Konusunu Oylayın.: Vefk taşımak caiz midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Vefk taşımak caiz midir?
  1. 22.Ağustos.2013, 02:44
    1
    Misafir

    Vefk taşımak caiz midir?

  2. 22.Ağustos.2013, 16:02
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Vefk taşımak caiz midir?




    İslamda vefk yapmak, yaptırmak ve taşımak

    İslam âlimleri mi, yazıları, kitapları ve dersleriyle insanları Hakk'a, hakikate, doğruya ve iyiye çağıran hizmet ve himmet sahipleri mi? Yoksa bu çeşit işleri yaparak insanımızın duygularını, hastalıklarını ve problemlerini istismar ederek bunu bir ticari metâ haline getiren ehl-i dünya kişiler mi? Uygulamaya ve pratik hayattaki gelişimine baktığımızda, vefk ile uğraşan kişileri medyum, cinci, büyücü ve benzeri yolları kullananlar olarak görüyoruz. Bu kişiler dini değerleri, âyetleri, duaları ve Arapça ibareleri kendi çıkar ve menfaati uğrunda çekinmeden, pervasız bir biçimde kullanıyor, bilir bilmez ahkâm kesiyorlar.

    Vefk, ebced harfleri olarak bilinen, harflerin sayı değerlerinden yola çıkarak, değişik ve çoğu anlaşılmaz şekiller yapılarak duaların rakamlara, geometrik çizim ve biçimlere dökülmesidir. Bunu yapan kişiler daha sonra buradan şifa, bir derman ve kurtuluş çaresi ürettiklerini ileri sürüyorlar. İşin ilginç ve endişe veren yönü, vardıkları sonuçları Kur'ân âyetlerine, Esmâi Hünsâ'ya, ledün ilmine, gayb bilgisine, Levh-i Mahfuz gibi ilahi kaynaklara dayandırarak, bir çeşit inandırıcı yaklaşım sergilemeleridir.

    “Denize düşen yılana sarılır” misali, çaresiz kalan insanımız, bu kişilerin kapısını aşındırarak dertlerine çare, hastalıklarına şifa, problemlerine çözüm aramaya koyuluyorlar. Söz yerinde ise bazen “körün değneği kelin kafasına denk geliyor” çok nadir de olsa vefk yapılarak birisinin sıkıntısı hafifliyor, işleri yoluna giriyorsa, olay kulaktan kulağa yayılıyor, dilden dile dolaşıyor, böylece “umut tacirliği” sürgit devam ediyor.

    Bir çeşit hurufilik olan bu yolun, vefkten başka muammâ, remil, fâl, cifr, azâyim ve nucûm gibi daha birçok değişik metotları ve uygulama alanları da vardır. Zaten fal, azayim ve nücum gibi uygulamalar açıkça hadislerde Peygamberimiz tarafından haram sayılarak yasaklanırken, geriye kalan, buna benzer gizemli, örtülü ve sırlı şeyler de caiz görülmüyor.

    Vefk ve benzeri yolları uygulayan kişiler, kendilerine kaynak olarak Kur'ân'da “kesik-tekil harfler” olarak ifade edilebilen “elif lâm mîm”, “kâf hâ yâ ayn sâd” gibi bazı surelerin ilk âyetleri ve ilk harfleri olan “hurûf- u mukataa” harflerini göstererek bir yerde yaptıkları işlere kutsallık ve manevi dayanak buluyorlar.

    Fakat ne yazık ki, bunu da rahatça istismar ediyorlar. Bu açıdan vefkin günümüzde kullanımının dini bir yönü olmadığı gibi, bir çeşit sihir ve büyük olarak değerlendirilmesi daha doğru olacaktır. Bunun içindir ki, manası ve mahiyeti bilinmeyen vefk ve benzeri şekillerin yapılmasını ve kullanımını başta İmam Nevevî, İbn hacer el-Heytemî gibi İslâm uleması caiz görmüyor. Çünkü içinde sihir ve büyü malzemelerinin olması söz konusudur.

    Mehmed Paksu



  3. 22.Ağustos.2013, 16:02
    2
    Moderatör



    İslamda vefk yapmak, yaptırmak ve taşımak

    İslam âlimleri mi, yazıları, kitapları ve dersleriyle insanları Hakk'a, hakikate, doğruya ve iyiye çağıran hizmet ve himmet sahipleri mi? Yoksa bu çeşit işleri yaparak insanımızın duygularını, hastalıklarını ve problemlerini istismar ederek bunu bir ticari metâ haline getiren ehl-i dünya kişiler mi? Uygulamaya ve pratik hayattaki gelişimine baktığımızda, vefk ile uğraşan kişileri medyum, cinci, büyücü ve benzeri yolları kullananlar olarak görüyoruz. Bu kişiler dini değerleri, âyetleri, duaları ve Arapça ibareleri kendi çıkar ve menfaati uğrunda çekinmeden, pervasız bir biçimde kullanıyor, bilir bilmez ahkâm kesiyorlar.

    Vefk, ebced harfleri olarak bilinen, harflerin sayı değerlerinden yola çıkarak, değişik ve çoğu anlaşılmaz şekiller yapılarak duaların rakamlara, geometrik çizim ve biçimlere dökülmesidir. Bunu yapan kişiler daha sonra buradan şifa, bir derman ve kurtuluş çaresi ürettiklerini ileri sürüyorlar. İşin ilginç ve endişe veren yönü, vardıkları sonuçları Kur'ân âyetlerine, Esmâi Hünsâ'ya, ledün ilmine, gayb bilgisine, Levh-i Mahfuz gibi ilahi kaynaklara dayandırarak, bir çeşit inandırıcı yaklaşım sergilemeleridir.

    “Denize düşen yılana sarılır” misali, çaresiz kalan insanımız, bu kişilerin kapısını aşındırarak dertlerine çare, hastalıklarına şifa, problemlerine çözüm aramaya koyuluyorlar. Söz yerinde ise bazen “körün değneği kelin kafasına denk geliyor” çok nadir de olsa vefk yapılarak birisinin sıkıntısı hafifliyor, işleri yoluna giriyorsa, olay kulaktan kulağa yayılıyor, dilden dile dolaşıyor, böylece “umut tacirliği” sürgit devam ediyor.

    Bir çeşit hurufilik olan bu yolun, vefkten başka muammâ, remil, fâl, cifr, azâyim ve nucûm gibi daha birçok değişik metotları ve uygulama alanları da vardır. Zaten fal, azayim ve nücum gibi uygulamalar açıkça hadislerde Peygamberimiz tarafından haram sayılarak yasaklanırken, geriye kalan, buna benzer gizemli, örtülü ve sırlı şeyler de caiz görülmüyor.

    Vefk ve benzeri yolları uygulayan kişiler, kendilerine kaynak olarak Kur'ân'da “kesik-tekil harfler” olarak ifade edilebilen “elif lâm mîm”, “kâf hâ yâ ayn sâd” gibi bazı surelerin ilk âyetleri ve ilk harfleri olan “hurûf- u mukataa” harflerini göstererek bir yerde yaptıkları işlere kutsallık ve manevi dayanak buluyorlar.

    Fakat ne yazık ki, bunu da rahatça istismar ediyorlar. Bu açıdan vefkin günümüzde kullanımının dini bir yönü olmadığı gibi, bir çeşit sihir ve büyük olarak değerlendirilmesi daha doğru olacaktır. Bunun içindir ki, manası ve mahiyeti bilinmeyen vefk ve benzeri şekillerin yapılmasını ve kullanımını başta İmam Nevevî, İbn hacer el-Heytemî gibi İslâm uleması caiz görmüyor. Çünkü içinde sihir ve büyü malzemelerinin olması söz konusudur.

    Mehmed Paksu






+ Yorum Gönder