Konusunu Oylayın.: Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın! ayet

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın! ayet
  1. 21.Haziran.2013, 12:15
    1
    Misafir

    Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın! ayet






    Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın! ayet Mumsema Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın, ayetine göre, bunu yapan insanlara verilecek ceza neden yok?


  2. 21.Haziran.2013, 12:15
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 21.Haziran.2013, 13:40
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Cariyeleri dünya menfaatleri uğruna fuhşa zorlamayın! ayet




    Kaynaklarda bu konuda herhangi bir cezanın olduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık.

    İlgili ayetin konumuzla ilgili bölümünün meali şöyledir:

    “Dünya hayatının geçici metâını/menfaatini elde etmek için, sakın cariyelerinizi -hele iffetli olmak isterlerse- fuhşa zorlamayın! Her kim onları fuhşa zorlarsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra, Allah kendileri hakkında gafurdur, rahîmdir/çok affedicidir, merhamet ve ihsanı boldur.” (Nur, 24/33)

    En sağlam kabul edebileceğimiz haberlere göre, münafıkların başı Abdullah b. Übey b. Selul adındaki kişinin bir (veya iki) cariyesini zina yapmaya zorlaması ve bunların da konuyu Hz. Peygambere intikal ettirmeleri üzerine bu ayet nazi olmuştur. (bk. Müslim, Tefsir, 26-27/3029; ayrıca bk. Taberi, Razi, İbn Kesir, Kurtubî, ilgili ayetin tefsiri)

    İbn Aşur’un verdiği bilgiye göre, ayette yer alan “BİĞ” kavramı cahiliye devrindeki evlenme çeşitlerinden biri sayılıyordu. Bu ayet inmeden önce bazı Müslümanlar tarafından da cariyelere rızaları dairesinde bir ücret mukabilinde bu çeşit “evliliğe”, bir erkekle birlikte olmaya fırsat veriliyordu. Bu ayette bu cahiliye devrinin bu geleneği tamamen ortadan kaldırılmıştır. Önemli bir nokta da şudur: bazı alimlere göre bu ayet indiği zaman daha zina cezası ile ilgili ayet inmemişti. (İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri)

    Özetle: Bu ayette “el-BİĞA” denilen cahiliye dönemi adetlerinden olan bir nikah şekline yasak getirilmiştir. O güne kadar geçerli olan bu gelenek bu ayetle sona erdirilmiştir. Zina cezası daha sonra söz konusu olduğu için burada herhangi bir cezadan değil, fiilin kendisinin yasağına vurgu yapılmıştır.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 21.Haziran.2013, 13:40
    2
    Moderatör



    Kaynaklarda bu konuda herhangi bir cezanın olduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık.

    İlgili ayetin konumuzla ilgili bölümünün meali şöyledir:

    “Dünya hayatının geçici metâını/menfaatini elde etmek için, sakın cariyelerinizi -hele iffetli olmak isterlerse- fuhşa zorlamayın! Her kim onları fuhşa zorlarsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra, Allah kendileri hakkında gafurdur, rahîmdir/çok affedicidir, merhamet ve ihsanı boldur.” (Nur, 24/33)

    En sağlam kabul edebileceğimiz haberlere göre, münafıkların başı Abdullah b. Übey b. Selul adındaki kişinin bir (veya iki) cariyesini zina yapmaya zorlaması ve bunların da konuyu Hz. Peygambere intikal ettirmeleri üzerine bu ayet nazi olmuştur. (bk. Müslim, Tefsir, 26-27/3029; ayrıca bk. Taberi, Razi, İbn Kesir, Kurtubî, ilgili ayetin tefsiri)

    İbn Aşur’un verdiği bilgiye göre, ayette yer alan “BİĞ” kavramı cahiliye devrindeki evlenme çeşitlerinden biri sayılıyordu. Bu ayet inmeden önce bazı Müslümanlar tarafından da cariyelere rızaları dairesinde bir ücret mukabilinde bu çeşit “evliliğe”, bir erkekle birlikte olmaya fırsat veriliyordu. Bu ayette bu cahiliye devrinin bu geleneği tamamen ortadan kaldırılmıştır. Önemli bir nokta da şudur: bazı alimlere göre bu ayet indiği zaman daha zina cezası ile ilgili ayet inmemişti. (İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri)

    Özetle: Bu ayette “el-BİĞA” denilen cahiliye dönemi adetlerinden olan bir nikah şekline yasak getirilmiştir. O güne kadar geçerli olan bu gelenek bu ayetle sona erdirilmiştir. Zina cezası daha sonra söz konusu olduğu için burada herhangi bir cezadan değil, fiilin kendisinin yasağına vurgu yapılmıştır.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder