Konusunu Oylayın.: Arapça dilinde fiil, fail ve meful sıralaması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Arapça dilinde fiil, fail ve meful sıralaması
  1. 07.Nisan.2015, 21:41
    1
    Misafir

    Arapça dilinde fiil, fail ve meful sıralaması






    Arapça dilinde fiil, fail ve meful sıralaması Mumsema Arapça’da fiil, fail ve meful sıralaması zorunlu mu?


  2. 20.Nisan.2015, 13:50
    2
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Cevap: Arapça dilinde fiil, fail ve meful sıralaması




    Arapça’da fiil, fail ve meful


    Fiil+fail+meful sıralaması -genel prensip olmakla beraber- her zaman
    zorunlu değildir.
    Bu sıralamanın dışında kalan pek çok misal vardır.
    Özellikle ilgili ayette olduğu gibi, meful (Aleyhim) “car-mecrur” ise, bu
    konudaki takaddümler her zaman müsamahalıdır. Örneğin, Furkan suresinin 7.
    ayetinde yer alan “levlâ unzile ileyhi melekun” cümlesinde de “fiil-mef’ul-fail”
    şeklinde bir sırlama vardır.

    Bununla beraber, ilgili ayette car-mecrur olan
    “mef’ul bihi gayr-ı sarih”in failden önce gelmesi, konuya bir hasr ve tekit kazandırmıştır.

    Ayrıca, ayette “kimin ağlamadığı”ndan ziyade, “kimler için ağlamanın olmadığı” vurgusu ön
    plana çıkarılmıştır. Yani, Göklerin ve yerin, ölümlerinden dolayı ağlamadığı
    kimselerin yalnız kâfirler olduğuna dikkat çekilmiştir. Nitekim, bu ayet,
    mefhum-u muhalifiyle “göklerin ve yerin müminler için ağladığını” da ifade
    etmektedir.


  3. 20.Nisan.2015, 13:50
    2
    Üye



    Arapça’da fiil, fail ve meful


    Fiil+fail+meful sıralaması -genel prensip olmakla beraber- her zaman
    zorunlu değildir.
    Bu sıralamanın dışında kalan pek çok misal vardır.
    Özellikle ilgili ayette olduğu gibi, meful (Aleyhim) “car-mecrur” ise, bu
    konudaki takaddümler her zaman müsamahalıdır. Örneğin, Furkan suresinin 7.
    ayetinde yer alan “levlâ unzile ileyhi melekun” cümlesinde de “fiil-mef’ul-fail”
    şeklinde bir sırlama vardır.

    Bununla beraber, ilgili ayette car-mecrur olan
    “mef’ul bihi gayr-ı sarih”in failden önce gelmesi, konuya bir hasr ve tekit kazandırmıştır.

    Ayrıca, ayette “kimin ağlamadığı”ndan ziyade, “kimler için ağlamanın olmadığı” vurgusu ön
    plana çıkarılmıştır. Yani, Göklerin ve yerin, ölümlerinden dolayı ağlamadığı
    kimselerin yalnız kâfirler olduğuna dikkat çekilmiştir. Nitekim, bu ayet,
    mefhum-u muhalifiyle “göklerin ve yerin müminler için ağladığını” da ifade
    etmektedir.





+ Yorum Gönder