Konusunu Oylayın.: Benim daha adetim olmadı ama sürekli beyaz bir akıntım oluyor abdestimi bozar mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Benim daha adetim olmadı ama sürekli beyaz bir akıntım oluyor abdestimi bozar mı?
  1. 10.Nisan.2013, 21:43
    1
    Misafir

    Benim daha adetim olmadı ama sürekli beyaz bir akıntım oluyor abdestimi bozar mı?






    Benim daha adetim olmadı ama sürekli beyaz bir akıntım oluyor abdestimi bozar mı? Mumsema Daha adetim olmadan beeyaz akıntım geliyor. Abdestimi bozar mı


  2. 10.Nisan.2013, 21:43
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 26.Nisan.2013, 23:48
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Benim daha adetim olmadı ama sürekli beyaz bir akıntım oluyor abdestimi bozar mı?




    AYBAŞI HALINDEN SONRA GELEN BEYAZ AKINTI NAMAZA ENGEL MIDIR? NAMAZ KILARKEN AKINTI OLURSA NAMAZ BOZULUR MU? BU AKINTIYI PAMUK VS. ILE ENGELLEMEMDE BIR SAKINCA VAR MIDIR?

    Bu tür akıntılar kadında bir dereceye kadar normal sayılır ve pamuk gibi bir şey kullanmak suretiyle (kürsüf) dışarı çıkması önlenebiliyorsa, kadın bununla özür sahibi sayılmaz. Yani kürsüf akıntıyı tuttuğu sürece; istediği kadar vakit namazı kılabilir. Diğer namazları ise evveliyetle kılar.

    Ancak akıntının dışarı (dis ferce kadar) çıkması halinde; abdest bozulmuş olacağından, namazda ise namazı da bozulur ve aktığı ânı ânlayabilmişse, konuşmadan ve başka bir işe bulaşmadan gidip abdestini alır ve namazına kaldığı yerden devam eder. Ama akıntı kürsüfle kesilemeyecek kadar çok ve sürekli ise, özür sahibi sayılır, her namaz için abdest alır ve akıntı sürmesine rağmen namazını kılar.


    Alıntı
    Kadınların doğal akıntıdan dolayı abdesti bozulur mu? Başka bir mezhebi taklit etmesi uygun mudur? Sorunun DetayıHanımlardaki doğal akıntı hanefiye göre abdesti bozuyor mu? Bu doğal bir şey olduğu için, her namazda vesveseli oluyoruz. Sürekli takip etmek, namaz aralarında kontrol etmek vesveseye sebep oluyor. Bazı arkadaşlar Maliki'yi taklit edip, bu vesveseden kurtuluyorlar. Bunu yapmak doğru mudur?

    - Bu soruda yer alan ifadelere göre, “Adet, istihaza/özür ve loğusa” akıntısının dışında, normal olarak gelen akıntıdan söz ediyoruz ki, fıkıh kaynaklarında “rutubetü’l-ferc” olarak ifade edilmektedir. Bu açıdan bu akıntıyı “normal ıslaklık” diye ifade etmek belki daha anlaşılır bir tabir olur. Bu açıklamayla konunun teşhisinde hemfikir olmamızı sağlamak istiyoruz.

    - İşte bu sorunun cevabı –Hanefî ve Şafii alimlerinin görüşlerine göre- şudur:

    Henefî alimlerinin görüşü:

    - Kadınların, vajina organlarında gördükleri normal ıslaklık, insanların ağız, burunlarından gelen akıntı ve bedenlerinden çıkan ter gibi değerlendirilmelidir(bk. Reddu’l-Muhtar, 1/166). Bu sebeple, söz konusu ıslaklık temiz olduğu gibi abdesti de bozmaz.

    Ancak, Hanefî fakihlerine göre, ön-arka yollardan çıkan her şey abdesti bozar(bk. Reddu’l-Muhtar,1/134; Meydanî, el-Lubab, 1/17).

    Diyanet işleri Başkanlığı İlmihalinde de şu ifadelere yer verilmiştir: “İdrar ve dışkı yollarından…herhangi bir sıvının veya bir maddenin çıkması” da abdesti bozar(a.g.e, 1/199).

    Şafii alimlerinin görüşü:

    - İmam Nevevî eserlerinde kadın organından çıkan rutubetin/ıslaklığın en sahih görüşe göre necis olmadığını/temiz olduğunu belirtmiştir (el-Mecmu, 2/570; el-Minhac-e’s-siracu’l-vehhac ile birlikte, s.23).

    İbn Hacer, bunu şöyle açıklamıştır: Nevevî’nin bahsettiği ıslaklık, mezi ile ter arası bir tonda olan ve kadın organının içinden (ön yüzeydeki içten) gelip yıkanması vacip olmayan bir akıntıdır. Doğum esnasında, çocukla birlikte veya daha önce gelen ve organın derin kısmından(rahim tarafındaki içten) gelen akıntı necistir(bk. Tuhfet’ı-Muhtaç/Şirvanî, 1/3o1; ayrıca bk. Reddu’l-Muhtar, 1/313).

    Bazı alimler konuyu üç boyutta ele almıştır. Buna göre, Kadının organından gelen akıntı/ıslaklık, eğer istincada/taharet almada yıkanması gereken (otururken açığa çıkan) yerden geliyorsa, bu kesinlikle temizdir. Eğer bu ıslaklık, organın en derin yerinden geliyorsa, bu da kesin olarak necistir. Şayet, bu akıntı, organın-yıkanması gerekmeyen yerden olmakla beraber- yine de ön-iç sayılan yerden gelirse, bu konuda iki görüş vardır. En sahih görüşe göre temizdir. Diğer bir görüşe göre necistir(bk. İanetu’t-talibin, 1/104, Tuhfet’ı-Muhtaç/Şirvanî, 1/3o1).

    İmam Nevevî bu konuda şunları belirtmiştir: “Erkek veya kadının ön veya arka taraflarından (İdrar veya dışkı yollarından) idrar, dışkı, yel, kurt, irin, kan, taş veya başka her hangi bir madde çıktığında abdest bozulur. Bu çıkan şeyin mutad olup olmaması arasında bir fark yoktur. Örneğin, yel, erkek veya kadının ön veya arka yolundan çıksın, fark etmez, abdest bozulur. Bu hususta –Şafii mezhebinde- bir ihtilaf yoktur(bk. Nevevî, Mecmu, 2/4).

    - Bütün bu açıklamalardan anladığımız kadarıyla, kadın organından çıkan –bu ıslaklık manasındaki- akıntı, vajinanın ön-iç kısmından geldiği için bunu temiz olarak kabul etmek gerekir. Fakat, bunun abdesti bozmayacağını söylemek kolay görünmemektedir. Çünkü, ilk başta “Reddu’l-muhtar”dan aldığımız “vajina organlarında gördükleri normal ıslaklık, insanların ağız, burunlarından gelen akıntı ve bedenlerinden çıkan ter gibi değerlendirilmelidir” şeklindeki ifadeden başka, kaynaklarda, bu konuya olumlu yaklaşmamızı, abdestin bozulmayacağını gerektiren bir ifadeye rastlayamadık. Öncelikle alimlerin genel içtihadına uygun hareket etmek gerekir. Ancak özellikle vesvese içinde olanlar ile bu ıslaklığa tedbir alamayanlar bu fetva ile amel edebilirler.

    Mezheb taklidi hakkında bilgi almak için tıklayınız

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 26.Nisan.2013, 23:48
    2
    Moderatör



    AYBAŞI HALINDEN SONRA GELEN BEYAZ AKINTI NAMAZA ENGEL MIDIR? NAMAZ KILARKEN AKINTI OLURSA NAMAZ BOZULUR MU? BU AKINTIYI PAMUK VS. ILE ENGELLEMEMDE BIR SAKINCA VAR MIDIR?

    Bu tür akıntılar kadında bir dereceye kadar normal sayılır ve pamuk gibi bir şey kullanmak suretiyle (kürsüf) dışarı çıkması önlenebiliyorsa, kadın bununla özür sahibi sayılmaz. Yani kürsüf akıntıyı tuttuğu sürece; istediği kadar vakit namazı kılabilir. Diğer namazları ise evveliyetle kılar.

    Ancak akıntının dışarı (dis ferce kadar) çıkması halinde; abdest bozulmuş olacağından, namazda ise namazı da bozulur ve aktığı ânı ânlayabilmişse, konuşmadan ve başka bir işe bulaşmadan gidip abdestini alır ve namazına kaldığı yerden devam eder. Ama akıntı kürsüfle kesilemeyecek kadar çok ve sürekli ise, özür sahibi sayılır, her namaz için abdest alır ve akıntı sürmesine rağmen namazını kılar.


    Alıntı
    Kadınların doğal akıntıdan dolayı abdesti bozulur mu? Başka bir mezhebi taklit etmesi uygun mudur? Sorunun DetayıHanımlardaki doğal akıntı hanefiye göre abdesti bozuyor mu? Bu doğal bir şey olduğu için, her namazda vesveseli oluyoruz. Sürekli takip etmek, namaz aralarında kontrol etmek vesveseye sebep oluyor. Bazı arkadaşlar Maliki'yi taklit edip, bu vesveseden kurtuluyorlar. Bunu yapmak doğru mudur?

    - Bu soruda yer alan ifadelere göre, “Adet, istihaza/özür ve loğusa” akıntısının dışında, normal olarak gelen akıntıdan söz ediyoruz ki, fıkıh kaynaklarında “rutubetü’l-ferc” olarak ifade edilmektedir. Bu açıdan bu akıntıyı “normal ıslaklık” diye ifade etmek belki daha anlaşılır bir tabir olur. Bu açıklamayla konunun teşhisinde hemfikir olmamızı sağlamak istiyoruz.

    - İşte bu sorunun cevabı –Hanefî ve Şafii alimlerinin görüşlerine göre- şudur:

    Henefî alimlerinin görüşü:

    - Kadınların, vajina organlarında gördükleri normal ıslaklık, insanların ağız, burunlarından gelen akıntı ve bedenlerinden çıkan ter gibi değerlendirilmelidir(bk. Reddu’l-Muhtar, 1/166). Bu sebeple, söz konusu ıslaklık temiz olduğu gibi abdesti de bozmaz.

    Ancak, Hanefî fakihlerine göre, ön-arka yollardan çıkan her şey abdesti bozar(bk. Reddu’l-Muhtar,1/134; Meydanî, el-Lubab, 1/17).

    Diyanet işleri Başkanlığı İlmihalinde de şu ifadelere yer verilmiştir: “İdrar ve dışkı yollarından…herhangi bir sıvının veya bir maddenin çıkması” da abdesti bozar(a.g.e, 1/199).

    Şafii alimlerinin görüşü:

    - İmam Nevevî eserlerinde kadın organından çıkan rutubetin/ıslaklığın en sahih görüşe göre necis olmadığını/temiz olduğunu belirtmiştir (el-Mecmu, 2/570; el-Minhac-e’s-siracu’l-vehhac ile birlikte, s.23).

    İbn Hacer, bunu şöyle açıklamıştır: Nevevî’nin bahsettiği ıslaklık, mezi ile ter arası bir tonda olan ve kadın organının içinden (ön yüzeydeki içten) gelip yıkanması vacip olmayan bir akıntıdır. Doğum esnasında, çocukla birlikte veya daha önce gelen ve organın derin kısmından(rahim tarafındaki içten) gelen akıntı necistir(bk. Tuhfet’ı-Muhtaç/Şirvanî, 1/3o1; ayrıca bk. Reddu’l-Muhtar, 1/313).

    Bazı alimler konuyu üç boyutta ele almıştır. Buna göre, Kadının organından gelen akıntı/ıslaklık, eğer istincada/taharet almada yıkanması gereken (otururken açığa çıkan) yerden geliyorsa, bu kesinlikle temizdir. Eğer bu ıslaklık, organın en derin yerinden geliyorsa, bu da kesin olarak necistir. Şayet, bu akıntı, organın-yıkanması gerekmeyen yerden olmakla beraber- yine de ön-iç sayılan yerden gelirse, bu konuda iki görüş vardır. En sahih görüşe göre temizdir. Diğer bir görüşe göre necistir(bk. İanetu’t-talibin, 1/104, Tuhfet’ı-Muhtaç/Şirvanî, 1/3o1).

    İmam Nevevî bu konuda şunları belirtmiştir: “Erkek veya kadının ön veya arka taraflarından (İdrar veya dışkı yollarından) idrar, dışkı, yel, kurt, irin, kan, taş veya başka her hangi bir madde çıktığında abdest bozulur. Bu çıkan şeyin mutad olup olmaması arasında bir fark yoktur. Örneğin, yel, erkek veya kadının ön veya arka yolundan çıksın, fark etmez, abdest bozulur. Bu hususta –Şafii mezhebinde- bir ihtilaf yoktur(bk. Nevevî, Mecmu, 2/4).

    - Bütün bu açıklamalardan anladığımız kadarıyla, kadın organından çıkan –bu ıslaklık manasındaki- akıntı, vajinanın ön-iç kısmından geldiği için bunu temiz olarak kabul etmek gerekir. Fakat, bunun abdesti bozmayacağını söylemek kolay görünmemektedir. Çünkü, ilk başta “Reddu’l-muhtar”dan aldığımız “vajina organlarında gördükleri normal ıslaklık, insanların ağız, burunlarından gelen akıntı ve bedenlerinden çıkan ter gibi değerlendirilmelidir” şeklindeki ifadeden başka, kaynaklarda, bu konuya olumlu yaklaşmamızı, abdestin bozulmayacağını gerektiren bir ifadeye rastlayamadık. Öncelikle alimlerin genel içtihadına uygun hareket etmek gerekir. Ancak özellikle vesvese içinde olanlar ile bu ıslaklığa tedbir alamayanlar bu fetva ile amel edebilirler.

    Mezheb taklidi hakkında bilgi almak için tıklayınız

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder