Konusunu Oylayın.: Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı?
  1. 18.Nisan.2013, 15:51
    1
    Misafir

    Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı?






    Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı? Mumsema Seyyid Kutup Hz. İsa'nın inmeyeceğini ifade etmektedir. Bunu belirten başka alimler de var mıdır? Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı?


  2. 18.Nisan.2013, 15:51
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 18.Nisan.2013, 16:30
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Hz. İsa'nın öldüğüne inanmak insanı dinden çıkarır mı?




    H.z İsa nın akıbeti meselesi hala devam etmektedir. Herhangi bir sonuca bağlanamamıştır. Yapılan araştırmalarda ortaya çıkan sonuçlar Kur’an ve sünnetle çelişmektedir.Çünkü Kur’an ‘da H.z İsa’nın akıbeti nüzulü ile bir açıklama yapılmamıştır.
    H.z İsa nın akıbeti hakkında iki görüş vardır.
    Bazı alimler H.z İsa’nın tekrar dünyaya geleceğini savunurlar.
    Bazıları da bu görüşü kabul etmezler.Kabul etmeyenler bunu araştırıp bazı delillerle açıklamışlardır.
    H.z Îsâ’nın canının alınıp mı göğe yükseltildiği? Ruh ve bedenen mi göğe yükseltildiği? Ya da Hıristiyanların dediği gibi eziyet ve işkence gördükten sonra mı göğe yükseltildiği gibi konular etrafında Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında ve yine her iki dinin mensuplarının kendi aralarında tartıştıkları pek çok mesele bulunmaktadır.
    İncil’de ise Hz.Îsâ’nın âkıbeti konusunda birbiriyle çelişkili bilgiler yer almaktadır. Hıristiyanlar Hz.Îs⠒nın âkıbeti konusunda ikiye ayrılmışlardır.
    Çoğunluğa ve resmi inanca göre o çarmıha gerilerek öldürülmüş, böylece insanlığın günahını (ilk günah) canıyla ödemiş, sonra babasının yanına gitmiştir. Burada babası olarak (haşa) Allah’ı görmektedirler. (Kutsal Ruh , Baba ve Oğul anlayışı)
    Barnaba İncili’ne ve bir kısım Hıristiyanlara göre ise Hz.Îsâ çarmıhta öldürülmemiştir. Ona benzer başka kişiyi öldürmüşlerdir.
    İslâm âlimleri içerisinde hem Îsâ’nın semaya yükseltildiğini ve yeniden yeryüzüne ineceğini savunanlar hem de öldüğünü ve yükseltildiğini savunanlar vardır.
    Hristiyanların bazıları da tüm insanların günahkar doğduklarına inanırlar. Bunun için yeni doğan bebekleri vaftiz ederler. Kutsal saydıkları suyla yıkarlar. Allah Kur’an da H.z İsa’nın nasıl ve niçin öldürüldüğüne değinmemiştir.. Bu noktada detay verilmeyerek Müslümanların böyle bir tartışmaya çekilmesi önlenmek istenmiştir.
    Hz.Îsâ hakkında esas müzakere edilmesi gereken, onun ilâhî mesajı ileten elçiler zincirinin bir halkası olduğudur.Nasıl öldüğünü düşünmek zamanı boşa geçirmektir.
    Teveff┠kelimesi (v-f-y) kökünden türeyen bir fiildir. Kelime kök itibariyle bir şeyi tamama erdirmek, eksik bırakmamak anlamındadır.
    Vefât mastarı ise ölmek anlamındadır. Allah bir insanın ruhunu kabzettiğinde “teveffâhu Allahu” denir.

    Hz.Peygamber ümmetinin helak olmamasının garantisini Hz.Îs⠒nın yeniden yeryüzünde inmesinde değil, geride bıraktığı Kitab ve sünnette görmüştür.Yani Peygamber efendimiz ömrümüzü boşa geçirmememizi ve daha faydalı işler yapmamızı istemiştir.
    Yine bir başka yaklaşıma göre Allah Îsâ’yı ruh ve cesediyle birlikte semaya yükseltmiştir

    Bazı Kelâmcılara Göre İsâ’nın Nüzûlü

    Ebû Hanîfe, Tahavî, Ebu’l-Hasen el-Eş‘arî: “Deccâl’in çıkması ve Hz.Îsâ’nın semadan inmesini savunurlar.

    Kur’an’dan Hz.Îsâ’nın nüzûlü çıkarılamaz. Konuyla ilgili hadisler de âkîde oluşturacak derecede kesin bilgi ifade etmez; ancak herkes dilediğine inanmakta serbesttir“Bu şuna inanıyor biz şuna inanıyoruz” diyerek kimseyi yargılamamalıyız.Çünkü bizim dinimiz de zorlama yoktur..Yalan yanlış şeyler söyleyipte dine zarar vermemeliyiz. Allah bu konu hakkında kesin yargı bildirmediğine göre bir hikmet vardır.Bizde her söylelene inanmamalıyız.Bize düşen görev dinimizi korumak ve zarar verdirmemektir



  4. 18.Nisan.2013, 16:30
    2
    Moderatör



    H.z İsa nın akıbeti meselesi hala devam etmektedir. Herhangi bir sonuca bağlanamamıştır. Yapılan araştırmalarda ortaya çıkan sonuçlar Kur’an ve sünnetle çelişmektedir.Çünkü Kur’an ‘da H.z İsa’nın akıbeti nüzulü ile bir açıklama yapılmamıştır.
    H.z İsa nın akıbeti hakkında iki görüş vardır.
    Bazı alimler H.z İsa’nın tekrar dünyaya geleceğini savunurlar.
    Bazıları da bu görüşü kabul etmezler.Kabul etmeyenler bunu araştırıp bazı delillerle açıklamışlardır.
    H.z Îsâ’nın canının alınıp mı göğe yükseltildiği? Ruh ve bedenen mi göğe yükseltildiği? Ya da Hıristiyanların dediği gibi eziyet ve işkence gördükten sonra mı göğe yükseltildiği gibi konular etrafında Hıristiyanlar ve Müslümanlar arasında ve yine her iki dinin mensuplarının kendi aralarında tartıştıkları pek çok mesele bulunmaktadır.
    İncil’de ise Hz.Îsâ’nın âkıbeti konusunda birbiriyle çelişkili bilgiler yer almaktadır. Hıristiyanlar Hz.Îs⠒nın âkıbeti konusunda ikiye ayrılmışlardır.
    Çoğunluğa ve resmi inanca göre o çarmıha gerilerek öldürülmüş, böylece insanlığın günahını (ilk günah) canıyla ödemiş, sonra babasının yanına gitmiştir. Burada babası olarak (haşa) Allah’ı görmektedirler. (Kutsal Ruh , Baba ve Oğul anlayışı)
    Barnaba İncili’ne ve bir kısım Hıristiyanlara göre ise Hz.Îsâ çarmıhta öldürülmemiştir. Ona benzer başka kişiyi öldürmüşlerdir.
    İslâm âlimleri içerisinde hem Îsâ’nın semaya yükseltildiğini ve yeniden yeryüzüne ineceğini savunanlar hem de öldüğünü ve yükseltildiğini savunanlar vardır.
    Hristiyanların bazıları da tüm insanların günahkar doğduklarına inanırlar. Bunun için yeni doğan bebekleri vaftiz ederler. Kutsal saydıkları suyla yıkarlar. Allah Kur’an da H.z İsa’nın nasıl ve niçin öldürüldüğüne değinmemiştir.. Bu noktada detay verilmeyerek Müslümanların böyle bir tartışmaya çekilmesi önlenmek istenmiştir.
    Hz.Îsâ hakkında esas müzakere edilmesi gereken, onun ilâhî mesajı ileten elçiler zincirinin bir halkası olduğudur.Nasıl öldüğünü düşünmek zamanı boşa geçirmektir.
    Teveff┠kelimesi (v-f-y) kökünden türeyen bir fiildir. Kelime kök itibariyle bir şeyi tamama erdirmek, eksik bırakmamak anlamındadır.
    Vefât mastarı ise ölmek anlamındadır. Allah bir insanın ruhunu kabzettiğinde “teveffâhu Allahu” denir.

    Hz.Peygamber ümmetinin helak olmamasının garantisini Hz.Îs⠒nın yeniden yeryüzünde inmesinde değil, geride bıraktığı Kitab ve sünnette görmüştür.Yani Peygamber efendimiz ömrümüzü boşa geçirmememizi ve daha faydalı işler yapmamızı istemiştir.
    Yine bir başka yaklaşıma göre Allah Îsâ’yı ruh ve cesediyle birlikte semaya yükseltmiştir

    Bazı Kelâmcılara Göre İsâ’nın Nüzûlü

    Ebû Hanîfe, Tahavî, Ebu’l-Hasen el-Eş‘arî: “Deccâl’in çıkması ve Hz.Îsâ’nın semadan inmesini savunurlar.

    Kur’an’dan Hz.Îsâ’nın nüzûlü çıkarılamaz. Konuyla ilgili hadisler de âkîde oluşturacak derecede kesin bilgi ifade etmez; ancak herkes dilediğine inanmakta serbesttir“Bu şuna inanıyor biz şuna inanıyoruz” diyerek kimseyi yargılamamalıyız.Çünkü bizim dinimiz de zorlama yoktur..Yalan yanlış şeyler söyleyipte dine zarar vermemeliyiz. Allah bu konu hakkında kesin yargı bildirmediğine göre bir hikmet vardır.Bizde her söylelene inanmamalıyız.Bize düşen görev dinimizi korumak ve zarar verdirmemektir






+ Yorum Gönder