Konusunu Oylayın.: Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?
  1. 10.Ekim.2013, 19:35
    1
    Misafir

    Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?

  2. 13.Ekim.2013, 20:54
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?




    Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?


    Sun’i tohumlama yoluyla bir kadının hamile kalabilmesi için
    üç unsura ihtiyaç vardır; yumurta, sperm ve rahim. Eğer bu üç
    unsur evli olan eşler tarafından tedarik ediliyorsa tüp bebek uygulaması
    günümüz fıkıhçıları tarafından caiz görülmektedir. Ancak,
    çocuğun evliliğin tek gayesi olmadığını, dolayısıyla da sun’i
    tohumlama esnasında kadının başkalarına göstermesi caiz olmayan
    yerlerini açmak zorunda kalmasını göz önünde bulunduran
    bazı alimler ise çocuk sahibi olma ihtiyacının, haramı helal kılacak
    ölçüde bir zaruret olmadığını ifade ederek meseleye daha
    farklı ve hassas bir açıdan bakmaktadırlar.

    Burada önemli bir husus da şudur. Tüp bebek
    işleminin caiz
    olabilmesi için eşlerin normal ve tabii yollardan çocuklarının olmaması
    ve böyle bir uygulama için zaruret bulunması gereklidir.
    Yani bir anlamda sun’i tohumlama, Efendimiz’in (asm) “ tedavi olunuz” emri mucibince hareket etmenin bir ifadesi
    olmalıdır. Aksi halde, bu işlemlerin yapılabilmesi için mahremiyet
    sınırları aşıldığından ve olayın fıtrat kanunlarına göre cereyan
    etmesine mani olunduğundan keyfi bir uygulamaya cevaz vermek
    mümkün değildir. Yani bu uygulamanın caiz olması, usul-ü
    fıkıhtaki meşhur “Zaruretler sakıncalı olan şeyleri helal kılar”
    prensibine dayanmaktadır.
    Tüp bebek, çağımızda tıbbın ilerlemesi neticesinde ortaya çıkan
    bir yöntem olduğundan klasik fıkıh kitaplarında bunun hükmü
    elbette bulunmamaktadır fakat bununla beraber Şirbini, tüp
    bebek uygulamasına benzer bir durumla ilgili olarak şöyle demiştir:
    “Bir kadın ihtilam olmuş kocasının menisini cinsel organına
    yerleştirmek suretiyle gebe kalsa, doğan çocuk meşrudur ve kadın
    bu işlemden dolayı günahkar olmaz.”


  3. 13.Ekim.2013, 20:54
    2
    Devamlı Üye



    Tüp bebek konusu, dini bakımdan nasıl anlaşılmalıdır?


    Sun’i tohumlama yoluyla bir kadının hamile kalabilmesi için
    üç unsura ihtiyaç vardır; yumurta, sperm ve rahim. Eğer bu üç
    unsur evli olan eşler tarafından tedarik ediliyorsa tüp bebek uygulaması
    günümüz fıkıhçıları tarafından caiz görülmektedir. Ancak,
    çocuğun evliliğin tek gayesi olmadığını, dolayısıyla da sun’i
    tohumlama esnasında kadının başkalarına göstermesi caiz olmayan
    yerlerini açmak zorunda kalmasını göz önünde bulunduran
    bazı alimler ise çocuk sahibi olma ihtiyacının, haramı helal kılacak
    ölçüde bir zaruret olmadığını ifade ederek meseleye daha
    farklı ve hassas bir açıdan bakmaktadırlar.

    Burada önemli bir husus da şudur. Tüp bebek
    işleminin caiz
    olabilmesi için eşlerin normal ve tabii yollardan çocuklarının olmaması
    ve böyle bir uygulama için zaruret bulunması gereklidir.
    Yani bir anlamda sun’i tohumlama, Efendimiz’in (asm) “ tedavi olunuz” emri mucibince hareket etmenin bir ifadesi
    olmalıdır. Aksi halde, bu işlemlerin yapılabilmesi için mahremiyet
    sınırları aşıldığından ve olayın fıtrat kanunlarına göre cereyan
    etmesine mani olunduğundan keyfi bir uygulamaya cevaz vermek
    mümkün değildir. Yani bu uygulamanın caiz olması, usul-ü
    fıkıhtaki meşhur “Zaruretler sakıncalı olan şeyleri helal kılar”
    prensibine dayanmaktadır.
    Tüp bebek, çağımızda tıbbın ilerlemesi neticesinde ortaya çıkan
    bir yöntem olduğundan klasik fıkıh kitaplarında bunun hükmü
    elbette bulunmamaktadır fakat bununla beraber Şirbini, tüp
    bebek uygulamasına benzer bir durumla ilgili olarak şöyle demiştir:
    “Bir kadın ihtilam olmuş kocasının menisini cinsel organına
    yerleştirmek suretiyle gebe kalsa, doğan çocuk meşrudur ve kadın
    bu işlemden dolayı günahkar olmaz.”





+ Yorum Gönder