Konusunu Oylayın.: Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi?
  1. 12.Ağustos.2013, 19:52
    1
    Misafir

    Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi?






    Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi? Mumsema her günahin allah tarafindan affi beklenebilir. ancak kafir olarak ölen ile bir müslümani haksiz yere öldüren kimseler haric.


    yani bir müslümani haksiz yere öldüren kimseler ebedi cehennemlikmi yoksa cezalarini cektikten sonra cennetemi girecekler?


  2. 12.Ağustos.2013, 19:52
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    her günahin allah tarafindan affi beklenebilir. ancak kafir olarak ölen ile bir müslümani haksiz yere öldüren kimseler haric.


    yani bir müslümani haksiz yere öldüren kimseler ebedi cehennemlikmi yoksa cezalarini cektikten sonra cennetemi girecekler?


    Benzer Konular

    - Haksız yere gözaltına alınan için dua

    - Haksız yere beddua edildi...

    - İntihar eden imanını kaybetmiş olur mu, cenaze namazı kılınır mı? Adam öldüren kişi ebedi cehennemde

    - Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın had

    - Hak sahibi helal etmemişse üzerinde kul hakkı ile ölen ebedi cehennemlik midir?

  3. 12.Ağustos.2013, 21:07
    2
    Katade
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Nisan.2013
    Üye No: 100895
    Mesaj Sayısı: 648
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi?




    Müminin mümini öldürmesi küfür müdür?
    Kim bir mümini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir,
    Ayetine göre, bir mümini kasden öldüren kimse, cehennemde mi kalacaktır?



    Kuran-ı Kerim'de Kafir olarak ölmemek şartıyla her günahın affedilebileceği bildirilir. (Nisa Süresi,48;116) Ayrıca "Kim bir mümini kasden öldürürse ..." (Nisa Suresi, 93) ayetinde geçen ifadenin anlamı, "Kim bir müminin imanına kasdederse" demektir. Yani "kim bir mümini mümin olduğu için, imanından dolayı öldürürse" demektir. Buna göre öldürenin mümin değil kafir olduğu anlaşılır.

    Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalmak üzere gireceği cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır. (Nisa 93)

    Mümin veya kâfir kim bir mümini kasten, bile bile, hayatına kasdederek öldürürse onun cezası cehennemdir. Orada pek uzun müddet ve belki sonsuza kadar cezalandırılır. Çünkü Allah ona gazab etmiş, onu lanetlemiş, merhamete layık görmeyip onun için büyük bir azab hazırlamıştır.

    İkrime ve İbn-i Cüreyc'e göre de bu ifadenin izahı şöyledir: "Kim ka*sıtlı bir şekilde ve Öldürülmesini helal sayarak bir mümini öldürecek olursa işte onun cezası cehennemdir ve o orada ebedi olarak kalacaktır.

    Kim bir mümini müslüman olmasından dolayı öldürürse cehennemde kalacaktır. Yüce Allah, hata ile müslümanı öldürüp sonra tevbe edeni affeder. Fakat nefis savunması olmadan kasden bir müslümanı öldüren kimse, büyük cezaya çaptırılır. Kasden, müslümanı müslümanlığından dolayı öldürenin cezası, ebedi olarak cehennemdir. Adam öldürmek, şirke yakın bir günah olduğu için Allah, bunu şirkle beraber saymıştır: "Ve o müminler ki Allah ile beraber başka tanrıya yalvarmazlar. Allahın haram kıldığı canı haksız yere öldürmezler, zina da etmezler." (1)

    Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet gününde insanlar arasında hükmü verilecek ilk dava, kan davalarıdır." (2) "Dünyanın tamamen yok olması, Allah indinde müslüman bir adamın öldürülmesinden daha hafiftir." (3)

    Selef ve halefin çoğunluğuna göre kasden de olsa adam öldüren kişi tevbe eder, iyi amel işlerse tevbesi kabul edilir, Allah onun kötülüklerini iyiliklerle değiştirir. Maktulün uğradığı zulme karşılık da nimetler verip onu memnun eder ve hakkını helal ettirir. "Deki: Ey nefislerine karşı aşırı giden kullarım, Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah bütün günahları bağışlar. Çünkü O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir." (4) ayeti, şirk de dahil, her türlü günahın affedileceğini bildirmektir. Cemian kelimesi bütün günahları içine almaktadır. Fakat: "Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bunun dışında kala günahları, dilediği kimseye bağışlar. (5) ayeti şirki af dışında bırakmıştır. Yüce Allah, şirk dışında bulunan her günahı affedeceğine göre kasden adam öldüreni de dilerse affeder. "Her kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir! (6) ayetide kasden ve müslüman olduğu için bir mümini öldürenin cezasını bildirmektedir. Fakat bu kişi tevbe ederse, Allah isterse onu affeder. O, dilediğini yapar. Kasden mümini öldüren kişi uzun süre Cehennemde kalsa da yine oradan kurtulacaktır. Çünkü kalbinde zerre kadar iman bulunan kimsenin cehennemden çıkacağına dair mütevatir hadisler vardır. (7)

    Kıyamet gününde maktulün, katilden hak istemesine gelince; "Kasten adam öldürmek, insan haklarına girmektedir. İnsan haklarına saldırı, sırf tevbe ile kalkmaz, gasbedilen hakkı geri vermek gerekir. Gasbedilen, saldırı ile elden alınan hakların, sahiplerine geri verilmeden tevbe ile kalkmayacağı hakkında icma vardır. Şayet gasbesilen hakkı geri vermek mümkün değilse hakkına saldırılmış kişi, hakkını ister. Her hak istemenin, mutlaka ceza ile sonuçlanması gerekmez. Zira olur ki, katilin iyi amelleri bulunur, bunların tamamı veya bir kısmı maktule verilerek razı edilir. Yahut da Allah dilerse maktule, uğramış olduğu zulme karşılık cennette nimetler, yüksek dereceler vererek onu razı eder. Katili de tevbesi ve iyi amelleri sebebiyle affedip cennete sokar.

    1- İsra 15;
    2- Buhari;
    3- Tirmizi;
    4- Zümer 53;
    5- Nisa 48;
    6- Nisa 93;
    7- Buhari, Tevhid 24, 36; Müslim, İman, h. 81, 82, 83.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *


  4. 12.Ağustos.2013, 21:07
    2
    Devamlı Üye



    Müminin mümini öldürmesi küfür müdür?
    Kim bir mümini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir,
    Ayetine göre, bir mümini kasden öldüren kimse, cehennemde mi kalacaktır?



    Kuran-ı Kerim'de Kafir olarak ölmemek şartıyla her günahın affedilebileceği bildirilir. (Nisa Süresi,48;116) Ayrıca "Kim bir mümini kasden öldürürse ..." (Nisa Suresi, 93) ayetinde geçen ifadenin anlamı, "Kim bir müminin imanına kasdederse" demektir. Yani "kim bir mümini mümin olduğu için, imanından dolayı öldürürse" demektir. Buna göre öldürenin mümin değil kafir olduğu anlaşılır.

    Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalmak üzere gireceği cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır. (Nisa 93)

    Mümin veya kâfir kim bir mümini kasten, bile bile, hayatına kasdederek öldürürse onun cezası cehennemdir. Orada pek uzun müddet ve belki sonsuza kadar cezalandırılır. Çünkü Allah ona gazab etmiş, onu lanetlemiş, merhamete layık görmeyip onun için büyük bir azab hazırlamıştır.

    İkrime ve İbn-i Cüreyc'e göre de bu ifadenin izahı şöyledir: "Kim ka*sıtlı bir şekilde ve Öldürülmesini helal sayarak bir mümini öldürecek olursa işte onun cezası cehennemdir ve o orada ebedi olarak kalacaktır.

    Kim bir mümini müslüman olmasından dolayı öldürürse cehennemde kalacaktır. Yüce Allah, hata ile müslümanı öldürüp sonra tevbe edeni affeder. Fakat nefis savunması olmadan kasden bir müslümanı öldüren kimse, büyük cezaya çaptırılır. Kasden, müslümanı müslümanlığından dolayı öldürenin cezası, ebedi olarak cehennemdir. Adam öldürmek, şirke yakın bir günah olduğu için Allah, bunu şirkle beraber saymıştır: "Ve o müminler ki Allah ile beraber başka tanrıya yalvarmazlar. Allahın haram kıldığı canı haksız yere öldürmezler, zina da etmezler." (1)

    Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet gününde insanlar arasında hükmü verilecek ilk dava, kan davalarıdır." (2) "Dünyanın tamamen yok olması, Allah indinde müslüman bir adamın öldürülmesinden daha hafiftir." (3)

    Selef ve halefin çoğunluğuna göre kasden de olsa adam öldüren kişi tevbe eder, iyi amel işlerse tevbesi kabul edilir, Allah onun kötülüklerini iyiliklerle değiştirir. Maktulün uğradığı zulme karşılık da nimetler verip onu memnun eder ve hakkını helal ettirir. "Deki: Ey nefislerine karşı aşırı giden kullarım, Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah bütün günahları bağışlar. Çünkü O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir." (4) ayeti, şirk de dahil, her türlü günahın affedileceğini bildirmektir. Cemian kelimesi bütün günahları içine almaktadır. Fakat: "Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bunun dışında kala günahları, dilediği kimseye bağışlar. (5) ayeti şirki af dışında bırakmıştır. Yüce Allah, şirk dışında bulunan her günahı affedeceğine göre kasden adam öldüreni de dilerse affeder. "Her kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir! (6) ayetide kasden ve müslüman olduğu için bir mümini öldürenin cezasını bildirmektedir. Fakat bu kişi tevbe ederse, Allah isterse onu affeder. O, dilediğini yapar. Kasden mümini öldüren kişi uzun süre Cehennemde kalsa da yine oradan kurtulacaktır. Çünkü kalbinde zerre kadar iman bulunan kimsenin cehennemden çıkacağına dair mütevatir hadisler vardır. (7)

    Kıyamet gününde maktulün, katilden hak istemesine gelince; "Kasten adam öldürmek, insan haklarına girmektedir. İnsan haklarına saldırı, sırf tevbe ile kalkmaz, gasbedilen hakkı geri vermek gerekir. Gasbedilen, saldırı ile elden alınan hakların, sahiplerine geri verilmeden tevbe ile kalkmayacağı hakkında icma vardır. Şayet gasbesilen hakkı geri vermek mümkün değilse hakkına saldırılmış kişi, hakkını ister. Her hak istemenin, mutlaka ceza ile sonuçlanması gerekmez. Zira olur ki, katilin iyi amelleri bulunur, bunların tamamı veya bir kısmı maktule verilerek razı edilir. Yahut da Allah dilerse maktule, uğramış olduğu zulme karşılık cennette nimetler, yüksek dereceler vererek onu razı eder. Katili de tevbesi ve iyi amelleri sebebiyle affedip cennete sokar.

    1- İsra 15;
    2- Buhari;
    3- Tirmizi;
    4- Zümer 53;
    5- Nisa 48;
    6- Nisa 93;
    7- Buhari, Tevhid 24, 36; Müslim, İman, h. 81, 82, 83.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *





+ Yorum Gönder