Konusunu Oylayın.: Lavabolardan sıçrayan sular temiz mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Lavabolardan sıçrayan sular temiz mi?
  1. 31.Mayıs.2013, 21:41
    1
    Misafir

    Lavabolardan sıçrayan sular temiz mi?






    Lavabolardan sıçrayan sular temiz mi? Mumsema Tuvalet taşları ve lavabolar şekil itibariyle pislikleri akıtmakta değillermidir bu nedenle pis olmamaları gerekmez mi ve bunlardan sıçrayan sularında pis olmaması gerekmez mi bu doğru değilmidir lütfen bu açıdan incelerseniz bütün hocalar hep aynı şeyleri söyleyip duruyorlar temiz zeminden sıçrarsa temizdir diyorlar mesele bu zaten zeminin temiz olup olmadığını bilmiyoruz siz temiz derseniz bu sıçramaları sorun etmiyecez bir türlü istediğim yanıtı alamadım bu yüzden vesvese yapıp duruyorum.


  2. 31.Mayıs.2013, 21:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Tuvalet taşları ve lavabolar şekil itibariyle pislikleri akıtmakta değillermidir bu nedenle pis olmamaları gerekmez mi ve bunlardan sıçrayan sularında pis olmaması gerekmez mi bu doğru değilmidir lütfen bu açıdan incelerseniz bütün hocalar hep aynı şeyleri söyleyip duruyorlar temiz zeminden sıçrarsa temizdir diyorlar mesele bu zaten zeminin temiz olup olmadığını bilmiyoruz siz temiz derseniz bu sıçramaları sorun etmiyecez bir türlü istediğim yanıtı alamadım bu yüzden vesvese yapıp duruyorum.


    Benzer Konular

    - Üç kere yıkadıktan yada meshettiktan sonra akan sular temiz midir

    - Tuvalette sıçrayan sular

    - Lavobaya sıçrayan sular

    - Lavabodan sıçrayan sular

    - İslamda temiz olup temizleyici olmayan sular hangileridir

  3. 02.Haziran.2013, 16:47
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Lavabolardan sıçrayan sular temiz mi?




    Kullanılmış su, İslâm hukuku açısından temiz olup maddi pislikleri gidermede kullanılırsa da; abdest almada, gusülde ve diğer mânevi kirleri gidermede kullanılamaz. Buna göre, abdest alırken veya guslederken insan bedenine dokunarak akan suları biriktirip de onunla tekrar abdest almak veya gusletmek caiz değildir. Yine, bu tür suları içmek, hamurlu işlerde vs. kullanmak tenzihen mekruhtur. Ancak, bedenden sıçrayan bu sular, dokundukları şeyleri veya abdestten sonra kurulanmak için kullanılan havluyu pisletmezler. Buna rağmen, abdest alırken sıçrayan sulardan sakınmak, kalb huzuru ve gönül rahatlığı açısından daha iyidir.

    Kullanılmış suyun temiz olup temizleyici olmaması İmam Muhammed'e göredir. İmam A'zam ile İmam Ebu Yusuf'a göre bu çeşit sular pis sayılır. İmam Mâlik ile İmam Şafiînin bir görüşüne göre de kullanılmış su, hem temiz hem de temizleyicidir. Fakat tekrar kullanılması mekruhtur (bk. es-Serahsî, Kitâbü'l-Mebsût, 1, 52-53; el-Kâsânî, Bedâyiu's-Sanâyî, I, 83; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s. 49-50; Mehmed Zihni Efendi, Nimet-i İslâm, s. 12).

    Ahmet GÜÇ



  4. 02.Haziran.2013, 16:47
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Kullanılmış su, İslâm hukuku açısından temiz olup maddi pislikleri gidermede kullanılırsa da; abdest almada, gusülde ve diğer mânevi kirleri gidermede kullanılamaz. Buna göre, abdest alırken veya guslederken insan bedenine dokunarak akan suları biriktirip de onunla tekrar abdest almak veya gusletmek caiz değildir. Yine, bu tür suları içmek, hamurlu işlerde vs. kullanmak tenzihen mekruhtur. Ancak, bedenden sıçrayan bu sular, dokundukları şeyleri veya abdestten sonra kurulanmak için kullanılan havluyu pisletmezler. Buna rağmen, abdest alırken sıçrayan sulardan sakınmak, kalb huzuru ve gönül rahatlığı açısından daha iyidir.

    Kullanılmış suyun temiz olup temizleyici olmaması İmam Muhammed'e göredir. İmam A'zam ile İmam Ebu Yusuf'a göre bu çeşit sular pis sayılır. İmam Mâlik ile İmam Şafiînin bir görüşüne göre de kullanılmış su, hem temiz hem de temizleyicidir. Fakat tekrar kullanılması mekruhtur (bk. es-Serahsî, Kitâbü'l-Mebsût, 1, 52-53; el-Kâsânî, Bedâyiu's-Sanâyî, I, 83; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s. 49-50; Mehmed Zihni Efendi, Nimet-i İslâm, s. 12).

    Ahmet GÜÇ






+ Yorum Gönder