Konusunu Oylayın.: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?
  1. 22.Ağustos.2013, 02:21
    1
    Misafir

    Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?






    Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir? Mumsema Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir? Bilgi Verir Misiniz


  2. 22.Ağustos.2013, 02:21
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 22.Ağustos.2013, 20:55
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?




    Alkollü şampuan kullanmak caizdir fakat imkan varsa alkolsüz olan şampuan tercih edin

    Alıntı
    SORU: Selamünaleyküm hocam ben bundan 2 ay önceye kadar piyasada satılan şampuanlardan kullanıyordum. Bunların alkollü olduğunu öğrenince alkolsüz sabun kullanmaya başladım ama bu sabun saç derimi tahrip ediyor ve çok fazla kaşıntı yaparak beni fazlasıyla rahatsız ediyor. Bi tane şampuan buldum ama içinde glikol distearat, gliseril stearat, propilen glikol gibi bazı şüphe ettiğim maddeler gördüm internette araştırdım ama alkol mü değil mi bir şey bulamadım. Bu maddelerin kullanılması takvaya aykırı mıdır. Bi sakıncası var mıdır? Allah razı olsun..
    CEVAP: Selamünaleyküm.
    Sıhhatiniz devreye girince diğerlerini de kullanmanız caiz olur.
    Nureddin Yıldız Hoca



  4. 22.Ağustos.2013, 20:55
    2
    Moderatör



    Alkollü şampuan kullanmak caizdir fakat imkan varsa alkolsüz olan şampuan tercih edin

    Alıntı
    SORU: Selamünaleyküm hocam ben bundan 2 ay önceye kadar piyasada satılan şampuanlardan kullanıyordum. Bunların alkollü olduğunu öğrenince alkolsüz sabun kullanmaya başladım ama bu sabun saç derimi tahrip ediyor ve çok fazla kaşıntı yaparak beni fazlasıyla rahatsız ediyor. Bi tane şampuan buldum ama içinde glikol distearat, gliseril stearat, propilen glikol gibi bazı şüphe ettiğim maddeler gördüm internette araştırdım ama alkol mü değil mi bir şey bulamadım. Bu maddelerin kullanılması takvaya aykırı mıdır. Bi sakıncası var mıdır? Allah razı olsun..
    CEVAP: Selamünaleyküm.
    Sıhhatiniz devreye girince diğerlerini de kullanmanız caiz olur.
    Nureddin Yıldız Hoca



  5. 22.Ağustos.2013, 21:08
    3
    artery
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ocak.2012
    Üye No: 93407
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Las Vegas ta bir Kamyoncu Mekanı

    Cevap: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?

    Sağlık için Alkolün kullanılması caizdir. Fakat her şey için değil. Mesela piyasada alkolsüz ilaçlar da olur alkollü ilaçlarda. Böyle bir durumda zevk için Alkol almak caiz değildir. Fakat siz de haklısınız ki piyasada bulamamışsınız. Şimdi hemen Allah'a tevbe edin. ve sırf sağlık için mecburen kullanacaksınız o alkolü Allah tevbenizi kabul etsin...
    Hayırlı günler İnşaAllah...


  6. 22.Ağustos.2013, 21:08
    3
    Üye
    Sağlık için Alkolün kullanılması caizdir. Fakat her şey için değil. Mesela piyasada alkolsüz ilaçlar da olur alkollü ilaçlarda. Böyle bir durumda zevk için Alkol almak caiz değildir. Fakat siz de haklısınız ki piyasada bulamamışsınız. Şimdi hemen Allah'a tevbe edin. ve sırf sağlık için mecburen kullanacaksınız o alkolü Allah tevbenizi kabul etsin...
    Hayırlı günler İnşaAllah...


  7. 10.Kasım.2015, 16:55
    4
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?

    Alkollü temizlik malzemeleri kullanmak caizdir


  8. 10.Kasım.2015, 16:55
    4
    Moderatör
    Alkollü temizlik malzemeleri kullanmak caizdir


  9. 03.Mayıs.2017, 14:52
    5
    Farketmez
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Nisan.2017
    Üye No: 111958
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Cevap: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?

    Selamun aleyküm.

    Ben yani şampuan kullanmayalı bir kaç ay oldu. Ben yurt dışında yaşıyorum. Ve şuan zeytinyağlı defne sabunu kullanıyorum. Ama o sabun saçlarımı yıkadığım zaman sanki tüm kafamı yıkamıyormuşum gibi geliyo yani sanki sabun heryere değmiyor gibi. Sabunla yıkanmak zor. Ve kafamdaki deriler soyuluyor(kepek). Alkollü şampuan kullanabilirmiyim? Ve o şampuanın içinde ya hayvansal maddeler varsa? ve ben anlamıyorsam? Ne yapmalıyım? Veya bir şampuan markası önerebilirmisiniz?


  10. 03.Mayıs.2017, 14:52
    5
    Farketmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Selamun aleyküm.

    Ben yani şampuan kullanmayalı bir kaç ay oldu. Ben yurt dışında yaşıyorum. Ve şuan zeytinyağlı defne sabunu kullanıyorum. Ama o sabun saçlarımı yıkadığım zaman sanki tüm kafamı yıkamıyormuşum gibi geliyo yani sanki sabun heryere değmiyor gibi. Sabunla yıkanmak zor. Ve kafamdaki deriler soyuluyor(kepek). Alkollü şampuan kullanabilirmiyim? Ve o şampuanın içinde ya hayvansal maddeler varsa? ve ben anlamıyorsam? Ne yapmalıyım? Veya bir şampuan markası önerebilirmisiniz?


  11. 04.Mayıs.2017, 16:22
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,286
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Alkollü Şampuan Kullanmak Caiz Midir?

    Aleykum selam. Bir şampuan markası öneremeyiz maalesef. Ama içinde alkol olan bir ürünü kullanmak caizdir. Yani temizlik ürünü olarak bu ve benzeri ürünler kullanılabilir. Yani kabul edilen görüşe göre sarhoş edici özelliğini yitirmiş olan alkolün temizlik ürünleri içerisinde olması caiz kabul edilmiştir.


  12. 04.Mayıs.2017, 16:22
    6
    Yönetici
    Aleykum selam. Bir şampuan markası öneremeyiz maalesef. Ama içinde alkol olan bir ürünü kullanmak caizdir. Yani temizlik ürünü olarak bu ve benzeri ürünler kullanılabilir. Yani kabul edilen görüşe göre sarhoş edici özelliğini yitirmiş olan alkolün temizlik ürünleri içerisinde olması caiz kabul edilmiştir.





+ Yorum Gönder