Konusunu Oylayın.: Arefe günü oruç tutmanın sevabı nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Arefe günü oruç tutmanın sevabı nedir?
  1. 15.Ağustos.2013, 20:26
    1
    Misafir

    Arefe günü oruç tutmanın sevabı nedir?

  2. 18.Ağustos.2013, 14:19
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Arefe günü oruç tutmanın sevabı nedir?




    Arefe günü oruç tutmanın savabı ile ilgili hadis-i şerifler

    Arefe günü oruç tutmak hadislerde teşvik edilmiştir. Arefe günü oruç tutmanın sevabı hakkında Peygamber Efendimizden rivayet edilen hadislerin mealleri şöyledir:

    Ebu Katade anlatıyor:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününde tutulan oruç geçmiş bir senenin ve gelecek senenin günahlarına kefaret olur." (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:457.)

    Atâ el-Horasânı anlatıyor:

    Ebu Bekir'in oğlu Abdurrahman Arefe günü Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe oruçlu idi. Hararetten dolayı üzerine su serpiliyordu. Abdurrahman ona,

    "Orucunu boz" dedi.

    Hz. Âişe:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamın, 'Arefe günü oruç tutmak, kendisinden önce senenin günahlarına kefaret olur' dediğini işittiğim halde iftar mı edeyim? dedi. (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:458.)

    Beyhakinin bir rivayetine göre ise Hz. Âişe şöyle demiştir:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününün orucu bin gün oruç tutmak gibidir." (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460.)

    Yalnız Arefe günü oruç tutmak o sene hacca gitmeyenler içindir. Yani Arefe günü Arafat vakfesinde bulunmayanlar içindir. Bu husustaki hadis-i şerif şöyledir:
    Ebu Hüreyre anlatıyor:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam Arefe günü Arafat'ta oruç tutmayı yasakladı."

    Hadis alimlerinin bu husustaki açıklamaları da şöyledir:

    Hafız der ki: "Âlimler, Arefe günü Arafat'ta oruç tutulmasında ihtilaf ettiler

    îbni Ömer dedi ki: "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam, Ebu Bekir, Ömer ve Osman Arefe günü oruç tutmadılar, ben de tutmuyorum."

    îmam Malik ile İmam Sevri oruç tutmayı tercih ediyorlardı.

    Abdullah İbni Zübeyir ile Hz. Âişe Arefe günü oruç tutmaya meylediyorlardı.

    Atâ "Kışın tutarım, yazın tutmam" diyordu.

    Katade ise, "Arafat'ta duadan zayıf düşürmezse oruç tutulmasında bir beis yoktur" diyordu.

    İmam Şafii, "Hacıların dışındakilere Arefe günü oruç tutmak müstehaptır, hacılara gelince, duâ yapmak için kuvvet vermesinden dolayı yemesi bana göre daha iyidir" dedi.

    İmam Ahmed ise "Oruç tutmaya gücü yeterse tutar, şayet yerse bu durum kuvvete ihtiyaç duyduğu bir gündür" dedi. (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460-461.)

    Bu nakillerden sonra şöyle söylenebilir: Hac sıcak günlere rast gelirse veya Arefe günü çok sıcak olursa oruç tutulmaması daha isabetli ve faziletlidir, ancak serin ve kısa günlere rast gelirse oruç tutulabilir.



  3. 18.Ağustos.2013, 14:19
    2
    Moderatör



    Arefe günü oruç tutmanın savabı ile ilgili hadis-i şerifler

    Arefe günü oruç tutmak hadislerde teşvik edilmiştir. Arefe günü oruç tutmanın sevabı hakkında Peygamber Efendimizden rivayet edilen hadislerin mealleri şöyledir:

    Ebu Katade anlatıyor:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününde tutulan oruç geçmiş bir senenin ve gelecek senenin günahlarına kefaret olur." (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:457.)

    Atâ el-Horasânı anlatıyor:

    Ebu Bekir'in oğlu Abdurrahman Arefe günü Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe oruçlu idi. Hararetten dolayı üzerine su serpiliyordu. Abdurrahman ona,

    "Orucunu boz" dedi.

    Hz. Âişe:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamın, 'Arefe günü oruç tutmak, kendisinden önce senenin günahlarına kefaret olur' dediğini işittiğim halde iftar mı edeyim? dedi. (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:458.)

    Beyhakinin bir rivayetine göre ise Hz. Âişe şöyle demiştir:

    Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam şöyle buyurmuştur:

    "Arefe gününün orucu bin gün oruç tutmak gibidir." (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460.)

    Yalnız Arefe günü oruç tutmak o sene hacca gitmeyenler içindir. Yani Arefe günü Arafat vakfesinde bulunmayanlar içindir. Bu husustaki hadis-i şerif şöyledir:
    Ebu Hüreyre anlatıyor:

    "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam Arefe günü Arafat'ta oruç tutmayı yasakladı."

    Hadis alimlerinin bu husustaki açıklamaları da şöyledir:

    Hafız der ki: "Âlimler, Arefe günü Arafat'ta oruç tutulmasında ihtilaf ettiler

    îbni Ömer dedi ki: "Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam, Ebu Bekir, Ömer ve Osman Arefe günü oruç tutmadılar, ben de tutmuyorum."

    îmam Malik ile İmam Sevri oruç tutmayı tercih ediyorlardı.

    Abdullah İbni Zübeyir ile Hz. Âişe Arefe günü oruç tutmaya meylediyorlardı.

    Atâ "Kışın tutarım, yazın tutmam" diyordu.

    Katade ise, "Arafat'ta duadan zayıf düşürmezse oruç tutulmasında bir beis yoktur" diyordu.

    İmam Şafii, "Hacıların dışındakilere Arefe günü oruç tutmak müstehaptır, hacılara gelince, duâ yapmak için kuvvet vermesinden dolayı yemesi bana göre daha iyidir" dedi.

    İmam Ahmed ise "Oruç tutmaya gücü yeterse tutar, şayet yerse bu durum kuvvete ihtiyaç duyduğu bir gündür" dedi. (et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:460-461.)

    Bu nakillerden sonra şöyle söylenebilir: Hac sıcak günlere rast gelirse veya Arefe günü çok sıcak olursa oruç tutulmaması daha isabetli ve faziletlidir, ancak serin ve kısa günlere rast gelirse oruç tutulabilir.



  4. 13.Ekim.2013, 23:03
    3
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,602
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Arefe günü oruç tutmanın sevabı nedir?

    “Arefe günü tutulan orucun, geçen yılın ve gelecek yılın günahlarına keffaret olacağına Allah’ın rahmetinden ümidim var.”
    (Tirmizî, Savm: 46; İbni Mâce, Sıyâm: 40; Müslim, Sıyâm: 196)



  5. 13.Ekim.2013, 23:03
    3
    Aciz Kul
    “Arefe günü tutulan orucun, geçen yılın ve gelecek yılın günahlarına keffaret olacağına Allah’ın rahmetinden ümidim var.”
    (Tirmizî, Savm: 46; İbni Mâce, Sıyâm: 40; Müslim, Sıyâm: 196)






+ Yorum Gönder