Konusunu Oylayın.: At eti caiz mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
At eti caiz mi?
  1. 22.Ağustos.2013, 00:26
    1
    Misafir

    At eti caiz mi?

  2. 22.Ağustos.2013, 22:12
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,658
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: At eti caiz mi?




    At, eşek ve katır eti: Eşek ve katırın yenmesi bütün mezheplerde haramdır.

    Câbir'den şöyle rivâyet edilir:

    "Resulullah (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).
    Bu hadis-i şerifi ölçü alan Ebû Yûsuf, İmam Muhammed gibi Hanefi imamlar, Ahmed b. Hanbel ve İslâm hukukçularının çoğunluğu at etini helâl kabul ederken; İmam Azam Ebû Hanife, harama yakın mekruh hükmünü vermiştir.

    İmam Mâlik ise,

    "Resulullah at, katır, eşek etini ve azı dişi bulunan her yırtıcı hayvanın etini yasak etti." (Ahmed b. Hanbel, I, 147, 244, 289; IV, 89, 90, 127)
    hadisini esas alarak at etini haram saymıştır.

    Ebû Hanife ve İmam Mâlik'in at etini helâl kabul etmeyişlerine diğer bir delilleri de şu ayet-i kerimedir:

    "O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı." (Nahl, 16/8)


  3. 22.Ağustos.2013, 22:12
    2
    Moderatör



    At, eşek ve katır eti: Eşek ve katırın yenmesi bütün mezheplerde haramdır.

    Câbir'den şöyle rivâyet edilir:

    "Resulullah (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).
    Bu hadis-i şerifi ölçü alan Ebû Yûsuf, İmam Muhammed gibi Hanefi imamlar, Ahmed b. Hanbel ve İslâm hukukçularının çoğunluğu at etini helâl kabul ederken; İmam Azam Ebû Hanife, harama yakın mekruh hükmünü vermiştir.

    İmam Mâlik ise,

    "Resulullah at, katır, eşek etini ve azı dişi bulunan her yırtıcı hayvanın etini yasak etti." (Ahmed b. Hanbel, I, 147, 244, 289; IV, 89, 90, 127)
    hadisini esas alarak at etini haram saymıştır.

    Ebû Hanife ve İmam Mâlik'in at etini helâl kabul etmeyişlerine diğer bir delilleri de şu ayet-i kerimedir:

    "O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı." (Nahl, 16/8)





+ Yorum Gönder