Konusunu Oylayın.: Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?
  1. 14.Eylül.2013, 02:24
    1
    Misafir

    Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?






    Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir? Mumsema Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?


  2. 14.Eylül.2013, 03:51
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,672
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?




    Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?

    - Hz. Osman (ra)’ın işaret ettiği konuyu şöyle
    özetlemek mümkündür:

    - Mülkü’l-yemin /
    cariye
    yoluyla iki kız kardeşi bir arada nikahlamanın caiz olup
    olmadığı hususu, sahabe arasında farklı yorumlanmıştır. Hz. Ömer, Hz. Ali, İbn
    Mesud, Zeyd b. Sabit ve İbn Ömer’in de içinde bulunduğu bazı sahabîlere göre, bu
    caiz değildir. Bunların delili “Ve iki kız
    kardeşi nikahınız altında birleştirmeniz de haram kılındı.”
    (Nisa, 4/23)
    mealindeki ayettir. Bunlara göre, bu ayette “nikah” veya “mülkü’l-yemin” ayırımı yapılmadan “iki kız kardeşi birleştirmek de"
    yasaklanmıştır.

    Hz. Osman (ra)’dan yapılan rivayete göre, o “bir ayet bunu haram kılmış” (yukarıdaki
    ayeti kast ediyor), “bir ayet de helal
    kılıyor”
    (aşağıdaki ayetleri kastediyor) ve: “ben de bilemiyorum” ifadesini değil, “Bunu helal saymak daha uygundur.” (bir
    rivayette: “Ben bunun haram olduğunu
    söyleyemem."
    (İbn Kesir, Nisa, 4/23 ayetinin tefsiri) diyerek görüşünü
    belirtmiştir. (bk. Razî, İbn Aşur, Nisa, 4/23 ayetinin tefsiri)

    “Kocası olan kadınlarla da evlenmeniz haramdır; ancak
    harp esiri olarak eliniz altında bulunan cariyeler bundan
    müstesnadır.”
    (Nisa, 4/24).

    “Onlar / Müminler,
    mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve cariyeleri ile ilişki
    kurarlar.”
    (Müminun, 23/5-6).

    - Fakat, gerçekte bu son iki ayetten “mulkü’l-yemin” ile iki kız kardeşin bir
    arada nikahlamanın caiz olduğu hükmünü çıkarmak, -sadece bir yorum olmakla
    beraber- oldukça zor görünmektedir.

    - Yani ortada, ayetler arasında herhangi açık bir
    çelişki söz konusu değildir. Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet


  3. 14.Eylül.2013, 03:51
    2
    Moderatör



    Hz. Osman (ra), "Ne bileyim? Bunu bir âyet helâl, öbür âyet de harâm kılmıştır." demiş midir?

    - Hz. Osman (ra)’ın işaret ettiği konuyu şöyle
    özetlemek mümkündür:

    - Mülkü’l-yemin /
    cariye
    yoluyla iki kız kardeşi bir arada nikahlamanın caiz olup
    olmadığı hususu, sahabe arasında farklı yorumlanmıştır. Hz. Ömer, Hz. Ali, İbn
    Mesud, Zeyd b. Sabit ve İbn Ömer’in de içinde bulunduğu bazı sahabîlere göre, bu
    caiz değildir. Bunların delili “Ve iki kız
    kardeşi nikahınız altında birleştirmeniz de haram kılındı.”
    (Nisa, 4/23)
    mealindeki ayettir. Bunlara göre, bu ayette “nikah” veya “mülkü’l-yemin” ayırımı yapılmadan “iki kız kardeşi birleştirmek de"
    yasaklanmıştır.

    Hz. Osman (ra)’dan yapılan rivayete göre, o “bir ayet bunu haram kılmış” (yukarıdaki
    ayeti kast ediyor), “bir ayet de helal
    kılıyor”
    (aşağıdaki ayetleri kastediyor) ve: “ben de bilemiyorum” ifadesini değil, “Bunu helal saymak daha uygundur.” (bir
    rivayette: “Ben bunun haram olduğunu
    söyleyemem."
    (İbn Kesir, Nisa, 4/23 ayetinin tefsiri) diyerek görüşünü
    belirtmiştir. (bk. Razî, İbn Aşur, Nisa, 4/23 ayetinin tefsiri)

    “Kocası olan kadınlarla da evlenmeniz haramdır; ancak
    harp esiri olarak eliniz altında bulunan cariyeler bundan
    müstesnadır.”
    (Nisa, 4/24).

    “Onlar / Müminler,
    mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve cariyeleri ile ilişki
    kurarlar.”
    (Müminun, 23/5-6).

    - Fakat, gerçekte bu son iki ayetten “mulkü’l-yemin” ile iki kız kardeşin bir
    arada nikahlamanın caiz olduğu hükmünü çıkarmak, -sadece bir yorum olmakla
    beraber- oldukça zor görünmektedir.

    - Yani ortada, ayetler arasında herhangi açık bir
    çelişki söz konusu değildir. Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder