Konusunu Oylayın.: Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında
  1. 18.Aralık.2014, 17:53
    1
    Misafir

    Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında






    Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında Mumsema Buhari ve Müslim kitaplarında hesapsız cennete gidecek kişiler hakkında sahih hadisler var(1) ve İbni Hacer Fethul Baride;
    Hesapsız ve kitapsız cennete girenler olacaktır ve bunların amelleri tartılmayacaktır. Bir de kafirlerin bir kısmının da hesabı görülmesine gerek kalmadan doğrudan cehenneme atılanların olacağı Allah’ın onlara hiçbir değer vermeyerek amellerini dahi tartılamaya değer görmeyeceğini “Biz onların amellerini veznetmeyiz ve hiçbir değer vermeyiz” (Kehf, 18:105) ayeti ile sabittir. (Buhari, Tefsir, 219; İbn-i Hacer, Fethu’l-Bari, 8:538) böyle biz izah yapıyor lakin bazı ayetlerde genel olarak insanların hesaba çekileceği ve amellerinin tartılacağı belirtilmiş bu ayetlere hadislerin arasını nasıl telif ederiz(uzlaştırırız)?
    (1): Buharî, Tıb 17. 42, Rikak 50; Müslim, İmar 374
    Konuyla Alakalı Bazı Ayetler
    Elbette kendilerine peygamber gönderilen kimseleri de, gönderilen peygamberleri de mutlaka sorguya çekeceğiz! A'raf 7/6
    O gün tartı haktır. Kimin (sevap) tartıları ağır gelirse, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.Kimin de tartıları hafif gelirse, işte onlar, âyetlerimize karşı haksızlık ettiklerinden dolayı kendilerini ziyana sokanlardır. A'raf 7/8-9
    Yaptığınız amellerden mutlaka sorgulanacaksınız.” (Nahl: 93)
    İçinizde olanları açığa vursanız da, saklasanız da Allah onlardan ötürü sizden hesap soracaktır.” (Bakara: 284)


  2. 18.Aralık.2014, 17:53
    1
    burak354 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    burak354
    Misafir



    Buhari ve Müslim kitaplarında hesapsız cennete gidecek kişiler hakkında sahih hadisler var(1) ve İbni Hacer Fethul Baride;
    Hesapsız ve kitapsız cennete girenler olacaktır ve bunların amelleri tartılmayacaktır. Bir de kafirlerin bir kısmının da hesabı görülmesine gerek kalmadan doğrudan cehenneme atılanların olacağı Allah’ın onlara hiçbir değer vermeyerek amellerini dahi tartılamaya değer görmeyeceğini “Biz onların amellerini veznetmeyiz ve hiçbir değer vermeyiz” (Kehf, 18:105) ayeti ile sabittir. (Buhari, Tefsir, 219; İbn-i Hacer, Fethu’l-Bari, 8:538) böyle biz izah yapıyor lakin bazı ayetlerde genel olarak insanların hesaba çekileceği ve amellerinin tartılacağı belirtilmiş bu ayetlere hadislerin arasını nasıl telif ederiz(uzlaştırırız)?
    (1): Buharî, Tıb 17. 42, Rikak 50; Müslim, İmar 374
    Konuyla Alakalı Bazı Ayetler
    Elbette kendilerine peygamber gönderilen kimseleri de, gönderilen peygamberleri de mutlaka sorguya çekeceğiz! A'raf 7/6
    O gün tartı haktır. Kimin (sevap) tartıları ağır gelirse, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.Kimin de tartıları hafif gelirse, işte onlar, âyetlerimize karşı haksızlık ettiklerinden dolayı kendilerini ziyana sokanlardır. A'raf 7/8-9
    Yaptığınız amellerden mutlaka sorgulanacaksınız.” (Nahl: 93)
    İçinizde olanları açığa vursanız da, saklasanız da Allah onlardan ötürü sizden hesap soracaktır.” (Bakara: 284)


    Benzer Konular

    - Hesapsız ve azapsız cennete girecek 70.000 kişinin dışında hesap görüp azap görmeden cennete girenle

    - Hesapsız ve azapsız cennete girecek 70 bin kişi hakkında hadisler?

    - Hesapsız cennete girmek

    - Cinler cennete girecekler mi?

    - Ehl-i Fetret hangi konularda sorumlu tutulmazlar, kul hakkında sorumlulukları var mıdır? Ehl-i fetre

  3. 06.Ocak.2015, 15:51
    2
    Misafir

    Cevap: Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında




    Allah razı olsun bu bilgiyi öğrendim


  4. 06.Ocak.2015, 15:51
    2
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Allah razı olsun bu bilgiyi öğrendim


  5. 11.Ocak.2015, 16:37
    3
    Misafir

    Cevap: Hesapsız Cennete Girecekler Hakkında

    Cevab;Sevgili kardeşim, “Müstesnâlar kaideyi bozmaz;
    Bu şu demek: Genel manada söylenen bir şeyin içinden bazılarının istisnâ edilmesi, o sözün aslına mahiyetine bir zarar vermez; onun anlamını bozmaz. Evet, herkes hesap verecek, herkesin amelleri tartılacaktır, beyanları vardır, doğrudur. Ama sorgusuz hesapsız doğrudan Cennet’e girecek müstesnâ kişilerin olduğu da gene nasslarla sabittir. Mevlâmız öyle takdir buyurmuş, bunda şaşılacak ya da tenakuzu tedai ettirecek bir durum söz konusu değil ki, te’lif yoluna gidesin…

    Meseleyi biraz daha ilmî açıdan ele alacak olursak, şunları söyleyebiliriz:

    Temel İslâmî ilimlerden usûle dair kaynaklarda, bu ve benzeri meselelerle ilgili meşhur usûl kaidesi şudur ''Hiçbir umumi söz / kaide yoktur ki içlerinden bazıları müstesnâ kılınmasın”. Mesela sorduğunuz nasslara mümâsil olarak Asr suresinde de önce;

    “Muhakkak ki insan hüsrandadır / ziyandadır” buyruluyor... Ardından da,

    “Ancak iman edip sâlih amellerde bulunanlar, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve birbirlerine sabrı tavsiye edenler başka / bunlar müstesna” diye açıklama geliyor. Öyle değil mi? Örnekler saymakla bitmez…

    Başta da kısaca işaret ettiğimiz gibi, Türkçemizde de hakeza hemen her zaman kullandığımız, karşılaştığımız bir kuraldır, üslûptur bu anlatım tarzı... Mesela bir şeyi önce genel olarak kabul veya reddedersiniz, ardından da bu kabul veya reddin içinden kimilerini çıkartır, bu genellemenin haricinde / dışında tutarsınız. Sorduğunuz mesele de bundan ibarettir.

    Velhâsıl, aktardığınız bilgiler doğrudur. İlahî ve Nebevî beyanlarda / nasslarda hiçbir tenakuz / çelişki söz konusu olmaz. Bu sebeple, aralarını te’lif için zorlanmaya gerek yoktur. Aralarında ‘uzlaşmazlık’ bulunmaz; biz âcizlerin anlayış kıtlığımızdan dolayı bir an için öyle bir şey varmış gibi gözükse de, dikkatlice bakıp düşündüğümüzde, böyle bir şeyin olmadığı rahatlıkla görebiliriz.
    Selam ve Dua ile,Halis ECE adlı hocamıza benzer bir sorulmuş kendiside cevap vermiştir,yukarıdaki bilgiler o cevabtan derlenmiştir,kendisine teşekkür ederiz.


  6. 11.Ocak.2015, 16:37
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Cevab;Sevgili kardeşim, “Müstesnâlar kaideyi bozmaz;
    Bu şu demek: Genel manada söylenen bir şeyin içinden bazılarının istisnâ edilmesi, o sözün aslına mahiyetine bir zarar vermez; onun anlamını bozmaz. Evet, herkes hesap verecek, herkesin amelleri tartılacaktır, beyanları vardır, doğrudur. Ama sorgusuz hesapsız doğrudan Cennet’e girecek müstesnâ kişilerin olduğu da gene nasslarla sabittir. Mevlâmız öyle takdir buyurmuş, bunda şaşılacak ya da tenakuzu tedai ettirecek bir durum söz konusu değil ki, te’lif yoluna gidesin…

    Meseleyi biraz daha ilmî açıdan ele alacak olursak, şunları söyleyebiliriz:

    Temel İslâmî ilimlerden usûle dair kaynaklarda, bu ve benzeri meselelerle ilgili meşhur usûl kaidesi şudur ''Hiçbir umumi söz / kaide yoktur ki içlerinden bazıları müstesnâ kılınmasın”. Mesela sorduğunuz nasslara mümâsil olarak Asr suresinde de önce;

    “Muhakkak ki insan hüsrandadır / ziyandadır” buyruluyor... Ardından da,

    “Ancak iman edip sâlih amellerde bulunanlar, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve birbirlerine sabrı tavsiye edenler başka / bunlar müstesna” diye açıklama geliyor. Öyle değil mi? Örnekler saymakla bitmez…

    Başta da kısaca işaret ettiğimiz gibi, Türkçemizde de hakeza hemen her zaman kullandığımız, karşılaştığımız bir kuraldır, üslûptur bu anlatım tarzı... Mesela bir şeyi önce genel olarak kabul veya reddedersiniz, ardından da bu kabul veya reddin içinden kimilerini çıkartır, bu genellemenin haricinde / dışında tutarsınız. Sorduğunuz mesele de bundan ibarettir.

    Velhâsıl, aktardığınız bilgiler doğrudur. İlahî ve Nebevî beyanlarda / nasslarda hiçbir tenakuz / çelişki söz konusu olmaz. Bu sebeple, aralarını te’lif için zorlanmaya gerek yoktur. Aralarında ‘uzlaşmazlık’ bulunmaz; biz âcizlerin anlayış kıtlığımızdan dolayı bir an için öyle bir şey varmış gibi gözükse de, dikkatlice bakıp düşündüğümüzde, böyle bir şeyin olmadığı rahatlıkla görebiliriz.
    Selam ve Dua ile,Halis ECE adlı hocamıza benzer bir sorulmuş kendiside cevap vermiştir,yukarıdaki bilgiler o cevabtan derlenmiştir,kendisine teşekkür ederiz.





+ Yorum Gönder