın farketmez. İmam Ebu
    Yusuf ise, okunan lafzın Kur'an'da benzeri mevcut olup olmamasını esas tutmuştur. Bu sebeple eğer
    Kur'an'da benzeri mev-cut ise, namaz bozulmaz, hatta mana, aşırı bir şekilde değişse bile. Ve eğer benzeri
    mevcut değilse, namaz bozulur. Hatta mana, aşırı bir şekilde değişmese bile.
    Yukarıda 436, 437, 438 rakamları ile gösterilen üç esas mutekaddi-mîn denilen ilk devir
    müçtehitlere göredir. Aşağıdaki esaslar da müte-ahhirîn denilen sonraki fıkıh alimlerine göredir ki, bu
    hususta biraz daha müsamaha gösterilmiştir.

    (Büyük İslam İlmihali, Ömer N. Bilmen)


  6. 07.Şubat.2016, 20:02
    3
    ملا افدال
    435- Bir namaz, içinde vaki olan bir kıraat yanlışlığı ile bozulur mu bozulmaz mı meselesi pek
    mühimdir. Buna dikkat etmek lâzımdır. Kur'an-ı Kerim'i okumadaki bir hataya, okuyanın sürçmesine
    "Zelletü’l-kari" denir. Bu husustaki başlıca esaslar şunlardır.
    436- Kur'an-ı Mübin'in bir kelimesi kasten değiştirilir, mana da değişirse, namaz ittifakla bozulur.
    Ancak hamd ü senaya ait olup yerine yine hamd ü senaya dair bir lâfız okunmuş olursa, o zaman
    bozulmaz. Fakat böyle bir cüret caiz görülemez.
    Fakat yanılarak değiştirilmiş olunca bakılır: Eğer okunan lâfzın benzeri Kur'an'da bulunmaz, manası
    da Kur'an'daki kelimenin mana-sından uzak olup aralarında fazla bir ayrılık bulunarak iki mana arasında
    " هَѧذَا الْغُبَѧارُ " yerine "هَѧذَا الْغُѧرَابُ " .bir münasebet mevcut olmazsa, bununla namaz ittifakla bozulur
    okumak gibi. Ancak okunan lafız, tesbih, tahmit, veya zikir olursa, o zaman bozulmaz.
    Benzeri Kur'an’da bulunmadığı gibi manası da bulunmayan bir la-fız hakkında da hüküm
    .okunması gibi " يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِلُ " yerine " يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ " .böyledir, yani namaz bozulur
    437- Yanılarak okunan lâfzın benzeri Kur'anda bulunduğu ve bu lafız ile Kur'an’daki kelimenin
    manası aşırı şekilde değişmemekle bera-ber ikisinin mânası birbirinden uzak bulunduğu takdirde, İmam-ı
    A'zam ile İmam Muhammed'e göre namaz bozulur. En ihtiyatlı olan budur. Fakat İmam Ebu Yusuf ile
    diğer bazı fıkıh alimlerine göre bozulmaz. Çünkü bunda umumu belva vardır. Yani, bu umumî bir derttir,
    insanların çoğunluğu bundan kurtulamayacak bir haldedir. Bu sebeple fetva verilen görüş de budur.
    438- Yanılarak okunan lâfzın benzeri Kur'an'da bulunmamakla be-raber, bununla mana
    değişmeyecek olsa, İmam-ı A'zam ile İmam Mu-hammed'e göre namaz bozulmaz. Çünkü mana esastır, en
    çok mana dik-kate alınır. Fakat İmam Ebu Yusuf'a göre bozulur. Zira bu hususta asıl olan, Kur'an'da
    .okunması gibi "قَيَّامِينَ " yerine "قَوَّامِينَ " .benzerinin bulunup bulunmamasıdır
    Demek oluyor ki, İmam-ı A'zam ile İmam Muhammed, yanılarak yanlış okunan lâfız ile Kur'an'daki
    mananın fazla değişip değişmemesini dikkate almışlardır. Şöyle ki, eğer mana, fazlaca değişirse namaz
    bozulur, yoksa bozulmaz. Okunan lâfzın Kur'an'da benzeri bulunsun bulunmasın farketmez. İmam Ebu
    Yusuf ise, okunan lafzın Kur'an'da benzeri mevcut olup olmamasını esas tutmuştur. Bu sebeple eğer
    Kur'an'da benzeri mev-cut ise, namaz bozulmaz, hatta mana, aşırı bir şekilde değişse bile. Ve eğer benzeri
    mevcut değilse, namaz bozulur. Hatta mana, aşırı bir şekilde değişmese bile.
    Yukarıda 436, 437, 438 rakamları ile gösterilen üç esas mutekaddi-mîn denilen ilk devir
    müçtehitlere göredir. Aşağıdaki esaslar da müte-ahhirîn denilen sonraki fıkıh alimlerine göredir ki, bu
    hususta biraz daha müsamaha gösterilmiştir.

    (Büyük İslam İlmihali, Ömer N. Bilmen)





+ Yorum Gönder