Konusunu Oylayın.: Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor?
  1. 03.Ekim.2013, 01:15
    1
    Misafir

    Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor?






    Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor? Mumsema Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor?


  2. 03.Ekim.2013, 01:15
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 03.Ekim.2013, 17:43
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Yahudilerin hepsi yada yahudilerin bir kısmı dünyada ölüp ölüp yeniden mi diriliyor?




    - Kur’an’ın bu ifadelerinden eski Yahudi ve Hristiyanların tekrar dirilip Kur’an’a muhatap olduklarını düşünmek, herhalde bir şakadan ibarettir. Yoksa böyle bir ihtimale ihtimal vermek, gerçekten izahı mümkün olmayan bir kuruntu demek zorunda kalınır.

    - Kur’an’ın bu ifadelerinde sosyolojik ve psikolojik bir üslup hâkimdir. Bu tür ifadelerle, Hz. Peygamber devrinde yaşayıp da iman etmeyen ehl-i kitabın, özellikle de Yahudilerin durumu eskiden beri babalarından gelen bir gelenek olduğuna işaret edilmiştir. Daha önceki ataları, peygamberlere karşı sergiledikleri tutum ve davranışların aynısının çocuklarında da görülmesinin fazla yadırganmaması gerektiğine işaret edilmiştir.

    Bununla;

    a) Sosyolojik bir vaka olarak bu tür hissiyatın adeta genetik bir tevarüs gösterdiğine işaret edilmiştir. Yahudilerin peygamberlere karşı gösterdikleri tavır onların kadim tarihlerinden gelen bir hastalık olduğuna vurgu yapılmıştır.

    b) Yanlış tutumlarının atalarından kalma bir gelenek olduğunun vurgulanması, psikolojik bir etkiye de sahiptir. Olayların bu şekilde vurgulanmış olması, bir yandan Hz. Peygambere büyük bir rahatlama ve teselli vermiş, diğer tarafından muarızlarını aşağılık kompleksine sürüklemiştir.

    c) Yahudilere verilen bu sert tepkiyle o günün müşrikleri olan Araplara da bir ibret sahnesi açılmıştır. Çünkü onlar da eski dinlerini/putçuluğu savunurken çoğu kez baş vurdukları savunma taktiği olarak: “Biz eskiden beri atalarımızdan bunu böyle gördük” diyorlardı.

    Ehl-i kitabın atalarının yanlışları ortaya konurken, cahil olan müşriklerin atalarının daha kötü olduğuna işaret edilmiş ve bu konuda müşriklere akıllarını başlarına devşirmeleri istenmiştir.

    - Hz. İbrahim ile kavmi arasında geçen ve Kur’an’da yer verile şu diyalog da bu konuda bize ipucu vermektedir:

    “İbrahim: “Peki” dedi, “Siz kendilerine dua ettiğinizde onlar (putlar) sizi işitiyorlar mı? Yahut taptığınızda size fayda veya tapmadığınızda size zarar verebiliyorlar mı? “Yook!” dediler, ‘ama atalarımızı böyle bir uygulama içinde bulduk, biz de onu benimsedik’ ”(Şuara, 26/72-74)

    Yine Hz. İbrahim’le kavmi arasında geçen bu sahne de söylediğimiz gerçeklere önemli bir ufuk açacaktır:

    “İbrahim: “O vakit babasına ve halkına: ‘Nedir bu karşısında durup taptığınız heykeller?’ dedi. ‘Biz, dediler, atalarımızı bunlara tapar bulduk, biz de onların yaptıklarını yapıyoruz.’ İhrahim: “Yemin ederim ki, dedi, siz de atalarınız da besbelli bir sapıklık içindesiniz.” (Enbiya, 21/52-54)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 03.Ekim.2013, 17:43
    2
    Moderatör



    - Kur’an’ın bu ifadelerinden eski Yahudi ve Hristiyanların tekrar dirilip Kur’an’a muhatap olduklarını düşünmek, herhalde bir şakadan ibarettir. Yoksa böyle bir ihtimale ihtimal vermek, gerçekten izahı mümkün olmayan bir kuruntu demek zorunda kalınır.

    - Kur’an’ın bu ifadelerinde sosyolojik ve psikolojik bir üslup hâkimdir. Bu tür ifadelerle, Hz. Peygamber devrinde yaşayıp da iman etmeyen ehl-i kitabın, özellikle de Yahudilerin durumu eskiden beri babalarından gelen bir gelenek olduğuna işaret edilmiştir. Daha önceki ataları, peygamberlere karşı sergiledikleri tutum ve davranışların aynısının çocuklarında da görülmesinin fazla yadırganmaması gerektiğine işaret edilmiştir.

    Bununla;

    a) Sosyolojik bir vaka olarak bu tür hissiyatın adeta genetik bir tevarüs gösterdiğine işaret edilmiştir. Yahudilerin peygamberlere karşı gösterdikleri tavır onların kadim tarihlerinden gelen bir hastalık olduğuna vurgu yapılmıştır.

    b) Yanlış tutumlarının atalarından kalma bir gelenek olduğunun vurgulanması, psikolojik bir etkiye de sahiptir. Olayların bu şekilde vurgulanmış olması, bir yandan Hz. Peygambere büyük bir rahatlama ve teselli vermiş, diğer tarafından muarızlarını aşağılık kompleksine sürüklemiştir.

    c) Yahudilere verilen bu sert tepkiyle o günün müşrikleri olan Araplara da bir ibret sahnesi açılmıştır. Çünkü onlar da eski dinlerini/putçuluğu savunurken çoğu kez baş vurdukları savunma taktiği olarak: “Biz eskiden beri atalarımızdan bunu böyle gördük” diyorlardı.

    Ehl-i kitabın atalarının yanlışları ortaya konurken, cahil olan müşriklerin atalarının daha kötü olduğuna işaret edilmiş ve bu konuda müşriklere akıllarını başlarına devşirmeleri istenmiştir.

    - Hz. İbrahim ile kavmi arasında geçen ve Kur’an’da yer verile şu diyalog da bu konuda bize ipucu vermektedir:

    “İbrahim: “Peki” dedi, “Siz kendilerine dua ettiğinizde onlar (putlar) sizi işitiyorlar mı? Yahut taptığınızda size fayda veya tapmadığınızda size zarar verebiliyorlar mı? “Yook!” dediler, ‘ama atalarımızı böyle bir uygulama içinde bulduk, biz de onu benimsedik’ ”(Şuara, 26/72-74)

    Yine Hz. İbrahim’le kavmi arasında geçen bu sahne de söylediğimiz gerçeklere önemli bir ufuk açacaktır:

    “İbrahim: “O vakit babasına ve halkına: ‘Nedir bu karşısında durup taptığınız heykeller?’ dedi. ‘Biz, dediler, atalarımızı bunlara tapar bulduk, biz de onların yaptıklarını yapıyoruz.’ İhrahim: “Yemin ederim ki, dedi, siz de atalarınız da besbelli bir sapıklık içindesiniz.” (Enbiya, 21/52-54)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder