Konusunu Oylayın.: Ölüyü yıkamak neden farzdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ölüyü yıkamak neden farzdır?
  1. 11.Ağustos.2013, 22:21
    1
    Misafir

    Ölüyü yıkamak neden farzdır?






    Ölüyü yıkamak neden farzdır? Mumsema ölmüş neden yıkanır hakkında ayet ve hadis var mı


  2. 11.Ağustos.2013, 22:21
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 12.Ağustos.2013, 12:33
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: ölüyü yıkamak neden farzdır?




    Değerli kardeşimiz;
    Ölen bir mü'minin teçhiz ve tekfini, yani yıkanıp, kefenlenip, namazının kılınması ve defnedilmesi, ge*ride kalan Müslümanlara kifayeten farzdır, yani bu Allah'ın emridir. Bunda aynı zamanda ölüyü tertemiz bir şekilde yolcu etme amacı vardır. (İbnül Hümam, Kemaleddin Muhammed b. Abdülvahid, Şerhul Fethil Kadir, c.I, s. 447) Bu görevi, Müslümanların bir veya birkaçı yapınca, diğerleri de sorumluluktan kurtulur. Ama hiç kimse bu görevi yapmazsa hepsi sorumlu olurlar.

    Ölüyü yıkayıp kefenleyerek namazını kılmak ve toprağa gömmek şeriat-ı kadîmedendir. Übeyy b. Ka'b'dan (v.21/642) rivayet edilen bir haberde bildirildiğine göre; Hz. Adem (as) vefat edince, melekler cennetten ge*tirdikleri kefen ve kokularla geldiler ve Hz. Adem'i yıka*dılar, kefenlediler, güzel kokular sürdüler. Sonra nama*zını kılıp, kazdıkları mezara yerleştirdiler ve üzerini kerpiçle kapatarak toprakla düzlediler. Bu işleri ta*mamladıktan sonra Hz. Adem'in oğullarına:

    "Ey Âdemoğulları, bu yaptığımız, sizin sünnetiniz olan şeriatınızdır. Bundan sonra ölülerinizin cenaze merasimini ve defin işini bizden gördüğünüz gibi yapın." dediler.

    Hz. Âdem (as) dan bu yana gelen bütün ilâhî dinlerde ölülere aynı muamele yapılmaktadır.

    Nitekim son semavî din olan dinimiz İslam'ın tebliğcisi Hz. Muhammed (asv)'de ölümünden sonra Müslümanın yıkanmasının, ölenin, sağ kalan Müslamanlar üzerindeki haklarından biri olduğunu belirtmiş ve geride kalan Müslümanların ölen kardeşlerine karşı bu son vazifelerini yapmalarını emrederek nasıl yapılaca*ğını da öğretmiştir. Müctehid imamlarının hepsi, Rasulullah (asv)'ın bu emri sebebiyle, teçhiz ve tekfinin farz-ı kifâye olduğunda ittifak etmişlerdir. (bk. Kabir Hayatı, Prof. Dr. Süleyman Toprak)

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






  4. 12.Ağustos.2013, 12:33
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Değerli kardeşimiz;
    Ölen bir mü'minin teçhiz ve tekfini, yani yıkanıp, kefenlenip, namazının kılınması ve defnedilmesi, ge*ride kalan Müslümanlara kifayeten farzdır, yani bu Allah'ın emridir. Bunda aynı zamanda ölüyü tertemiz bir şekilde yolcu etme amacı vardır. (İbnül Hümam, Kemaleddin Muhammed b. Abdülvahid, Şerhul Fethil Kadir, c.I, s. 447) Bu görevi, Müslümanların bir veya birkaçı yapınca, diğerleri de sorumluluktan kurtulur. Ama hiç kimse bu görevi yapmazsa hepsi sorumlu olurlar.

    Ölüyü yıkayıp kefenleyerek namazını kılmak ve toprağa gömmek şeriat-ı kadîmedendir. Übeyy b. Ka'b'dan (v.21/642) rivayet edilen bir haberde bildirildiğine göre; Hz. Adem (as) vefat edince, melekler cennetten ge*tirdikleri kefen ve kokularla geldiler ve Hz. Adem'i yıka*dılar, kefenlediler, güzel kokular sürdüler. Sonra nama*zını kılıp, kazdıkları mezara yerleştirdiler ve üzerini kerpiçle kapatarak toprakla düzlediler. Bu işleri ta*mamladıktan sonra Hz. Adem'in oğullarına:

    "Ey Âdemoğulları, bu yaptığımız, sizin sünnetiniz olan şeriatınızdır. Bundan sonra ölülerinizin cenaze merasimini ve defin işini bizden gördüğünüz gibi yapın." dediler.

    Hz. Âdem (as) dan bu yana gelen bütün ilâhî dinlerde ölülere aynı muamele yapılmaktadır.

    Nitekim son semavî din olan dinimiz İslam'ın tebliğcisi Hz. Muhammed (asv)'de ölümünden sonra Müslümanın yıkanmasının, ölenin, sağ kalan Müslamanlar üzerindeki haklarından biri olduğunu belirtmiş ve geride kalan Müslümanların ölen kardeşlerine karşı bu son vazifelerini yapmalarını emrederek nasıl yapılaca*ğını da öğretmiştir. Müctehid imamlarının hepsi, Rasulullah (asv)'ın bu emri sebebiyle, teçhiz ve tekfinin farz-ı kifâye olduğunda ittifak etmişlerdir. (bk. Kabir Hayatı, Prof. Dr. Süleyman Toprak)

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet









+ Yorum Gönder