Konusunu Oylayın.: Haram lokma ve duanın kabul olmaması meselesi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Haram lokma ve duanın kabul olmaması meselesi
  1. 01.Ağustos.2013, 04:20
    1
    Misafir

    Haram lokma ve duanın kabul olmaması meselesi






    Haram lokma ve duanın kabul olmaması meselesi Mumsema Eğer birisi haram lokma yerse 40 gün ibadetleri kabul olmaz diye bir şey duymuştum. Eğer bir insan dışarda yemek yerse ve içinde domuz eti varsa bu geçerli olur mu? Haram lokmadan kasıt gayrimesru yollarla kazanmış olan midir yoksa domuz mudur?


  2. 01.Ağustos.2013, 04:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Eğer birisi haram lokma yerse 40 gün ibadetleri kabul olmaz diye bir şey duymuştum. Eğer bir insan dışarda yemek yerse ve içinde domuz eti varsa bu geçerli olur mu? Haram lokmadan kasıt gayrimesru yollarla kazanmış olan midir yoksa domuz mudur?


    Benzer Konular

    - Duanın kabul edilmesi için ne yapmak gerekir? Sabah akşam dua etsek kabul olur mu?

    - Guslün kabul olup olmaması hakkında şüphe

    - Haram lokma yersek dua kabul olmaz !

    - Bir Lokma Haram Yiyenin Kırk Gün İbadetleri Kabul Olmaz sözü Hadismidir acaba?

    - Haram lokma yiyenin 40 gün duası kabul olmaz denir, bu cenabetlik içinde geçerli mi?

  3. 03.Ağustos.2013, 02:59
    2
    sorularla islam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2009
    Üye No: 46770
    Mesaj Sayısı: 467
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Haram lokma ve duanın kabul olmaması meselesi




    Haram yolla kazanılan kazancın ve/veya Haram lokmanın insan vücuduna maddi etkileri var mıdır?
    Sorunun Detayı
    Haram yolla ve/veya Haram olanla kazanılan kazancın ve Haram olan lokmayı yemenin insan vücuduna maddi şekilde sağlık kaybı ve hastalık gibi benzeri etkileri var mı? Varsa; nelerdir ve ne şekilde olur?


    - Haram lokmanın -mutlaka- insanın maddi sağlığını bozan bir faktör olduğunu söylemek kolay değildir. Çünkü, haram lokmalarla beslenen bir çok kişi, helal lokmalarla beslenen kimselerden daha sağlıklıdır.

    Ancak, bazı kimseler için haram lokmanın cezası tehir edilmez hemen verilir. Ve halk arasında “bu adam haram yediği için bu hale düştü” denilir. Aslında bazen bu kimsenin günahına kefaret olması, tövbe etmeye sevk edilmesi, bundan sonra daha düzgün bir hayata başlaması gibi bazı güzel hedefleri de olabilir.

    Nitekim, hadis-i şerifte “Dünya kâfirler için bir cennet, müminin içinse bir zindandır” (bk Müslim, Zühid, 1) denilmiştir. Bunun bir manası şudur: Müminler genellikle yaptıkları kötülüklerinin cezasını dünyada çektikleri için, dünya onlar için bir nevi cehennem, hapis ve zindandır. Kâfirler ise, yaptıkları iyiliklerinin mükâfatını dünyada -sağlık-bolluk-makam-mevki- gibi şeylerle alır. Bu sebeple, dünya onlar için mükafat yeri olduğu için bir nevi cennettir.

    - Bununla beraber, gıdaların sadece biyolojik bünye üzerinde değil, psikolojik ve ruhî bünye üzerinde etkileri vardır. İçki, domuz eti gibi -Lizatihi- haram olanların mutlaka zararları vardır. Çünkü, Allah’ın yasakladığı şeylerde zararın olmaması düşünülemez. Yoksa yasaklar lüzumsuz olur.

    Buna mukabil, bir nevi -haramun li gayrihi- olan çalıntı, gasp, kumar, faiz gibi şeylerin de insan vücudunda olumsuz etkilerinin -bilimsel açıdan ispatı olmasa da- zararlarının olduğunu düşünebiliriz. Mesela, bir ekmek helal olarak yense, Allah onu o kişiye bereketli, sağlıklı bir gıda haline getirdiği gibi, aynı ekmek, kumar, gasp, çalıntı, faiz yoluyla elde edilmişse, onu da bünyeye zehir haline getirebilir. Nitekim bir hadis-i şerifte “Kişi yaptığı masiyet/günah sebebiyle rızıktan mahrum bırakılır” denilmiştir(Aclûnî, 2/296).

    - Bu gibi konularda kesin bir yargıya varmak, birçok yönden sakıncalıdır. Çünkü, bu imtihan dünyasında bir çok salih insan belalar, sıkıntılarla müptela iken, pek çok haramzade de sağlıklı, güzel bir hayat geçirmektedir. “Mümin belalıdır”(Aclunî, 2/295) hadis-i şerifi ortada iken, sağlık gibi dünyevi kriterleri salihlik veya fasıklık alameti olarak değerlendirmek isabetli olmaz.

    - Son olarak konumuza ışık tutan bazı ayet meallerini vermekte fayda görmekteyiz:
    “Eğer, bütün insanların dinsizliğe imrenecek bir tek ümmet haline gelme mahzuru olmasaydı, Rahman’ı inkâr edenlerin evlerinin tavanlarını ve çıkacakları merdivenleri, evlerinin kapılarını, üzerine kurulacakları koltukları hep gümüşten yapardık. Onları altına, mücevhere boğardık. Fakat bütün bunlar dünya hayatının geçici metâından ibarettir. Âhiret ise Rabbinin nezdinde Allah’a karşı gelmekten sakınanlara mahsustur”(Zuhruf, 43/33-35).

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  4. 03.Ağustos.2013, 02:59
    2
    Devamlı Üye



    Haram yolla kazanılan kazancın ve/veya Haram lokmanın insan vücuduna maddi etkileri var mıdır?
    Sorunun Detayı
    Haram yolla ve/veya Haram olanla kazanılan kazancın ve Haram olan lokmayı yemenin insan vücuduna maddi şekilde sağlık kaybı ve hastalık gibi benzeri etkileri var mı? Varsa; nelerdir ve ne şekilde olur?


    - Haram lokmanın -mutlaka- insanın maddi sağlığını bozan bir faktör olduğunu söylemek kolay değildir. Çünkü, haram lokmalarla beslenen bir çok kişi, helal lokmalarla beslenen kimselerden daha sağlıklıdır.

    Ancak, bazı kimseler için haram lokmanın cezası tehir edilmez hemen verilir. Ve halk arasında “bu adam haram yediği için bu hale düştü” denilir. Aslında bazen bu kimsenin günahına kefaret olması, tövbe etmeye sevk edilmesi, bundan sonra daha düzgün bir hayata başlaması gibi bazı güzel hedefleri de olabilir.

    Nitekim, hadis-i şerifte “Dünya kâfirler için bir cennet, müminin içinse bir zindandır” (bk Müslim, Zühid, 1) denilmiştir. Bunun bir manası şudur: Müminler genellikle yaptıkları kötülüklerinin cezasını dünyada çektikleri için, dünya onlar için bir nevi cehennem, hapis ve zindandır. Kâfirler ise, yaptıkları iyiliklerinin mükâfatını dünyada -sağlık-bolluk-makam-mevki- gibi şeylerle alır. Bu sebeple, dünya onlar için mükafat yeri olduğu için bir nevi cennettir.

    - Bununla beraber, gıdaların sadece biyolojik bünye üzerinde değil, psikolojik ve ruhî bünye üzerinde etkileri vardır. İçki, domuz eti gibi -Lizatihi- haram olanların mutlaka zararları vardır. Çünkü, Allah’ın yasakladığı şeylerde zararın olmaması düşünülemez. Yoksa yasaklar lüzumsuz olur.

    Buna mukabil, bir nevi -haramun li gayrihi- olan çalıntı, gasp, kumar, faiz gibi şeylerin de insan vücudunda olumsuz etkilerinin -bilimsel açıdan ispatı olmasa da- zararlarının olduğunu düşünebiliriz. Mesela, bir ekmek helal olarak yense, Allah onu o kişiye bereketli, sağlıklı bir gıda haline getirdiği gibi, aynı ekmek, kumar, gasp, çalıntı, faiz yoluyla elde edilmişse, onu da bünyeye zehir haline getirebilir. Nitekim bir hadis-i şerifte “Kişi yaptığı masiyet/günah sebebiyle rızıktan mahrum bırakılır” denilmiştir(Aclûnî, 2/296).

    - Bu gibi konularda kesin bir yargıya varmak, birçok yönden sakıncalıdır. Çünkü, bu imtihan dünyasında bir çok salih insan belalar, sıkıntılarla müptela iken, pek çok haramzade de sağlıklı, güzel bir hayat geçirmektedir. “Mümin belalıdır”(Aclunî, 2/295) hadis-i şerifi ortada iken, sağlık gibi dünyevi kriterleri salihlik veya fasıklık alameti olarak değerlendirmek isabetli olmaz.

    - Son olarak konumuza ışık tutan bazı ayet meallerini vermekte fayda görmekteyiz:
    “Eğer, bütün insanların dinsizliğe imrenecek bir tek ümmet haline gelme mahzuru olmasaydı, Rahman’ı inkâr edenlerin evlerinin tavanlarını ve çıkacakları merdivenleri, evlerinin kapılarını, üzerine kurulacakları koltukları hep gümüşten yapardık. Onları altına, mücevhere boğardık. Fakat bütün bunlar dünya hayatının geçici metâından ibarettir. Âhiret ise Rabbinin nezdinde Allah’a karşı gelmekten sakınanlara mahsustur”(Zuhruf, 43/33-35).

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder