Konusunu Oylayın.: Sabah ezanı ile ilgili hadisler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sabah ezanı ile ilgili hadisler
  1. 17.Temmuz.2013, 05:38
    1
    Misafir

    Sabah ezanı ile ilgili hadisler

  2. 28.Temmuz.2013, 04:42
    2
    NuN
    Üye

    Profili:
    NuN
    Üyelik Tarihi: 16.Ağustos.2007
    Üye No: 1953
    Mesaj Sayısı: 2,081
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Sabah ezanı ile ilgili hadisler




    Sabah öğle ikindi akşam ve yatsı Ezanlarının Fazileti

    Ezanın fazileti hakkında rivayet edilen hadis ve ayetlerden bir kaçı şöyle:


    Ezanın fazileti hakkında rivayet edilen hadis ve ayetlerden bir kaçı şöyle:

    “Kıyamet gününde simsiyah miskten yapılmış bir tepenin üzerinde üç grup insan beklemektedir. Onların bu bekleyişleri diğer insanların hesabı bitinceye kadar devam eder. Bu kişiler ne hesaptan korkmaktadırlar ve ne de manzaranın fecaati kendilerini ürkütmektedir. Bunlar; Allah rızası için Kur´an okuyan ve kendisinden razı olan bir cemaate imamlık yapan kişi. Allah rızası için bir mescitte ezan okuyan ve halkı Allah´a ibadet etmeye dâvet eden kişi. Dünyada rızk darlığına müptelâ olduğu halde ahiret amellerini terk etmeyen kişidir.” (1)

    “Müezzinin sesini işiten cinler, insanlar ve her şey kıyamet gününde onun hakkında şahitlik yaparlar.” (2)

    “Allah Teâlâ´nın kudret eli, ezanını bitirinceye kadar müezzinin başındadır.” (3)

    “Allah’a çağıran, salih amelde bulunan ve ‘Gerçekten ben Müslümanlardanım’ diyenden daha güzel sözlü kimdir? (Fussilet / 33) Ayetinin müezzinlerin fazileti hakkında nazil olduğu rivayet edilmektedir.

    “Ezanı işittiğiniz zaman, müezzinin sözlerini tekrarlayınız.” (4)

    Ezan sırasında müezzinin söylediklerini tekrarlamak müstehabdır. Ancak “Hayye alessâlah” ve “Hayye alelfelâh” kelimelerini işiten kimse aynı kelimelerle değil de “Lâ havle velâ kuvvete illâ billâh” kelimesiyle mukabele etmelidir.

    Müezzinin kamet sırasında “namaza başlandı” manasına gelen “Kad kametissalâh” kelimelerinde ise “Allah namazı yer ve göklerin devamı müddetince daim ve kaim kılsın” manasına gelen “ekamehallahü ve edâmehâ mâdâmetissemâvâtu vel-ard” ile mukabele etmek müstehabdır.

    Sabah ezanında “namaz uykudan daha hayırlıdır” anlamına gelen “Essalâtu hayrun minennevm” kelimelerine karşılık olarak da “doğru söyledin, hayır sahibi oldun ve Müslümanlara nasihat ettin” manasına gelen “sadakte ve berirte ve nasahte” kelimeleriyle karşılık vermelidir. Ezan bittikten sonra da gerek müezzin ve gerekse dinleyenler şu duayı okumalıdır:

    Ey Allahım! Ey bu eksiksiz dâvetin (ezan ve kametin) ve kılınan namazın sahibi! Kulun ve Resulün Muhammed (s.a.v)’e vesilet ve fazilet adlı dereceler ile daha yüksek dereceyi ihsan eyle! Ona (s.a.v) va’dettiğin Makâm-ı Mahmûd’a gönder. Çünkü Sen va’dine muhalefet etmezsin.”

    Said b. Müseyyeb “Çölde namaz kılanın sağında ve solunda birer melek namaz kılar. Eğer aynı zat namaza ezan okuyup kamet ederek durursa dağlar misali melekler onun ardında saf olurlar ve ona uyarak namaz kılarlar” demiştir.

    KAYNAKLAR:

    1) Tirmizî, (İbn Ömer´den hasen bir senedle)

    2) Buhârî, (Ebu Said´den)

    3) Taberânî el-Evsat, Hasan b. Said, Müsned, (Enes´den zayıf bir senedle)

    4) Buhârî ve Müslim, (Ebu Said´den)


  3. 28.Temmuz.2013, 04:42
    2
    NuN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NuN
    Üye



    Sabah öğle ikindi akşam ve yatsı Ezanlarının Fazileti

    Ezanın fazileti hakkında rivayet edilen hadis ve ayetlerden bir kaçı şöyle:


    Ezanın fazileti hakkında rivayet edilen hadis ve ayetlerden bir kaçı şöyle:

    “Kıyamet gününde simsiyah miskten yapılmış bir tepenin üzerinde üç grup insan beklemektedir. Onların bu bekleyişleri diğer insanların hesabı bitinceye kadar devam eder. Bu kişiler ne hesaptan korkmaktadırlar ve ne de manzaranın fecaati kendilerini ürkütmektedir. Bunlar; Allah rızası için Kur´an okuyan ve kendisinden razı olan bir cemaate imamlık yapan kişi. Allah rızası için bir mescitte ezan okuyan ve halkı Allah´a ibadet etmeye dâvet eden kişi. Dünyada rızk darlığına müptelâ olduğu halde ahiret amellerini terk etmeyen kişidir.” (1)

    “Müezzinin sesini işiten cinler, insanlar ve her şey kıyamet gününde onun hakkında şahitlik yaparlar.” (2)

    “Allah Teâlâ´nın kudret eli, ezanını bitirinceye kadar müezzinin başındadır.” (3)

    “Allah’a çağıran, salih amelde bulunan ve ‘Gerçekten ben Müslümanlardanım’ diyenden daha güzel sözlü kimdir? (Fussilet / 33) Ayetinin müezzinlerin fazileti hakkında nazil olduğu rivayet edilmektedir.

    “Ezanı işittiğiniz zaman, müezzinin sözlerini tekrarlayınız.” (4)

    Ezan sırasında müezzinin söylediklerini tekrarlamak müstehabdır. Ancak “Hayye alessâlah” ve “Hayye alelfelâh” kelimelerini işiten kimse aynı kelimelerle değil de “Lâ havle velâ kuvvete illâ billâh” kelimesiyle mukabele etmelidir.

    Müezzinin kamet sırasında “namaza başlandı” manasına gelen “Kad kametissalâh” kelimelerinde ise “Allah namazı yer ve göklerin devamı müddetince daim ve kaim kılsın” manasına gelen “ekamehallahü ve edâmehâ mâdâmetissemâvâtu vel-ard” ile mukabele etmek müstehabdır.

    Sabah ezanında “namaz uykudan daha hayırlıdır” anlamına gelen “Essalâtu hayrun minennevm” kelimelerine karşılık olarak da “doğru söyledin, hayır sahibi oldun ve Müslümanlara nasihat ettin” manasına gelen “sadakte ve berirte ve nasahte” kelimeleriyle karşılık vermelidir. Ezan bittikten sonra da gerek müezzin ve gerekse dinleyenler şu duayı okumalıdır:

    Ey Allahım! Ey bu eksiksiz dâvetin (ezan ve kametin) ve kılınan namazın sahibi! Kulun ve Resulün Muhammed (s.a.v)’e vesilet ve fazilet adlı dereceler ile daha yüksek dereceyi ihsan eyle! Ona (s.a.v) va’dettiğin Makâm-ı Mahmûd’a gönder. Çünkü Sen va’dine muhalefet etmezsin.”

    Said b. Müseyyeb “Çölde namaz kılanın sağında ve solunda birer melek namaz kılar. Eğer aynı zat namaza ezan okuyup kamet ederek durursa dağlar misali melekler onun ardında saf olurlar ve ona uyarak namaz kılarlar” demiştir.

    KAYNAKLAR:

    1) Tirmizî, (İbn Ömer´den hasen bir senedle)

    2) Buhârî, (Ebu Said´den)

    3) Taberânî el-Evsat, Hasan b. Said, Müsned, (Enes´den zayıf bir senedle)

    4) Buhârî ve Müslim, (Ebu Said´den)





+ Yorum Gönder