Konusunu Oylayın.: Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır?
  1. 17.Temmuz.2013, 15:53
    1
    Misafir

    Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır?

  2. 18.Temmuz.2013, 16:43
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır?




    Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır? “Mağaralarında üç yüz yıl kaldılar” ayeti, hangi takvime göredir?




    “Mağaralarında üç yüz yıl kaldılar. Bazıları buna dokuz yıl daha ilave ettiler.” (Kehf, 18/25) mealindeki ayette, hem güneş hem de ay takvimine işaret edilmiştir. Çünkü, güneş takvimine göre 300 yıl, ay takvimine göre 309 eder. Kur’an’da hem ehl-i kitabın bu konudaki güneş takvimine göre saydıkları bu sürenin 300 yıllığına, hem de Arapların kullandığı ve İslam’ın özellikle vurguladığı ay takvimindeki 309 yıllık süreye işaret edilmiştir.

    Bilindiği üzere, her 33 güneş yılında, bir ay yılı fazla olur. Çünkü, Ay yılı 354 günden ibarettir. Bazı tefsir alimlerinin de belirttiği gibi, Kehf suresinin bu ayeti, bu açıdan bir mucizedir. (bk. İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri)

    Hem güneş takvimi, hem ay takvimi, bilimsel olarak kabul gören birer realitedir.

    “Güneş ve Ay bir hesap ile hareket ederler.” (Rahman, 55/5) mealindeki ayette bu iki takvime de işaret edilmiştir.

    “Ay için de birtakım safhalar, duraklar tâyin ettik; dolaşa dolaşa, nihayet eski hurma salkımının çöpü gibi kuru, sarı, kavisli bir hâle gelir.” (Yasin, 36/39) mealindeki ayette ayın -dünyanın etrafındaki- dolanımından meydana gelen bir hesap tablosuna vurgu yapılmıştır.

    “Doğrusu, Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü kesin hükmünde, ayların sayısı on iki ay olup bunlardan dördü hürmetlidir. İşte doğru hesap budur.” (Tövbe, 9/36) mealindeki ayette de, gökteki ayın hareketinden meydana gelen bir yıldaki takvim aylarının sayısının 12 olduğuna işaret edilmiştir.

    “Sana hilâlleri sorarlar. De ki: Onlar insanlar için; özellikle hac için vakit ölçüleridir.” (Bakara, 2/189) mealindeki ayette -gökteki ayın hareketleri- yerdeki insanlara, aylar üzerinden bir hesap takvimini oluşturmaya yönelik olduğu ifade edilmiştir.

    Güneş ayları -şubat hariç- 30 ve 31 gün çekerler. Buna mukabil, Ay takvimine göre meydana gelen ayların gün sayısı 29 ve 30’dur. Ümmi bir nebi olan Hz. Peygamberin 15 asır önce bu gerçeğe hadislerinde vurgu yapması (Nesai, Sıyam,17) onun ayrı bir mucizesidir.

    Ayrıca, Kur'ân'ın kastettiği bilgi, insanı Allah'a götüren derin bilgidir. Evreni, yaratılışı düşünen kişi, bu akıl ermez inceliklerin kendiliğinden olamayacağını anlar ve bunları yaratana hayran olur:

    "Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ve gündüzün değişmesinde, insanların faydasına olan şeyleri denizde taşıyıp giden gemilerde, Allah'ın gökten su indirip onunla ölmüş olan yeri dirilterek üzerine her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgârlan ve yerle gök arasında emre hazır bekleyen bulutlan evirip çevirmesinde elbette düşünen bir topluluk için (Allah'ın varlığına ve birliğine) deliller vardır." (Bakara, 2/164)

    Sorularla İslamiyet


  3. 18.Temmuz.2013, 16:43
    2
    Devamlı Üye



    Kuran’da Ay takvimine bir işaret var mıdır? “Mağaralarında üç yüz yıl kaldılar” ayeti, hangi takvime göredir?




    “Mağaralarında üç yüz yıl kaldılar. Bazıları buna dokuz yıl daha ilave ettiler.” (Kehf, 18/25) mealindeki ayette, hem güneş hem de ay takvimine işaret edilmiştir. Çünkü, güneş takvimine göre 300 yıl, ay takvimine göre 309 eder. Kur’an’da hem ehl-i kitabın bu konudaki güneş takvimine göre saydıkları bu sürenin 300 yıllığına, hem de Arapların kullandığı ve İslam’ın özellikle vurguladığı ay takvimindeki 309 yıllık süreye işaret edilmiştir.

    Bilindiği üzere, her 33 güneş yılında, bir ay yılı fazla olur. Çünkü, Ay yılı 354 günden ibarettir. Bazı tefsir alimlerinin de belirttiği gibi, Kehf suresinin bu ayeti, bu açıdan bir mucizedir. (bk. İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri)

    Hem güneş takvimi, hem ay takvimi, bilimsel olarak kabul gören birer realitedir.

    “Güneş ve Ay bir hesap ile hareket ederler.” (Rahman, 55/5) mealindeki ayette bu iki takvime de işaret edilmiştir.

    “Ay için de birtakım safhalar, duraklar tâyin ettik; dolaşa dolaşa, nihayet eski hurma salkımının çöpü gibi kuru, sarı, kavisli bir hâle gelir.” (Yasin, 36/39) mealindeki ayette ayın -dünyanın etrafındaki- dolanımından meydana gelen bir hesap tablosuna vurgu yapılmıştır.

    “Doğrusu, Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü kesin hükmünde, ayların sayısı on iki ay olup bunlardan dördü hürmetlidir. İşte doğru hesap budur.” (Tövbe, 9/36) mealindeki ayette de, gökteki ayın hareketinden meydana gelen bir yıldaki takvim aylarının sayısının 12 olduğuna işaret edilmiştir.

    “Sana hilâlleri sorarlar. De ki: Onlar insanlar için; özellikle hac için vakit ölçüleridir.” (Bakara, 2/189) mealindeki ayette -gökteki ayın hareketleri- yerdeki insanlara, aylar üzerinden bir hesap takvimini oluşturmaya yönelik olduğu ifade edilmiştir.

    Güneş ayları -şubat hariç- 30 ve 31 gün çekerler. Buna mukabil, Ay takvimine göre meydana gelen ayların gün sayısı 29 ve 30’dur. Ümmi bir nebi olan Hz. Peygamberin 15 asır önce bu gerçeğe hadislerinde vurgu yapması (Nesai, Sıyam,17) onun ayrı bir mucizesidir.

    Ayrıca, Kur'ân'ın kastettiği bilgi, insanı Allah'a götüren derin bilgidir. Evreni, yaratılışı düşünen kişi, bu akıl ermez inceliklerin kendiliğinden olamayacağını anlar ve bunları yaratana hayran olur:

    "Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ve gündüzün değişmesinde, insanların faydasına olan şeyleri denizde taşıyıp giden gemilerde, Allah'ın gökten su indirip onunla ölmüş olan yeri dirilterek üzerine her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgârlan ve yerle gök arasında emre hazır bekleyen bulutlan evirip çevirmesinde elbette düşünen bir topluluk için (Allah'ın varlığına ve birliğine) deliller vardır." (Bakara, 2/164)

    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder