Konusunu Oylayın.: Öğrencinin seferilik durumu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Öğrencinin seferilik durumu
  1. 27.Nisan.2013, 10:03
    1
    Misafir

    Öğrencinin seferilik durumu

  2. 27.Nisan.2013, 20:06
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: öğrencinin seferilik durumu




    öğrencinin seferilik durumu

    Hanefi mezhebine göre ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1. Mesafeyi esas alanlar. Bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2. Zamanı esas alanlar. Bunlara göre üç gün yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. Bu durumda namazlarını kısaltabilir, yoksa kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin dört rakatlı namazları ik kılması gerekir. Ancak dört olarak da kılsa namazı geçerlidir. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    İkâmet vatanı: Bir kimsenin doğup büyüdüğü, evlenip içinde sürekli yerleşmeye karar verdiği bir yer niteliğinde olmaksızın, yalnız içinde on beş günden fazla kalmak üzere yerleştiği yere de "ikâmet vatanı (vatan-ı ikâmet)" denir. Askerlik, öğrencilik, işçilik veya memurluk gibi hizmetler sebebiyle sürekli bir şekilde yerleşilmeyen beldeler, on beş günden fazla kalmaya niyet edilmesi yüzünden "ikâmet vatanı" niteliğindedir.

    Vatan-ı ikâmet ise, başka bir vatan-ı ikâmete gitmek veya oradan ayrılıp yolculuğa çıkmak yahut aslî vatana dönmekle bozulur. Yani vatan-ı ikâmetten ayrılan kimse, yeniden buraya döndüğünde on beş günden az kalacaksa seferî sayılır.

    Ancak on beş günden fazla kalınacaksa vatan-ı ikamete ulaştığı andan itibaren seferilik sona erer.

    Vatan-ı İkâmet, başka bir vatan-ı ikâmetle veya bir vatan-ı aslî ile bozulur. Dolayısıyla; bir memlekette on beş günden fazla kalan bir kimse, kendi memleketine veya yine on beş günden daha fazla kalacağı bir yere gitse ya da kısa da olsa bir yolculuğa çıksa onun eski vatan-ı ikâmeti değişmiş olur. Bu durumda olan kişi o eski vatan-ı ikâmetine tekrar döner de orada on beş günden daha az kalırsa misafirdir. Dinin misafire tanıdığı kolaylıklardan yararlanır. (İbn Abidin, Reddü'l-Muhtar, II,132; Ö. Nasûhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s.231, 232; ayrıca bk. Mukîm mad.).

    Bu durumda 90 km esas alan görüşü benimsiyorsanız, memleketinize ulaşana kadar iki gün Eskişehir'deki ikametiniz de dahil olmak üzere seferi sayılırsınız.


  3. 27.Nisan.2013, 20:06
    2
    Devamlı Üye



    öğrencinin seferilik durumu

    Hanefi mezhebine göre ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1. Mesafeyi esas alanlar. Bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2. Zamanı esas alanlar. Bunlara göre üç gün yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. Bu durumda namazlarını kısaltabilir, yoksa kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin dört rakatlı namazları ik kılması gerekir. Ancak dört olarak da kılsa namazı geçerlidir. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    İkâmet vatanı: Bir kimsenin doğup büyüdüğü, evlenip içinde sürekli yerleşmeye karar verdiği bir yer niteliğinde olmaksızın, yalnız içinde on beş günden fazla kalmak üzere yerleştiği yere de "ikâmet vatanı (vatan-ı ikâmet)" denir. Askerlik, öğrencilik, işçilik veya memurluk gibi hizmetler sebebiyle sürekli bir şekilde yerleşilmeyen beldeler, on beş günden fazla kalmaya niyet edilmesi yüzünden "ikâmet vatanı" niteliğindedir.

    Vatan-ı ikâmet ise, başka bir vatan-ı ikâmete gitmek veya oradan ayrılıp yolculuğa çıkmak yahut aslî vatana dönmekle bozulur. Yani vatan-ı ikâmetten ayrılan kimse, yeniden buraya döndüğünde on beş günden az kalacaksa seferî sayılır.

    Ancak on beş günden fazla kalınacaksa vatan-ı ikamete ulaştığı andan itibaren seferilik sona erer.

    Vatan-ı İkâmet, başka bir vatan-ı ikâmetle veya bir vatan-ı aslî ile bozulur. Dolayısıyla; bir memlekette on beş günden fazla kalan bir kimse, kendi memleketine veya yine on beş günden daha fazla kalacağı bir yere gitse ya da kısa da olsa bir yolculuğa çıksa onun eski vatan-ı ikâmeti değişmiş olur. Bu durumda olan kişi o eski vatan-ı ikâmetine tekrar döner de orada on beş günden daha az kalırsa misafirdir. Dinin misafire tanıdığı kolaylıklardan yararlanır. (İbn Abidin, Reddü'l-Muhtar, II,132; Ö. Nasûhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s.231, 232; ayrıca bk. Mukîm mad.).

    Bu durumda 90 km esas alan görüşü benimsiyorsanız, memleketinize ulaşana kadar iki gün Eskişehir'deki ikametiniz de dahil olmak üzere seferi sayılırsınız.





+ Yorum Gönder