Konusunu Oylayın.: Lazer günah mı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Lazer günah mı
  1. 22.Ağustos.2013, 01:34
    1
    Misafir

    Lazer günah mı

  2. 22.Ağustos.2013, 21:18
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,582
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Lazer günah mı




    Lazer epilasyon caiz midir?


    Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret
    denir. Dört çeşit avret vardır:

    1- Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
    2- Kadının kadına nisbetle avreti,
    3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
    4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,

    Erkeğin erkeğe nisbetle
    avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak
    haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır
    avret değildir.

    Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin
    arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz
    değildir.

    Erkeğin
    kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin
    arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün
    vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına
    bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle
    avreti ise Şafiî ve

    Hanbeli'ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut
    avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut
    avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da
    haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha
    edilir.

    Cenab-ı Hak
    her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu
    insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip
    olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği
    kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve
    zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek
    lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet
    altına sokabilir.

    Bir
    zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan
    Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve
    yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve
    kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi
    rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu
    hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin
    caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri
    düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü
    diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten
    yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir
    mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de
    bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına
    baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır.
    Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde;
    alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat
    olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan
    etmiştir!

    Bu kılları
    gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî
    şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki,
    dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini
    yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Erkekler yüzlerindeki
    kılları aldırabilirler mi?

    Erkeklerde çıkan ve erkeğin fıtratından olan sakal ve
    bıyık gibi kıllar kadında çıktığı takdirde bu kılların aldırılması caizdir. Zira
    sakal ve bıyık kadının fıtratından sayılmadığı için alınabilir hatta bu tür
    kılların alınması müstehaptır. Ancak kadınların yüzündeki ince ve tabiî olan
    ayva tüyünü alması veya aldırması caiz değildir. Bu, "Allah yüz tüylerini yolan
    ve yolduran kadına lânet etsin..." hadisindeki yasak kapsamına girer.

    Erkekler ise sakal ve
    bıyık dışında yanaklarında çıkan göze çirkin gelen fazlalık kıllarını, fıkıh
    kitaplarımızda “muhannes” ismiyle geçen “kadınlaşmış erkekler”e benzememek
    şartıyla aldırabilirler.

    Erkekler ve kadınlar epilasyon yaptırabilirler mi?

    Epilasyon, iğne vb. ile
    tüy diplerinin yakılması ve tüylerin tekrar çıkmasının önlenmesi uygulamasına
    verilen isimdir. Bu uygulama özellikle yüzlerde ve hormon bozukluğu sebebiyle
    anormal şekilde çıkan kıllarda uygulanır.

    Erkeklerin vücudundaki kıllara epilasyon yaptırması
    haram olmasa da uygun değildir. Bunun istisnası, erkeğin görünümünü bozan, göze
    çirkin gelen hormon bozukluğu gibi sebeplerden dolayı vücutta görülen ve
    fıtrattan olmayan fazlalık kıllardır. Bu tür durumlarda erkekler epilasyon
    yaptırabilirler.

    Kadınlar, kaşlara dahil olmayan fazlalık tüyleri,
    yüzünde çıkan ve kadının fıtratından olmayan bıyık, sakal gibi tüyleri bu
    uygulamayla aldırılabilir. Ancak kadınların yüzündeki ince ve tabiî olan ayva
    tüylerini kesmesi caiz olmadığı gibi bu türden tüylere bu uygulamanın yapılması
    da caiz değildir.

    Kadınların, kollarındaki ve bacaklarındaki kılları
    kesmesi caizdir. Bu takdirde bu kıllara epilasyon uygulamasını yaptırması
    caizdir.

    Epilasyon uygulamasında kadınların mahremi olmayan erkeklere bu uygulamayı yaptırması,
    caiz değildir. Çünkü bu durum bir hastalık hali veya bir zaruret hali değildir.
    Zaruret olmadığı takdirde bir kadının mahremi olmayan erkeklere avret yerlerini
    göstermesi caiz değildir. Eğer epilasyon uygulamasını yapacak kimse bayan ise,
    bu takdirde kadının kadınlara karşı olan avret sınırlarını gözetmek gerekir.
    Yani epilasyon yaptıracak bir bayanın, diz kapağıyla göbeği arasını,
    karşısındaki bayan da olsa göstermesi caiz değildir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 22.Ağustos.2013, 21:18
    2
    Moderatör



    Lazer epilasyon caiz midir?


    Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret
    denir. Dört çeşit avret vardır:

    1- Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
    2- Kadının kadına nisbetle avreti,
    3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
    4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,

    Erkeğin erkeğe nisbetle
    avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak
    haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır
    avret değildir.

    Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin
    arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz
    değildir.

    Erkeğin
    kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin
    arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün
    vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına
    bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle
    avreti ise Şafiî ve

    Hanbeli'ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut
    avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut
    avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da
    haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha
    edilir.

    Cenab-ı Hak
    her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu
    insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip
    olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği
    kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve
    zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek
    lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet
    altına sokabilir.

    Bir
    zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan
    Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve
    yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve
    kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi
    rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu
    hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin
    caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri
    düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü
    diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten
    yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir
    mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de
    bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına
    baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır.
    Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde;
    alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat
    olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan
    etmiştir!

    Bu kılları
    gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî
    şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki,
    dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini
    yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Erkekler yüzlerindeki
    kılları aldırabilirler mi?

    Erkeklerde çıkan ve erkeğin fıtratından olan sakal ve
    bıyık gibi kıllar kadında çıktığı takdirde bu kılların aldırılması caizdir. Zira
    sakal ve bıyık kadının fıtratından sayılmadığı için alınabilir hatta bu tür
    kılların alınması müstehaptır. Ancak kadınların yüzündeki ince ve tabiî olan
    ayva tüyünü alması veya aldırması caiz değildir. Bu, "Allah yüz tüylerini yolan
    ve yolduran kadına lânet etsin..." hadisindeki yasak kapsamına girer.

    Erkekler ise sakal ve
    bıyık dışında yanaklarında çıkan göze çirkin gelen fazlalık kıllarını, fıkıh
    kitaplarımızda “muhannes” ismiyle geçen “kadınlaşmış erkekler”e benzememek
    şartıyla aldırabilirler.

    Erkekler ve kadınlar epilasyon yaptırabilirler mi?

    Epilasyon, iğne vb. ile
    tüy diplerinin yakılması ve tüylerin tekrar çıkmasının önlenmesi uygulamasına
    verilen isimdir. Bu uygulama özellikle yüzlerde ve hormon bozukluğu sebebiyle
    anormal şekilde çıkan kıllarda uygulanır.

    Erkeklerin vücudundaki kıllara epilasyon yaptırması
    haram olmasa da uygun değildir. Bunun istisnası, erkeğin görünümünü bozan, göze
    çirkin gelen hormon bozukluğu gibi sebeplerden dolayı vücutta görülen ve
    fıtrattan olmayan fazlalık kıllardır. Bu tür durumlarda erkekler epilasyon
    yaptırabilirler.

    Kadınlar, kaşlara dahil olmayan fazlalık tüyleri,
    yüzünde çıkan ve kadının fıtratından olmayan bıyık, sakal gibi tüyleri bu
    uygulamayla aldırılabilir. Ancak kadınların yüzündeki ince ve tabiî olan ayva
    tüylerini kesmesi caiz olmadığı gibi bu türden tüylere bu uygulamanın yapılması
    da caiz değildir.

    Kadınların, kollarındaki ve bacaklarındaki kılları
    kesmesi caizdir. Bu takdirde bu kıllara epilasyon uygulamasını yaptırması
    caizdir.

    Epilasyon uygulamasında kadınların mahremi olmayan erkeklere bu uygulamayı yaptırması,
    caiz değildir. Çünkü bu durum bir hastalık hali veya bir zaruret hali değildir.
    Zaruret olmadığı takdirde bir kadının mahremi olmayan erkeklere avret yerlerini
    göstermesi caiz değildir. Eğer epilasyon uygulamasını yapacak kimse bayan ise,
    bu takdirde kadının kadınlara karşı olan avret sınırlarını gözetmek gerekir.
    Yani epilasyon yaptıracak bir bayanın, diz kapağıyla göbeği arasını,
    karşısındaki bayan da olsa göstermesi caiz değildir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder