Konusunu Oylayın.: Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir
  1. 02.Mayıs.2014, 22:01
    1
    Misafir

    Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir






    Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir Mumsema bir yerde yazıyordu sultana isyan caiz deildir diye fakat milli mücadelede yabancı devletler sultanı ve paşaları komutanları ele geçirmişti şimdi milli mücadelenin yapılması caiz değilmidir ?


  2. 02.Mayıs.2014, 22:01
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 27.Mayıs.2014, 14:50
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir




    Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir?



    Ehl-i sünnet alimleri, hükümet reislerinin adil , yönetimsel , politik ve askeri işlerden iyi anlayan iktidar sahibi, dirayetli kimselerden seçilmesi lüzumu üstünde ittifak etmişlerdir. Bu biçimde seçilerek başa geçtiğimiz hükümet reislerine itaat, umum alimlerin görüşlerime yönelik vacibtir.

    Fakat, tekrardan Ehl-i sünnet alimleri, zorlama ve stress faydalanarak zorlukla iktidara gelmiş durumda olan hükümet reislerine de, layık olup olmama vaziyetine bakmaksınız itaatı gereken görmüşlerdir.

    Çünkü hükümet otoritesine yapılmış durumda olan isyan, kocaman tek kargaşa ve şerre sebep olur . Malumdur ki, isyan ile meydana çıkan parçalanma, kaos ve anarşinin kapısını kapamak olağanüstü kolay değildir . Üstelik bazen bu kaos , milletlerin ve devletlerin yaşamına dahi mal olabilir .

    Peygamber Efendimiz ( tez ) mü'minlerin huzur ve sükununa, takım ve beraberliğine kocaman önem vermiş, genel asayişin bozulmaması amaçlı hükümet reislerinden gelebilecek eziyet ve baskılara karşın ümmetine isyan etmeyip tahammül göstermelerini öneri etmiştir.

    Hz. Huzeyfe'den nakledilen şu hadis-i şerif bu mevzuya ışık tutmaktadır:

    "Benden ardından benim gerçek yolumdan gitmeyen ve benim sünnetimle amel etmeyen hükümdarlar olacaktır."

    "Ben bunun için yetişirsem ne yapayım, ya Resulallah?" diye sordum.

    "Dinler ve itaat edersin. Sırtın dövülse ve malın alınsa dahi tekrardan dinle ve itaat et." diye emrettiler ." (Tac, III/44-45)

    İSYAN ETMEMEK ZULME RAZI OLMAK DEĞİLDİR

    Resulüllah Efendimizin ( tez ) ümmetine, yöneticilerden geliyor olacak haksızlık ve zararlara sabırla mukabele tavsiyesi, onları zulme boyun eğmeye çağrı değil; aksine isyan yöntemiyle , hükümet ve halk bütünlüğünü yaralayacak ek olarak kocaman eziyet ve zararlardan kaçındırmak hikmetine mebnidir.

    Malumdur ki, Kur'an-ı Azimüşşan, değil eziyet yapmayı, zulme en basit tek eğilim ve rıza göstermeyi dahi şiddetle yasaklamıştır. Bu yönden Sevgili Peygamberimizin ( tez ), acımasız idarecilere itaat emrini, zulme razı olmak manasında tahmin etmek abestir. Bu talimat , zulmün def'ine çalışmaya engel de telakki edilmemelidir. Çünkü , itaat içerisinde de zulmü giderecek farklı olanak ve fırsatlar, uyumlu kurallar , yasal yol olabilir . Fakat tüm çabalara nazaran , zulmü gidermeye itaat içerisinde yasal tek çare bulunamazsa, cüz'i ve kişisel hukukunu umumun selametine, ammenin menfaatine feda etmek anlayış sahibi, muhakemeli tek Müslümandan beklenen yetişkin tek davranıştır.


  4. 27.Mayıs.2014, 14:50
    2
    Devamlı Üye



    Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir?



    Ehl-i sünnet alimleri, hükümet reislerinin adil , yönetimsel , politik ve askeri işlerden iyi anlayan iktidar sahibi, dirayetli kimselerden seçilmesi lüzumu üstünde ittifak etmişlerdir. Bu biçimde seçilerek başa geçtiğimiz hükümet reislerine itaat, umum alimlerin görüşlerime yönelik vacibtir.

    Fakat, tekrardan Ehl-i sünnet alimleri, zorlama ve stress faydalanarak zorlukla iktidara gelmiş durumda olan hükümet reislerine de, layık olup olmama vaziyetine bakmaksınız itaatı gereken görmüşlerdir.

    Çünkü hükümet otoritesine yapılmış durumda olan isyan, kocaman tek kargaşa ve şerre sebep olur . Malumdur ki, isyan ile meydana çıkan parçalanma, kaos ve anarşinin kapısını kapamak olağanüstü kolay değildir . Üstelik bazen bu kaos , milletlerin ve devletlerin yaşamına dahi mal olabilir .

    Peygamber Efendimiz ( tez ) mü'minlerin huzur ve sükununa, takım ve beraberliğine kocaman önem vermiş, genel asayişin bozulmaması amaçlı hükümet reislerinden gelebilecek eziyet ve baskılara karşın ümmetine isyan etmeyip tahammül göstermelerini öneri etmiştir.

    Hz. Huzeyfe'den nakledilen şu hadis-i şerif bu mevzuya ışık tutmaktadır:

    "Benden ardından benim gerçek yolumdan gitmeyen ve benim sünnetimle amel etmeyen hükümdarlar olacaktır."

    "Ben bunun için yetişirsem ne yapayım, ya Resulallah?" diye sordum.

    "Dinler ve itaat edersin. Sırtın dövülse ve malın alınsa dahi tekrardan dinle ve itaat et." diye emrettiler ." (Tac, III/44-45)

    İSYAN ETMEMEK ZULME RAZI OLMAK DEĞİLDİR

    Resulüllah Efendimizin ( tez ) ümmetine, yöneticilerden geliyor olacak haksızlık ve zararlara sabırla mukabele tavsiyesi, onları zulme boyun eğmeye çağrı değil; aksine isyan yöntemiyle , hükümet ve halk bütünlüğünü yaralayacak ek olarak kocaman eziyet ve zararlardan kaçındırmak hikmetine mebnidir.

    Malumdur ki, Kur'an-ı Azimüşşan, değil eziyet yapmayı, zulme en basit tek eğilim ve rıza göstermeyi dahi şiddetle yasaklamıştır. Bu yönden Sevgili Peygamberimizin ( tez ), acımasız idarecilere itaat emrini, zulme razı olmak manasında tahmin etmek abestir. Bu talimat , zulmün def'ine çalışmaya engel de telakki edilmemelidir. Çünkü , itaat içerisinde de zulmü giderecek farklı olanak ve fırsatlar, uyumlu kurallar , yasal yol olabilir . Fakat tüm çabalara nazaran , zulmü gidermeye itaat içerisinde yasal tek çare bulunamazsa, cüz'i ve kişisel hukukunu umumun selametine, ammenin menfaatine feda etmek anlayış sahibi, muhakemeli tek Müslümandan beklenen yetişkin tek davranıştır.


  5. 27.Mayıs.2014, 14:51
    3
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir

    İSYANIN ZARARLARI

    İbn-i Abbas (ra)'dan iştirak eden yabancı tek söylentiye yönelik Nebi ( tez ) şu şekilde buyurmaktadır:

    "Her kim emirin yapmış meydana geldiği tek şeyi berbat görürse sabretsin ( başkaldırıyla davranış etmesin). Nedeni Ise her kim sultana (itaatten) tek arşın ayrılırsa cahiliyyet ölümü ile can verir ." (Buhari, Kitabü'l-Fiten)

    Hadis Profesörü Kamil Para Beyefendi bu hadisi şu şekilde açıklar:

    "Vahiy ile desteklenen Peygamberimiz ( tez ) umumun sorumluluğunu taşıyan tek bölüm idarecilerin gayrimeşru hareketlerde bulunacaklarını, nübüvvet nuruyla başka bir deyişle Cenab-ı Allah' ın bildirmesiyle görüyor ve biliyordu. Bu vaziyet karşısında Müslümanlara sabır ve sükun ile davranış etmelerini ve bozgunculuktan kaçınmalarını vasiyet ediyordu.

    Ve "Her kim sabırsızlanarak dahi bile umumun sorumluluğunu taşıyan sultandan, başka bir deyişle ulusal otoriteyi temsil eden hükümet reisinden ve Din ümmetinden tek karış ayrılırsa, cahiliyet ölümü ile can verir " buyuruyor ki, bunun anlamı "başsız ve topluluk düzeninden yoksun cahil milletlerin asi tek bireysel olarak can verir ." demektir. Yoksa kafir olarak can verir demek değildir."

    Vatanın bütünlüğünün muhafazası, namus ve iffetin korunması, mal ve canın emniyeti daima devletin varlığı ve devamıyla ilişkili meydana geldiği amaçlı , Peygamber Efendimiz ( tez ) itaat üstünde ısrarla durmuştur. Müslümanları her çeşitli isyan ve bozgunculuktan, bölücülük ve ayrılıklardan şiddetle menetmiştir.

    İtaatdaki hikmet ve maslahatı kavramayan nice milletler, Cenab-ı Hakk'ın en kocaman ihsanlarından biri durumda olan hükümet nimetini ellerinden kaçırmışlar; takım ve bütünlüklerini istiklaliyetlerini muhafaza edememişlerdir. Bunun tarihte birçok misalleri vardır.

    DEVLET REİSİ ALLAH'A İSYANI EMREDERSE...

    Resulüllah ( tez ) tek hadis-i şeriflerinde şu şekilde buyurur:

    "Allah'a isyan durumda olan şeyde kula itaat edilmez. İtaat fakat ma'ruftadır."

    Bir yabancı hadis-i şerifte de Peygamber Efendimiz ( tez ) şu şekilde buyurmaktadır:

    "Sizin başınıza öyle kimseler imam (reis) olacak ki, tek takım hareketlerini harika bulup hoşnut kalacaksınız. Tek Takım davranışlarını da çirkin bulacaksınız. Kim o davranışların berbat meydana geldiğini o reislere söylerse (müdahane ve nifakdan) kendini korumaktadır . Kim de ( lisan ile söylememekle birlikte kalben) buğz ederse, İlahi mes'uliyetten kurtulur. Kim de (bu fena işlerden) hoşnut kalır ve onlara uyarsa helaka gider." (Sahih-i Müslim).

    Bütün müçtehidler, müceddidler ve başka Din alimleri, itaat etmemekle isyan etmeyi birbirinden tamamıyla farklı müzakere etmişlerdir. Onlar, Allah'ın emrine karşıt görüşlü vaziyetlerde hiç kimseye itaat etmemişlerdir. Bununla birlikte kat'iyyen isyana girişim yahut teşvik de etmemişlerdir. Aksine mü'minleri isyandan men etmek hususunda çaba ve himmetlerini esirgememişler ve bu vadide tüm Müslümanlara, halleriyle, misal olmuşlardır









  6. 27.Mayıs.2014, 14:51
    3
    Devamlı Üye
    İSYANIN ZARARLARI

    İbn-i Abbas (ra)'dan iştirak eden yabancı tek söylentiye yönelik Nebi ( tez ) şu şekilde buyurmaktadır:

    "Her kim emirin yapmış meydana geldiği tek şeyi berbat görürse sabretsin ( başkaldırıyla davranış etmesin). Nedeni Ise her kim sultana (itaatten) tek arşın ayrılırsa cahiliyyet ölümü ile can verir ." (Buhari, Kitabü'l-Fiten)

    Hadis Profesörü Kamil Para Beyefendi bu hadisi şu şekilde açıklar:

    "Vahiy ile desteklenen Peygamberimiz ( tez ) umumun sorumluluğunu taşıyan tek bölüm idarecilerin gayrimeşru hareketlerde bulunacaklarını, nübüvvet nuruyla başka bir deyişle Cenab-ı Allah' ın bildirmesiyle görüyor ve biliyordu. Bu vaziyet karşısında Müslümanlara sabır ve sükun ile davranış etmelerini ve bozgunculuktan kaçınmalarını vasiyet ediyordu.

    Ve "Her kim sabırsızlanarak dahi bile umumun sorumluluğunu taşıyan sultandan, başka bir deyişle ulusal otoriteyi temsil eden hükümet reisinden ve Din ümmetinden tek karış ayrılırsa, cahiliyet ölümü ile can verir " buyuruyor ki, bunun anlamı "başsız ve topluluk düzeninden yoksun cahil milletlerin asi tek bireysel olarak can verir ." demektir. Yoksa kafir olarak can verir demek değildir."

    Vatanın bütünlüğünün muhafazası, namus ve iffetin korunması, mal ve canın emniyeti daima devletin varlığı ve devamıyla ilişkili meydana geldiği amaçlı , Peygamber Efendimiz ( tez ) itaat üstünde ısrarla durmuştur. Müslümanları her çeşitli isyan ve bozgunculuktan, bölücülük ve ayrılıklardan şiddetle menetmiştir.

    İtaatdaki hikmet ve maslahatı kavramayan nice milletler, Cenab-ı Hakk'ın en kocaman ihsanlarından biri durumda olan hükümet nimetini ellerinden kaçırmışlar; takım ve bütünlüklerini istiklaliyetlerini muhafaza edememişlerdir. Bunun tarihte birçok misalleri vardır.

    DEVLET REİSİ ALLAH'A İSYANI EMREDERSE...

    Resulüllah ( tez ) tek hadis-i şeriflerinde şu şekilde buyurur:

    "Allah'a isyan durumda olan şeyde kula itaat edilmez. İtaat fakat ma'ruftadır."

    Bir yabancı hadis-i şerifte de Peygamber Efendimiz ( tez ) şu şekilde buyurmaktadır:

    "Sizin başınıza öyle kimseler imam (reis) olacak ki, tek takım hareketlerini harika bulup hoşnut kalacaksınız. Tek Takım davranışlarını da çirkin bulacaksınız. Kim o davranışların berbat meydana geldiğini o reislere söylerse (müdahane ve nifakdan) kendini korumaktadır . Kim de ( lisan ile söylememekle birlikte kalben) buğz ederse, İlahi mes'uliyetten kurtulur. Kim de (bu fena işlerden) hoşnut kalır ve onlara uyarsa helaka gider." (Sahih-i Müslim).

    Bütün müçtehidler, müceddidler ve başka Din alimleri, itaat etmemekle isyan etmeyi birbirinden tamamıyla farklı müzakere etmişlerdir. Onlar, Allah'ın emrine karşıt görüşlü vaziyetlerde hiç kimseye itaat etmemişlerdir. Bununla birlikte kat'iyyen isyana girişim yahut teşvik de etmemişlerdir. Aksine mü'minleri isyandan men etmek hususunda çaba ve himmetlerini esirgememişler ve bu vadide tüm Müslümanlara, halleriyle, misal olmuşlardır









  7. 27.Mayıs.2014, 16:28
    4
    Şii
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2014
    Üye No: 103566
    Mesaj Sayısı: 160
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Sultana, Devlet başkanına isyan caiz midir

    “Cihadın en üstünü zâlim sultana karşı doğruyu söylemektir.” Hz. Muhammed(s.a.a)
    "Yaradana isyan hususunda, yaratılmışa itaat olamaz." Hz. Ali

    Milli Mücadele Müslüman bir ülkenin, Hristiyan ülkelere karşı bağımsız kalma savaşı olduğundan Hak bir savaştır.


  8. 27.Mayıs.2014, 16:28
    4
    Şii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    “Cihadın en üstünü zâlim sultana karşı doğruyu söylemektir.” Hz. Muhammed(s.a.a)
    "Yaradana isyan hususunda, yaratılmışa itaat olamaz." Hz. Ali

    Milli Mücadele Müslüman bir ülkenin, Hristiyan ülkelere karşı bağımsız kalma savaşı olduğundan Hak bir savaştır.





+ Yorum Gönder