Konusunu Oylayın.: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

5 üzerinden 4.68 | Toplam : 19 kişi
Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?
  1. 04.Ekim.2013, 02:23
    1
    Misafir

    Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?






    Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi? Mumsema Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi konu hakkında bana yardımcı olur musunuz ?


  2. 04.Ekim.2013, 02:25
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?




    Peygamber efendimiz (sav) namaz kılma şeklini Kuran'a bakarak kendisi mi yorumlardı. Yoksa Melek tarafından gösterildi veya ilham mı edildi? Bu konuda bir bilgi var mıdır?

    Namaz farz kılındıktan hemen sonra Hz. Cebrail gelip Peygamber efendimize namazın nasıl ve hangi vakitlerde kılınacağını öğretti. Bu konuda sahih hadisler vardır. Bunlardan biri şöyledir:

    İbn Abbâs’dan nakledildiğine göre, Rasûlullah şöyle buyurdu:

    “Cibril (a.s), Ka’be’nin yanında bana iki kere imâmlık yaptı. İlk seferinde, öğleyi, güneş batıya kayıp gölgesi ayakkabı bağı kadarken kıldı. Sonra ikindiyi her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra akşamı güneşin battığı ve oruçlunun orucunu açtığı zaman kıldı. Sonra yatsıyı ufuktaki aydınlık(şafak) kaybolunca kıldı. Sonra sabah namazını şafak sökünce ve oruçluya yeme içmenin haram olduğu vakitte kıldı.

    İkinci sefer(ikinci gün) öğleyi, dünkü ikindinin vaktinde her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra ikindiyi, her şeyin gölgesi kendisinin iki misli olunca kıldı. Sonra akşamı, yine önceki vaktinde kıldı. Sonra yatsıyı, gecenin üçte biri geçince kıldı. Sonra sabahı, ortalık ağarınca kıldı. Sonra Cibril bana dönüp şöyle dedi:

    ‘Ey Muhammed! Bunlar senden önceki Peygamberlerin (kıldıkları namaz)vaktidir. (Senin kılacağın) namaz vakti de bu iki vakit arasında kalan zamandır.’ ” (Tirmizi, Salat,1/149; Ebu Davud, Salat 2/393)




  3. 04.Ekim.2013, 02:25
    2
    Moderatör



    Peygamber efendimiz (sav) namaz kılma şeklini Kuran'a bakarak kendisi mi yorumlardı. Yoksa Melek tarafından gösterildi veya ilham mı edildi? Bu konuda bir bilgi var mıdır?

    Namaz farz kılındıktan hemen sonra Hz. Cebrail gelip Peygamber efendimize namazın nasıl ve hangi vakitlerde kılınacağını öğretti. Bu konuda sahih hadisler vardır. Bunlardan biri şöyledir:

    İbn Abbâs’dan nakledildiğine göre, Rasûlullah şöyle buyurdu:

    “Cibril (a.s), Ka’be’nin yanında bana iki kere imâmlık yaptı. İlk seferinde, öğleyi, güneş batıya kayıp gölgesi ayakkabı bağı kadarken kıldı. Sonra ikindiyi her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra akşamı güneşin battığı ve oruçlunun orucunu açtığı zaman kıldı. Sonra yatsıyı ufuktaki aydınlık(şafak) kaybolunca kıldı. Sonra sabah namazını şafak sökünce ve oruçluya yeme içmenin haram olduğu vakitte kıldı.

    İkinci sefer(ikinci gün) öğleyi, dünkü ikindinin vaktinde her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra ikindiyi, her şeyin gölgesi kendisinin iki misli olunca kıldı. Sonra akşamı, yine önceki vaktinde kıldı. Sonra yatsıyı, gecenin üçte biri geçince kıldı. Sonra sabahı, ortalık ağarınca kıldı. Sonra Cibril bana dönüp şöyle dedi:

    ‘Ey Muhammed! Bunlar senden önceki Peygamberlerin (kıldıkları namaz)vaktidir. (Senin kılacağın) namaz vakti de bu iki vakit arasında kalan zamandır.’ ” (Tirmizi, Salat,1/149; Ebu Davud, Salat 2/393)




  4. 04.Ekim.2013, 02:33
    3
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    namaz kılma şeklini peygamberimiz belirlemedi.Tüm insanlık Adem Peygamberden itibaren namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyordu.Mekkedeki müşrikler dahi namazın nasıl kılındığını biliyordu.yahudi ve hıristiyanlar namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyorlardı.Bugün bile namaz kılan yahudi ve hıristiyanlar mevcuttur.


  5. 04.Ekim.2013, 02:33
    3
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    namaz kılma şeklini peygamberimiz belirlemedi.Tüm insanlık Adem Peygamberden itibaren namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyordu.Mekkedeki müşrikler dahi namazın nasıl kılındığını biliyordu.yahudi ve hıristiyanlar namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyorlardı.Bugün bile namaz kılan yahudi ve hıristiyanlar mevcuttur.


  6. 04.Ekim.2013, 02:37
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Alıntı
    namaz kılma şeklini peygamberimiz belirlemedi.Tüm insanlık Adem Peygamberden itibaren namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyordu.Mekkedeki müşrikler dahi namazın nasıl kılındığını biliyordu.yahudi ve hıristiyanlar namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyorlardı.Bugün bile namaz kılan yahudi ve hıristiyanlar mevcuttur.
    Eski milletlerde de ibadet vardı doğru ama bu şekilde değildi.
    Kardeş, yukardaki hadisi okumadan yazdın


  7. 04.Ekim.2013, 02:37
    4
    Moderatör
    Alıntı
    namaz kılma şeklini peygamberimiz belirlemedi.Tüm insanlık Adem Peygamberden itibaren namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyordu.Mekkedeki müşrikler dahi namazın nasıl kılındığını biliyordu.yahudi ve hıristiyanlar namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyorlardı.Bugün bile namaz kılan yahudi ve hıristiyanlar mevcuttur.
    Eski milletlerde de ibadet vardı doğru ama bu şekilde değildi.
    Kardeş, yukardaki hadisi okumadan yazdın


  8. 04.Ekim.2013, 02:45
    5
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Bu şekilde idi.Çünkü Kuran da Allah,İbrahim peygambere Kabeyi rüku edenler için secde edenler için temizlemesini istiyor.Demek ki o tarihtede namaz bu şekilde kılınıyordu.Namaz insanın temel ibadetidir.Tüm insanlıkta Adem peygamberden itibaren ibadet ediyordu.

    Cebrailin öğrettiğinden bahseden hadislerin doğru olmadığı kanaatindeyim.


  9. 04.Ekim.2013, 02:45
    5
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bu şekilde idi.Çünkü Kuran da Allah,İbrahim peygambere Kabeyi rüku edenler için secde edenler için temizlemesini istiyor.Demek ki o tarihtede namaz bu şekilde kılınıyordu.Namaz insanın temel ibadetidir.Tüm insanlıkta Adem peygamberden itibaren ibadet ediyordu.

    Cebrailin öğrettiğinden bahseden hadislerin doğru olmadığı kanaatindeyim.


  10. 04.Ekim.2013, 02:47
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Alıntı
    Cebrailin öğrettiğinden bahseden hadislerin doğru olmadığı kanaatindeyim.
    Yukarıdaki rüvayet HADİS olmasa, TİRMİZİ ve EBU DAVUDun kendi sözleri bile olsa AHİR ZAMAN HADİS İNKARCILARININ SÖZLERİNE TERCİH EDERRİZ


  11. 04.Ekim.2013, 02:47
    6
    Moderatör
    Alıntı
    Cebrailin öğrettiğinden bahseden hadislerin doğru olmadığı kanaatindeyim.
    Yukarıdaki rüvayet HADİS olmasa, TİRMİZİ ve EBU DAVUDun kendi sözleri bile olsa AHİR ZAMAN HADİS İNKARCILARININ SÖZLERİNE TERCİH EDERRİZ


  12. 04.Ekim.2013, 02:55
    7
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Yalanı doğruya tercih ediyorsun yani ne erdemli bir davranış.


    Hz Ali nin müslüman oluşunu hatırlamıyor musun?Vahyin ilk ya da ikinci günü Hz. Ali Peygamberimiz ile hatice validemizi namaz kılarken gördü ve müslüman oldu.Cebrail ne vakit Peygamberimize namaz kılmayı öğretti dersin?


  13. 04.Ekim.2013, 02:55
    7
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Yalanı doğruya tercih ediyorsun yani ne erdemli bir davranış.


    Hz Ali nin müslüman oluşunu hatırlamıyor musun?Vahyin ilk ya da ikinci günü Hz. Ali Peygamberimiz ile hatice validemizi namaz kılarken gördü ve müslüman oldu.Cebrail ne vakit Peygamberimize namaz kılmayı öğretti dersin?


  14. 04.Ekim.2013, 03:04
    8
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Çelebiler sen sünneti inkar edenlerden misin?

    Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber'in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk'ın yaratıklarını düşünmek, Allah'ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.


  15. 04.Ekim.2013, 03:04
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çelebiler sen sünneti inkar edenlerden misin?

    Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber'in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk'ın yaratıklarını düşünmek, Allah'ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.


  16. 05.Ekim.2013, 04:07
    9
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Peygamberimiz dışında diğer peygamberlerimizin de namaz kıldıkları ifade edilmektedir. Diğer dinlerde de namaz ibadeti var mıydı?

    Hz. Âdem'den (a.s.) Peygamber Efendimize (a.s.m.) gelinceye kadar bütün peygamberlerin tebliğ etmiş oldukları iman esasları birdir. Bu husus, peygamberlerin tebliğ ettikleri bütün hak dinlerin ortak bir hususiyetidir. Hiç bir peygamber iman esaslarını değiştirmediği gibi, ona her hangi bir ilâve de yapmamıştır. Hz. Adem (as) insanları nelere inanmaya çağırmışsa, son peygamber Hz. Muhammed Aleyhissalâtü Vesselam da ümmetini o esaslara iman etmeye davet etmiştir.

    İlâhî dinler arasında iman esasları hususunda hiçbir fark olmadığı gibi, bilhassa temel ibadetler hususunda da fark bulunmamaktadır.

    İşte dinin direği mesabesinde olan namaz da bütün peygamberlere ve onların ümmetlerine farz kılınmış bir ibadettir. Fark, sadece vakitlerde ve rekât sayısındadır. Bize ise, sevap bakımından elli vakte denk, beş vakit olarak farz kılındı.

    Namazın geçmiş ümmetlere de emredildiği hususu bizzat Kur'an-ı Kerîm'de ifade edilmektedir. Meselâ, bir âyeti kerimede Hz. İbrahim (as)’in devamlı namaz kıldığı ve neslinin de namaza devam etmelerini istediği şöyle haber verilir:

    "Yâ Rabbi, beni ve benim neslimden olanları namaz da devamlı kıl. Ey Rabbimiz, duamı kabul buyur." (İbrahim, 14/40)
    Hz. Musa (as) da namazla emrolunmuştu. Mâide Sûresinin 12. âyeti kerimesinde İsrailoğullanndan namaz kılmaları hususunda kesin söz alındığı ifade edilir.

    Hz. Şuayb (as) da çok namaz kılardı. Hatta bu sebeple kendisine hakaret edilmek istenmişti. Bu da Kur'an-ı Kerîm'de şöyle beyan buyurulur:

    "Onlar dediler ki: 'Ey Şuayb, atalarımızın taptıklarını terk edip mallarımız hakkında dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi sana namazın mı emrediyor?" (Hûd, 11/87)
    Yine Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Ishak ve Yakub'un, Hz. Zekeriya'nın, Hz. İsa’nın (aleyhimüsselam) namaz kıldıkları bildirilmektedir.

    Diğer taraftan oruç ve zekât da sadece Peygamberimizin (asm) ümmetine mahsus ibadetler değildir. Nitekim, Kur'an-ı Kerîm'de bu ibadetlerin diğer ümmetlere de farz kılınmış olduğu bildirilmektedir. Meselâ, Bakara sûresinin 183. âyetinde mealen şöyle buyurulur:

    "Ey imân edenler! Oruç, sizden evvelki ümmetlere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. Tâ ki, günahtan sakınıp takvaya eresiniz."
    Evet, namaz, oruç, zekât ve daha birçok ibadetler diğer peygamberlerin şeriatlarında da vardı. Fakat zamanla Yahudi ve Hristiyanlar bu ibadetleri terk ettiler veya değiştirdiler. O halde, "Müslümanlar namazı Yahudilerden almışlar." demek yerine, "Cenâb-ı Hak namazı Yahudilere ve diğer ümmetlere de emretmiştir." demek daha doğrudur.

    İlave bilgi için okuyunuz:

    Alıntı
    Namazın peygambelerden bugüne gelişi? Diğer peygamberler ve ümmetleri de namaz kılar mıydı?


    Diğer peygamberler zamanında, namazın vakitleri ve şekli farklı olabilir. Fakat, namazın devam ede gelen bir ibadet olduğunu gösteren hadisler yanında, -hatta rüku ve secdeden de bahseden- bazı ayetler de söz konusudur. Ayetlerin bir kısmı şöyledir:

    Hz. İbrahim (as) dua ediyor:

    “Ey Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını senin Beyt-i Haram’ın (Kâbe) yanında, ekin bitmez bir vâdiye yerleştirdim. Rabbimiz! Namazı dosdoğru kılsınlar diye (böyle yaptım). Artık sen de insanlardan bir kısmının gönüllerini onlara meylettir ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler!”

    “Ey Rabbim! beni ve soyumdan gelecekleri, namazı dosdoğru kılanlar eyle! Ey Rabbimiz! Duâmı kabul et!”(İbrahim, 14/37 ve 40).
    İbrahim, Lut, İshak ve Yakub peygamberlerle ilgili şöyle buyuruluyor:

    “Onları, emirlerimiz doğrultusunda insanlara doğru yolu gösteren önderler yaptık ve onlara, hayırlı işler yapmayı, namazı dosdoğru kılmayı, zekâtı vermeyi vahyettik. Onlar, yalnız bize ibâdet eden kullardı.”(Enbiya, 21/73).
    “İsmail ailesine ve çevresine namazı ve zekâtı emrederdi. Rabbi katında hoşnutluk kazanmış bir kimseydi.”(Meryem, 19/55).
    Hz. Lokman (as) çocuğuna şu tavsiyede bulunuyor:

    “Yavrucuğum, namazını kıl, iyiliği emret ve kötülükten sakındır.”(Lokman, 31/17).
    Konuyla alakalı bazı ayetler de şu şekildedir:

    “Onlar dediler ki: “Ey Şuâyb! Atalarımızın taptığı şeyleri (putları) bırakmamızı, yahut mallarımızda dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi, sana namazın mı emrediyor? Gerçekten sen çok yumuşak huylu çok akıllısın.”(Hud, 11/87).
    “Musa ve kardeşine: “Kavminiz için Mısır’da evler hazırlayın. Evlerinizi namaz kılınacak yerler yapınız. Namazı dosdoğru kılın.” Ayrıca Musa’ya: “Müminleri müjdele!” diye vahyettik.”(Yunus, 10/87).
    “Ey İsrailoğulları!... Namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin ve rükua gidenlerle birlikte rükua varın.”(Bakara, 2/40-43).
    “Ey Meryem! Rabbine gönülden ibâdet et! Secdeye kapan ve rükû’ edenlerle beraber rükû’ et!"(Al-i İmran, 3/43).
    "İsa, şöyle dedi: “Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum, o bana kitabı (İncil’i) verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam olayım o beni mübârek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe bana namazı ve zekâtı emretti.”(Meryem, 19/30-31).
    Ehl-i Kitap namaz kılmakla emrolunmuştur:

    “Kendilerine kitap verilenler, ancak o apaçık delil kendilerine geldikten sonra ayrılığa düştüler. Halbuki onlar dine herhangi bir şey katmadan tertemiz bir şekilde Allah’a kulluk yapmaları, namazı ikame etmeleri zekâtı vermeleriyle emrolunmuşlardı. İşte bu doğru olan dindir."(Beyine, 98/4-5).

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  17. 05.Ekim.2013, 04:07
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Peygamberimiz dışında diğer peygamberlerimizin de namaz kıldıkları ifade edilmektedir. Diğer dinlerde de namaz ibadeti var mıydı?

    Hz. Âdem'den (a.s.) Peygamber Efendimize (a.s.m.) gelinceye kadar bütün peygamberlerin tebliğ etmiş oldukları iman esasları birdir. Bu husus, peygamberlerin tebliğ ettikleri bütün hak dinlerin ortak bir hususiyetidir. Hiç bir peygamber iman esaslarını değiştirmediği gibi, ona her hangi bir ilâve de yapmamıştır. Hz. Adem (as) insanları nelere inanmaya çağırmışsa, son peygamber Hz. Muhammed Aleyhissalâtü Vesselam da ümmetini o esaslara iman etmeye davet etmiştir.

    İlâhî dinler arasında iman esasları hususunda hiçbir fark olmadığı gibi, bilhassa temel ibadetler hususunda da fark bulunmamaktadır.

    İşte dinin direği mesabesinde olan namaz da bütün peygamberlere ve onların ümmetlerine farz kılınmış bir ibadettir. Fark, sadece vakitlerde ve rekât sayısındadır. Bize ise, sevap bakımından elli vakte denk, beş vakit olarak farz kılındı.

    Namazın geçmiş ümmetlere de emredildiği hususu bizzat Kur'an-ı Kerîm'de ifade edilmektedir. Meselâ, bir âyeti kerimede Hz. İbrahim (as)’in devamlı namaz kıldığı ve neslinin de namaza devam etmelerini istediği şöyle haber verilir:

    "Yâ Rabbi, beni ve benim neslimden olanları namaz da devamlı kıl. Ey Rabbimiz, duamı kabul buyur." (İbrahim, 14/40)
    Hz. Musa (as) da namazla emrolunmuştu. Mâide Sûresinin 12. âyeti kerimesinde İsrailoğullanndan namaz kılmaları hususunda kesin söz alındığı ifade edilir.

    Hz. Şuayb (as) da çok namaz kılardı. Hatta bu sebeple kendisine hakaret edilmek istenmişti. Bu da Kur'an-ı Kerîm'de şöyle beyan buyurulur:

    "Onlar dediler ki: 'Ey Şuayb, atalarımızın taptıklarını terk edip mallarımız hakkında dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi sana namazın mı emrediyor?" (Hûd, 11/87)
    Yine Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Ishak ve Yakub'un, Hz. Zekeriya'nın, Hz. İsa’nın (aleyhimüsselam) namaz kıldıkları bildirilmektedir.

    Diğer taraftan oruç ve zekât da sadece Peygamberimizin (asm) ümmetine mahsus ibadetler değildir. Nitekim, Kur'an-ı Kerîm'de bu ibadetlerin diğer ümmetlere de farz kılınmış olduğu bildirilmektedir. Meselâ, Bakara sûresinin 183. âyetinde mealen şöyle buyurulur:

    "Ey imân edenler! Oruç, sizden evvelki ümmetlere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. Tâ ki, günahtan sakınıp takvaya eresiniz."
    Evet, namaz, oruç, zekât ve daha birçok ibadetler diğer peygamberlerin şeriatlarında da vardı. Fakat zamanla Yahudi ve Hristiyanlar bu ibadetleri terk ettiler veya değiştirdiler. O halde, "Müslümanlar namazı Yahudilerden almışlar." demek yerine, "Cenâb-ı Hak namazı Yahudilere ve diğer ümmetlere de emretmiştir." demek daha doğrudur.

    İlave bilgi için okuyunuz:

    Alıntı
    Namazın peygambelerden bugüne gelişi? Diğer peygamberler ve ümmetleri de namaz kılar mıydı?


    Diğer peygamberler zamanında, namazın vakitleri ve şekli farklı olabilir. Fakat, namazın devam ede gelen bir ibadet olduğunu gösteren hadisler yanında, -hatta rüku ve secdeden de bahseden- bazı ayetler de söz konusudur. Ayetlerin bir kısmı şöyledir:

    Hz. İbrahim (as) dua ediyor:

    “Ey Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını senin Beyt-i Haram’ın (Kâbe) yanında, ekin bitmez bir vâdiye yerleştirdim. Rabbimiz! Namazı dosdoğru kılsınlar diye (böyle yaptım). Artık sen de insanlardan bir kısmının gönüllerini onlara meylettir ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler!”

    “Ey Rabbim! beni ve soyumdan gelecekleri, namazı dosdoğru kılanlar eyle! Ey Rabbimiz! Duâmı kabul et!”(İbrahim, 14/37 ve 40).
    İbrahim, Lut, İshak ve Yakub peygamberlerle ilgili şöyle buyuruluyor:

    “Onları, emirlerimiz doğrultusunda insanlara doğru yolu gösteren önderler yaptık ve onlara, hayırlı işler yapmayı, namazı dosdoğru kılmayı, zekâtı vermeyi vahyettik. Onlar, yalnız bize ibâdet eden kullardı.”(Enbiya, 21/73).
    “İsmail ailesine ve çevresine namazı ve zekâtı emrederdi. Rabbi katında hoşnutluk kazanmış bir kimseydi.”(Meryem, 19/55).
    Hz. Lokman (as) çocuğuna şu tavsiyede bulunuyor:

    “Yavrucuğum, namazını kıl, iyiliği emret ve kötülükten sakındır.”(Lokman, 31/17).
    Konuyla alakalı bazı ayetler de şu şekildedir:

    “Onlar dediler ki: “Ey Şuâyb! Atalarımızın taptığı şeyleri (putları) bırakmamızı, yahut mallarımızda dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi, sana namazın mı emrediyor? Gerçekten sen çok yumuşak huylu çok akıllısın.”(Hud, 11/87).
    “Musa ve kardeşine: “Kavminiz için Mısır’da evler hazırlayın. Evlerinizi namaz kılınacak yerler yapınız. Namazı dosdoğru kılın.” Ayrıca Musa’ya: “Müminleri müjdele!” diye vahyettik.”(Yunus, 10/87).
    “Ey İsrailoğulları!... Namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin ve rükua gidenlerle birlikte rükua varın.”(Bakara, 2/40-43).
    “Ey Meryem! Rabbine gönülden ibâdet et! Secdeye kapan ve rükû’ edenlerle beraber rükû’ et!"(Al-i İmran, 3/43).
    "İsa, şöyle dedi: “Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum, o bana kitabı (İncil’i) verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam olayım o beni mübârek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe bana namazı ve zekâtı emretti.”(Meryem, 19/30-31).
    Ehl-i Kitap namaz kılmakla emrolunmuştur:

    “Kendilerine kitap verilenler, ancak o apaçık delil kendilerine geldikten sonra ayrılığa düştüler. Halbuki onlar dine herhangi bir şey katmadan tertemiz bir şekilde Allah’a kulluk yapmaları, namazı ikame etmeleri zekâtı vermeleriyle emrolunmuşlardı. İşte bu doğru olan dindir."(Beyine, 98/4-5).

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  18. 17.Haziran.2014, 21:06
    10
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    Hadis ve mezhepleri ispat edin bana lütfen :-) kafam coooook karisik


  19. 17.Haziran.2014, 21:06
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hadis ve mezhepleri ispat edin bana lütfen :-) kafam coooook karisik


  20. 23.Ocak.2015, 16:39
    11
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    misafir kardeş tahminen konunun başındaki çelebinin vermiş olduğu örnekleri veriyrsun..çelebiye sorduğun sünneti inkarmı ediyorsun hariç diye örneğini zaten tasdilemiş....bu manada çelebiyle ortak hareket etmeniz güzel ))


  21. 23.Ocak.2015, 16:39
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    misafir kardeş tahminen konunun başındaki çelebinin vermiş olduğu örnekleri veriyrsun..çelebiye sorduğun sünneti inkarmı ediyorsun hariç diye örneğini zaten tasdilemiş....bu manada çelebiyle ortak hareket etmeniz güzel ))


  22. 29.Nisan.2015, 15:32
    12
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?

    iddianda bu kadar ısrarlı isen namaz kılan yahudi ve hiristiyanların görüntüsünü yayınlasana


  23. 29.Nisan.2015, 15:32
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    iddianda bu kadar ısrarlı isen namaz kılan yahudi ve hiristiyanların görüntüsünü yayınlasana





+ Yorum Gönder
Git 12 Son