Konusunu Oylayın.: Mezheblerin birinde bir şey sünnet iken diğerinde neden mekruh?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mezheblerin birinde bir şey sünnet iken diğerinde neden mekruh?
  1. 16.Haziran.2013, 09:11
    1
    Misafir

    Mezheblerin birinde bir şey sünnet iken diğerinde neden mekruh?






    Mezheblerin birinde bir şey sünnet iken diğerinde neden mekruh? Mumsema selamın aleyküm hanifi mezhebinde çorapla namaz kılmak güzeldir şafiii mezhebinde mekruhtur ve buna benzer bir sürü olay vardır neden bu böyledir


  2. 16.Haziran.2013, 09:11
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 19.Haziran.2013, 00:45
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Mezheblerin birinde bir şey sünnet iken diğerinde neden mekruh?




    Mezheplerle ilgili bu kafa karıştıran soruların temel sebebi MEZHEB'in ne olduğunu bilmemekten kaynaklanır.
    Öncelikle şunu unutmayalım; Mezheler arası farklar sadece ayrıntılardadır.
    Allahın Elçisi bazen iki veya fazla farklı şekilde ibadet etmiştir.

    Bize din öğreten sahabeler, Efendimizin her haline şahit olamadılar.Her sahabe gördüğü şekildeki ibadeti diğer nesillere aktamıştır.
    Örneğin kmi efendimizi çoraplı namaz kıldığını görmüş kimi de çorapsız...

    Her mezhep imamı da ulaştığı veya daha sağlam gördüğü rivayeti kabul etmiş/tavsiye etmiştir.


  4. 19.Haziran.2013, 00:45
    2
    Moderatör



    Mezheplerle ilgili bu kafa karıştıran soruların temel sebebi MEZHEB'in ne olduğunu bilmemekten kaynaklanır.
    Öncelikle şunu unutmayalım; Mezheler arası farklar sadece ayrıntılardadır.
    Allahın Elçisi bazen iki veya fazla farklı şekilde ibadet etmiştir.

    Bize din öğreten sahabeler, Efendimizin her haline şahit olamadılar.Her sahabe gördüğü şekildeki ibadeti diğer nesillere aktamıştır.
    Örneğin kmi efendimizi çoraplı namaz kıldığını görmüş kimi de çorapsız...

    Her mezhep imamı da ulaştığı veya daha sağlam gördüğü rivayeti kabul etmiş/tavsiye etmiştir.





+ Yorum Gönder