Konusunu Oylayın.: Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp d

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp d
  1. 03.Ağustos.2013, 23:21
    1
    Misafir

    Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp d






    Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp d Mumsema Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp defnedilmiştir?


  2. 04.Ağustos.2013, 01:19
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götü




    Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp defnedilmiştir?



    Peygamberler öldükleri yere gömülür” hadis rivayeti zayıftır.
    *
    Konuyla ilgili İbn Hacer’in görüşü şöyledir:
    a) İbn Mace’nin rivayet ettiği bu hadisin senedinde Huseyin b. Abdullah el-Haşimi zayıf bir ravidir.*
    *
    b) Beyhakî’nin “Delail”de yer verdiği başka rivayet yolları vardır. Ancak onların hepsi mürseldir (Mürsel hadis de zayıftır).
    *
    c) Bu konuyla ilgili sahih bir rivayet vardır ki, Tirmizi Şemail’de, Nesai, Sünen’de yer vermiştir. Ancak bu rivayet de merfu değil, mevkuftur.*
    *
    Bu hadis rivayetini Salim b. Ubeyd el-Eşceî’den öğreniyoruz. Hz. Peygamber vefat edince, sahabler onu nereye defnedeceklerini tartıştılar. Bu arada bazı sahabiler *Hz. Ebu Bekir’e: “Resulullah’ın nereye defnedileceğini sordular. Buna cevaben Ebu Bekir: “Allah’ın *ruhunu kabzettiği yere defnedilir. Çünkü, Allah’ın onun ruhunu kabzettiği yer en güzel mekândır” dedi(İbn Hacer, Fethu’l-Bari, 1/529, el-Ayni de aynı noktalara işaret etmiştir. bk. Umdetu’l-Kari, 4/187).*
    *
    Tirmizi’nin Hz. Aişe tarikiyle rivayet ettiği hadiste, Hz. Ebu Bekir şöyle demiştir: “Allah her peygamberin ruhunu, onun gömülmek istediği yerde kabzeder. Onun için onu yattığı odasında defnedin”(bk.Tirmizi, Cenaiz,33). Tirmizi’ye göre, *bu hadis rivayetinin senedinde yer alan Abdurrahman b. Ebi Bekir el-Müleykî -hafızasının zayıflığından ötürü- zayıf kabul edilmiştir(bk. a.g.y). Kaldı ki, bu hadis de mevkuftur(Hz. Ebu Bekir’in sözleridir).
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *


  3. 04.Ağustos.2013, 01:19
    2
    Devamlı Üye



    Peygamberler öldüğü yere gömülür hadisine göre neden Hz. Yakub Mısır'da değil de Kenen'a götürülüp defnedilmiştir?



    Peygamberler öldükleri yere gömülür” hadis rivayeti zayıftır.
    *
    Konuyla ilgili İbn Hacer’in görüşü şöyledir:
    a) İbn Mace’nin rivayet ettiği bu hadisin senedinde Huseyin b. Abdullah el-Haşimi zayıf bir ravidir.*
    *
    b) Beyhakî’nin “Delail”de yer verdiği başka rivayet yolları vardır. Ancak onların hepsi mürseldir (Mürsel hadis de zayıftır).
    *
    c) Bu konuyla ilgili sahih bir rivayet vardır ki, Tirmizi Şemail’de, Nesai, Sünen’de yer vermiştir. Ancak bu rivayet de merfu değil, mevkuftur.*
    *
    Bu hadis rivayetini Salim b. Ubeyd el-Eşceî’den öğreniyoruz. Hz. Peygamber vefat edince, sahabler onu nereye defnedeceklerini tartıştılar. Bu arada bazı sahabiler *Hz. Ebu Bekir’e: “Resulullah’ın nereye defnedileceğini sordular. Buna cevaben Ebu Bekir: “Allah’ın *ruhunu kabzettiği yere defnedilir. Çünkü, Allah’ın onun ruhunu kabzettiği yer en güzel mekândır” dedi(İbn Hacer, Fethu’l-Bari, 1/529, el-Ayni de aynı noktalara işaret etmiştir. bk. Umdetu’l-Kari, 4/187).*
    *
    Tirmizi’nin Hz. Aişe tarikiyle rivayet ettiği hadiste, Hz. Ebu Bekir şöyle demiştir: “Allah her peygamberin ruhunu, onun gömülmek istediği yerde kabzeder. Onun için onu yattığı odasında defnedin”(bk.Tirmizi, Cenaiz,33). Tirmizi’ye göre, *bu hadis rivayetinin senedinde yer alan Abdurrahman b. Ebi Bekir el-Müleykî -hafızasının zayıflığından ötürü- zayıf kabul edilmiştir(bk. a.g.y). Kaldı ki, bu hadis de mevkuftur(Hz. Ebu Bekir’in sözleridir).
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *





+ Yorum Gönder