Konusunu Oylayın.: Ümmette çıkan ilk fitne

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ümmette çıkan ilk fitne
  1. 10.Haziran.2013, 20:29
    1
    Misafir

    Ümmette çıkan ilk fitne






    Ümmette çıkan ilk fitne Mumsema Bu, ümmetimden çıkan ilk fitnedir! Eğer biriniz onu öldürmüş olsaydı, ümmetimde iki kişi arasında ihtilaf çıkmazdı, anlamındaki hadisi açıklar mısınız?


  2. 10.Haziran.2013, 20:29
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 15.Haziran.2013, 19:30
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Ümmette çıkan ilk fitne




    Bu, ümmetimden çıkan ilk fitnedir! Eğer biriniz onu öldürmüş olsaydı, ümmetimde iki kişi arasında ihtilaf çıkmazdı, anlamındaki hadisi açıklar mısınız?



    Bu konuda dört-beş hadis rivayeti vardır. Sahabeden olan ravilerden biri Ebu Bekre, biri Ebu Said el-Hudri, biri de Hz. Enes’tir.* Yukarıda, Türkçesi verilen hadisin sahabe ravisi Hz. Enes’tir. Kayanğı için (bk. Heysemi, Mecmau’z-Zevaid, 6/225-226/h. no: 1401-1402).

    - Evvela bu hadis rivayetleri, kısalık-uzunluk bakımından olduğu gibi, bazı ifade tarzları bakımından da farklılık göstermektedir. ÖzellikLe uzun olanlarının senedlerinde zayıf raviler vardır. (bk. Heysemi, a.y)

    Örneğin, Türkçe tercümesi verilen rivayetin 1401 nolu hadis rivayetinde yer alan Yezid er-Rikkaşi, cumhur tarafından zayıf kabul kabul edilmiştir. 1402 nolu hadis rivayetinde yer alan Musa b. Ubeyde metruktur. (Heysemi, a.y)

    - Hadis kaynaklarında bu rivayetleri açıklayan bilgilere ulaşamadık.

    Bununla beraber, Heysemi, bu hadis rivayetlerini “Bağiler kitabının Hariciler babı”nda zikretmiştir. Demek bu rivayetlerde söz konusu olan kötü kimse haricilerden biri olmaya namzet idi.

    - O halde denilebilir ki, Hz. Peygamber (asm), sahabenin ibadetine hayran kaldığı bu kişinin ileride dinden çıkacağını bilmiş ve ileride olacak bu hadiseler esnasında namaz kılıyorlar diyerek bu haricilerle mücadeleden vazgeçmemeleri için uygulamalı bir ders vermiştir. Namaz kılmakta olan bir kimseyi öldürmeyeceklerini bildiği için peygamberimiz, sahabelerini rahatlıkla onu öldürmelerini salık vermiştir.

    Özellikle Hz. Ali’nin en sonda yer alması, işin sonunda bu olaylarla karşılaşacak olan kimsenin Hz. Ali olduğuna da bir işaret vardır. Nitekim 1402 nolu hadis rivayetinin sonunda verilen bilgiye göre, Muhammed b. Veheb el-Kurazî, bu adamın Hz.Ali tarafından öldürülen “Zü’s-Sedy= bir kolu kemiksiz meme büyüklüğünde bir tümör şeklindeki" alametiyle bilinen haricilerin liderlerinden biri olduğunu söylemiştir.

    Çünkü rivayet göre, Hz Ali haricilerle yaptığı savaşın sonunda böyle bir alameti olan bir adamı bulmaları için arkadaşlarına talimat vermiştir. Adam bulununca da “Allah ve resulü elbette doğru haber verdiler” diyerek daha önce Hz. Peygamberden duyduğu haberin çıkmasından duyduğu sevinci dile getirmiştir. (Heysemi, h. no: 1452)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *



  4. 15.Haziran.2013, 19:30
    2
    Devamlı Üye



    Bu, ümmetimden çıkan ilk fitnedir! Eğer biriniz onu öldürmüş olsaydı, ümmetimde iki kişi arasında ihtilaf çıkmazdı, anlamındaki hadisi açıklar mısınız?



    Bu konuda dört-beş hadis rivayeti vardır. Sahabeden olan ravilerden biri Ebu Bekre, biri Ebu Said el-Hudri, biri de Hz. Enes’tir.* Yukarıda, Türkçesi verilen hadisin sahabe ravisi Hz. Enes’tir. Kayanğı için (bk. Heysemi, Mecmau’z-Zevaid, 6/225-226/h. no: 1401-1402).

    - Evvela bu hadis rivayetleri, kısalık-uzunluk bakımından olduğu gibi, bazı ifade tarzları bakımından da farklılık göstermektedir. ÖzellikLe uzun olanlarının senedlerinde zayıf raviler vardır. (bk. Heysemi, a.y)

    Örneğin, Türkçe tercümesi verilen rivayetin 1401 nolu hadis rivayetinde yer alan Yezid er-Rikkaşi, cumhur tarafından zayıf kabul kabul edilmiştir. 1402 nolu hadis rivayetinde yer alan Musa b. Ubeyde metruktur. (Heysemi, a.y)

    - Hadis kaynaklarında bu rivayetleri açıklayan bilgilere ulaşamadık.

    Bununla beraber, Heysemi, bu hadis rivayetlerini “Bağiler kitabının Hariciler babı”nda zikretmiştir. Demek bu rivayetlerde söz konusu olan kötü kimse haricilerden biri olmaya namzet idi.

    - O halde denilebilir ki, Hz. Peygamber (asm), sahabenin ibadetine hayran kaldığı bu kişinin ileride dinden çıkacağını bilmiş ve ileride olacak bu hadiseler esnasında namaz kılıyorlar diyerek bu haricilerle mücadeleden vazgeçmemeleri için uygulamalı bir ders vermiştir. Namaz kılmakta olan bir kimseyi öldürmeyeceklerini bildiği için peygamberimiz, sahabelerini rahatlıkla onu öldürmelerini salık vermiştir.

    Özellikle Hz. Ali’nin en sonda yer alması, işin sonunda bu olaylarla karşılaşacak olan kimsenin Hz. Ali olduğuna da bir işaret vardır. Nitekim 1402 nolu hadis rivayetinin sonunda verilen bilgiye göre, Muhammed b. Veheb el-Kurazî, bu adamın Hz.Ali tarafından öldürülen “Zü’s-Sedy= bir kolu kemiksiz meme büyüklüğünde bir tümör şeklindeki" alametiyle bilinen haricilerin liderlerinden biri olduğunu söylemiştir.

    Çünkü rivayet göre, Hz Ali haricilerle yaptığı savaşın sonunda böyle bir alameti olan bir adamı bulmaları için arkadaşlarına talimat vermiştir. Adam bulununca da “Allah ve resulü elbette doğru haber verdiler” diyerek daha önce Hz. Peygamberden duyduğu haberin çıkmasından duyduğu sevinci dile getirmiştir. (Heysemi, h. no: 1452)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    *






+ Yorum Gönder