Konusunu Oylayın.: Arefe günü oruç tutmak hadis

5 üzerinden 4.67 | Toplam : 3 kişi
Arefe günü oruç tutmak hadis
  1. 15.Ağustos.2013, 20:27
    1
    Misafir

    Arefe günü oruç tutmak hadis

  2. 18.Ağustos.2013, 00:19
    2
    melle
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mayıs.2008
    Üye No: 20559
    Mesaj Sayısı: 2,084
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21

    Cevap: Arefe günü oruç tutmak hadis




    Arefe günü oruç tutmak hadisler

    Buhari'de geçen bir rivayete göre, İbni Ömer ve Ebu Hüreyre, Zilhicce ayının ilk on gününde sokakta yüksek sesle tekbir getirir ve halk da onlara iştirak ederdi. (9) Arefe günü, bu on günün en hayırlısıdır.

    Bu mübarek günlerde getirilen tekbirler, kâinatın manevi çehresini değiştirmektedir. Bütün yer ve gökler, insanlarla birlikte bütün diğer varlıkların, dağların taşların tekbir sesleriyle çınlamaktadır. Bu dünyanın aziz misafirlerinden birinin, o muazzam tekbirlerle alakalı müşahedeleri ne kadar manalıdır:

    "Allahü ekber, Allahü ekber, Allahü ekber'ler ile nev-i beşerin (insanlığın) beşte birisine, üç yüz milyon (bugün bir buçuk milyar) insanlara birden Allahü ekber dedirmesi, koca küre-i arz (dünya) büyüklüğü nisbetinde o Allahü ekber kelimesi kudsiyetini semavattaki seyyarat arkadaşlarına işittiriyor gibi, yirmi binden ziyade hacıların (bugün üç milyonu aştı) Arafat'ta ve İydde (bayramda) beraber birden Allahü ekber demeleri, Resul-i Ekrem Aleyhissalatü Vesselamın bin üç yüz sene evvel (Şimdi bin dört yüz) âl ve Sahabeleriyle söylediği ve emrettiği Allahü ekber kelâmının ve âlemlerin Rabbi azamet-i unvanıyla külli tecellisine karşı geniş ve külli bir ubudiyetle mukabeledir, diye tahayyül ve his ve kanaat ettim." (10)

    Arefe gecesini ve bir gün önceki gece olan Terviye Gecesini ihya etmek sünnettir.

    Muaz bin Cebel anlatıyor:

    Resulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem şöyle buyuruyor:

    "Beş geceyi ihya edene Cennet vacip olur: Terviye gecesi (Kurban Bayramından iki gün önce Zilhicce ayının sekizinci gecesi) Arefe gecesi, Kurban Bayramı gecesi, Ramazan Bayramı gecesi ve Şaban ayının on-beşinci (Berat gecesi) gecesidir." (11)

    Arefe günü orucu

    Arefe günü oruç tutmak hadislerde teşvik edilmiştir. Arefe günü oruç tutmanın sevabı hakkında Peygamber Efendimizden rivayet edilen hadislerin mealleri şöyledir:

    Ebu Katade anlatıyor:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününde tutulan oruç geçmiş bir senenin ve gelecek senenin günahlarına kefaret olur." (12)

    Atâ el-Horasânı anlatıyor:

    Ebu Bekir'in oğlu Abdurrahman Arefe günü Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe oruçlu idi. Hararetten dolayı üzerine su serpiliyordu. Abdurrahman ona,

    "Orucunu boz" dedi.

    Hz. Âişe:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamın, 'Arefe günü oruç tutmak, kendisinden önce senenin günahlarına kefaret olur' dediğini işittiğim halde iftar mı edeyim? dedi. (13)

    Beyhakinin bir rivayetine göre ise Hz. Âişe şöyle demiştir:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününün orucu bin gün oruç tutmak gibidir." (14)

    Yalnız Arefe günü oruç tutmak o sene hacca gitmeyenler içindir. Yani Arefe günü Arafat vakfesinde bulunmayanlar içindir. Bu husustaki hadis-i şerif şöyledir:
    Ebu Hüreyre anlatıyor:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam Arefe günü Arafat'ta oruç tutmayı yasakladı."

    Hadis alimlerinin bu husustaki açıklamaları da şöyledir:

    Hafız der ki: "Âlimler, Arefe günü Arafat'ta oruç tutulmasında ihtilaf ettiler

    îbni Ömer dedi ki: "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam, Ebu Bekir, Ömer ve Osman Arefe günü oruç tutmadılar, ben de tutmuyorum."

    îmam Malik ile İmam Sevri oruç tutmayı tercih ediyorlardı.

    Abdullah İbni Zübeyir ile Hz. Âişe Arefe günü oruç tutmaya meylediyorlardı.

    Atâ "Kışın tutarım, yazın tutmam" diyordu.

    Katade ise, "Arafat'ta duadan zayıf düşürmezse oruç tutulmasında bir beis yoktur" diyordu.

    İmam Şafii, "Hacıların dışındakilere Arefe günü oruç tutmak müstehaptır, hacılara gelince, duâ yapmak için kuvvet vermesinden dolayı yemesi bana göre daha iyidir" dedi.

    İmam Ahmed ise "Oruç tutmaya gücü yeterse tutar, şayet yerse bu durum kuvvete ihtiyaç duyduğu bir gündür" dedi. (15)

    Bu nakillerden sonra şöyle söylenebilir: Hac sıcak günlere rast gelirse veya Arefe günü çok sıcak olursa oruç tutulmaması daha isabetli ve faziletlidir, ancak serin ve kısa günlere rast gelirse oruç tutulabilir.

    -----------------------------.
    (9) - Buhari, İydeyn. 10.
    (10) - Şualar, s. 196.
    (11) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:330.
    (12) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:457.
    (13) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:458.
    (14) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460.
    (15) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460-461.


  3. 18.Ağustos.2013, 00:19
    2
    Devamlı Üye



    Arefe günü oruç tutmak hadisler

    Buhari'de geçen bir rivayete göre, İbni Ömer ve Ebu Hüreyre, Zilhicce ayının ilk on gününde sokakta yüksek sesle tekbir getirir ve halk da onlara iştirak ederdi. (9) Arefe günü, bu on günün en hayırlısıdır.

    Bu mübarek günlerde getirilen tekbirler, kâinatın manevi çehresini değiştirmektedir. Bütün yer ve gökler, insanlarla birlikte bütün diğer varlıkların, dağların taşların tekbir sesleriyle çınlamaktadır. Bu dünyanın aziz misafirlerinden birinin, o muazzam tekbirlerle alakalı müşahedeleri ne kadar manalıdır:

    "Allahü ekber, Allahü ekber, Allahü ekber'ler ile nev-i beşerin (insanlığın) beşte birisine, üç yüz milyon (bugün bir buçuk milyar) insanlara birden Allahü ekber dedirmesi, koca küre-i arz (dünya) büyüklüğü nisbetinde o Allahü ekber kelimesi kudsiyetini semavattaki seyyarat arkadaşlarına işittiriyor gibi, yirmi binden ziyade hacıların (bugün üç milyonu aştı) Arafat'ta ve İydde (bayramda) beraber birden Allahü ekber demeleri, Resul-i Ekrem Aleyhissalatü Vesselamın bin üç yüz sene evvel (Şimdi bin dört yüz) âl ve Sahabeleriyle söylediği ve emrettiği Allahü ekber kelâmının ve âlemlerin Rabbi azamet-i unvanıyla külli tecellisine karşı geniş ve külli bir ubudiyetle mukabeledir, diye tahayyül ve his ve kanaat ettim." (10)

    Arefe gecesini ve bir gün önceki gece olan Terviye Gecesini ihya etmek sünnettir.

    Muaz bin Cebel anlatıyor:

    Resulullah Sallallahü Aleyhi Vesellem şöyle buyuruyor:

    "Beş geceyi ihya edene Cennet vacip olur: Terviye gecesi (Kurban Bayramından iki gün önce Zilhicce ayının sekizinci gecesi) Arefe gecesi, Kurban Bayramı gecesi, Ramazan Bayramı gecesi ve Şaban ayının on-beşinci (Berat gecesi) gecesidir." (11)

    Arefe günü orucu

    Arefe günü oruç tutmak hadislerde teşvik edilmiştir. Arefe günü oruç tutmanın sevabı hakkında Peygamber Efendimizden rivayet edilen hadislerin mealleri şöyledir:

    Ebu Katade anlatıyor:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününde tutulan oruç geçmiş bir senenin ve gelecek senenin günahlarına kefaret olur." (12)

    Atâ el-Horasânı anlatıyor:

    Ebu Bekir'in oğlu Abdurrahman Arefe günü Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe oruçlu idi. Hararetten dolayı üzerine su serpiliyordu. Abdurrahman ona,

    "Orucunu boz" dedi.

    Hz. Âişe:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamın, 'Arefe günü oruç tutmak, kendisinden önce senenin günahlarına kefaret olur' dediğini işittiğim halde iftar mı edeyim? dedi. (13)

    Beyhakinin bir rivayetine göre ise Hz. Âişe şöyle demiştir:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününün orucu bin gün oruç tutmak gibidir." (14)

    Yalnız Arefe günü oruç tutmak o sene hacca gitmeyenler içindir. Yani Arefe günü Arafat vakfesinde bulunmayanlar içindir. Bu husustaki hadis-i şerif şöyledir:
    Ebu Hüreyre anlatıyor:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam Arefe günü Arafat'ta oruç tutmayı yasakladı."

    Hadis alimlerinin bu husustaki açıklamaları da şöyledir:

    Hafız der ki: "Âlimler, Arefe günü Arafat'ta oruç tutulmasında ihtilaf ettiler

    îbni Ömer dedi ki: "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam, Ebu Bekir, Ömer ve Osman Arefe günü oruç tutmadılar, ben de tutmuyorum."

    îmam Malik ile İmam Sevri oruç tutmayı tercih ediyorlardı.

    Abdullah İbni Zübeyir ile Hz. Âişe Arefe günü oruç tutmaya meylediyorlardı.

    Atâ "Kışın tutarım, yazın tutmam" diyordu.

    Katade ise, "Arafat'ta duadan zayıf düşürmezse oruç tutulmasında bir beis yoktur" diyordu.

    İmam Şafii, "Hacıların dışındakilere Arefe günü oruç tutmak müstehaptır, hacılara gelince, duâ yapmak için kuvvet vermesinden dolayı yemesi bana göre daha iyidir" dedi.

    İmam Ahmed ise "Oruç tutmaya gücü yeterse tutar, şayet yerse bu durum kuvvete ihtiyaç duyduğu bir gündür" dedi. (15)

    Bu nakillerden sonra şöyle söylenebilir: Hac sıcak günlere rast gelirse veya Arefe günü çok sıcak olursa oruç tutulmaması daha isabetli ve faziletlidir, ancak serin ve kısa günlere rast gelirse oruç tutulabilir.

    -----------------------------.
    (9) - Buhari, İydeyn. 10.
    (10) - Şualar, s. 196.
    (11) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:330.
    (12) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:457.
    (13) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:458.
    (14) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460.
    (15) - et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460-461.


  4. 18.Eylül.2015, 17:08
    3
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Arefe günü oruç tutmak hadis

    Hadislerde geçtiği gibi arefe günü oruç tutmak kuvvetli sünnettir.


  5. 18.Eylül.2015, 17:08
    3
    Moderatör
    Hadislerde geçtiği gibi arefe günü oruç tutmak kuvvetli sünnettir.





+ Yorum Gönder