Konusunu Oylayın.: Kadınlar Şafi Mezhebini Taklit Edip Hac Ya Da Yolculuğa çıkabilir Mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kadınlar Şafi Mezhebini Taklit Edip Hac Ya Da Yolculuğa çıkabilir Mi?
  1. 27.Mart.2013, 09:00
    1
    Misafir

    Kadınlar Şafi Mezhebini Taklit Edip Hac Ya Da Yolculuğa çıkabilir Mi?






    Kadınlar Şafi Mezhebini Taklit Edip Hac Ya Da Yolculuğa çıkabilir Mi? Mumsema Kadınlar Şafi mezhebini taklit edip hac ya da yolculuğa çıkabilir mi?


  2. 27.Mart.2013, 09:00
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 29.Mart.2013, 00:52
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Kadınlar Şafi Mezhebini Taklit Edip Hac Ya Da Yolculuğa çıkabilir Mi?




    Haccın edasının şartlarından birisi de şer’an seferi bir mesafede ikamet eden kadınlar, ister genç, ister yaşlı olsunlar, yanlarında kocaları veya fâsık olmayan akıllı, bülûğ çağına ermiş veya yaklaşmış mahremlerinden birinin bulunmasıdır.

    Kadının yanında kocası veya bir mahreminin bulunması şartı, haccın sahih olma şartlarından olmadığı için, kadının yanında kocası veya bir mahremi olmaksızın, tek başına veya diğer kadınlar arasına katılıp yaptığı hac, tahrîmen mekrûh olmakla birlikte sahih olur. Yani kişi üzerinden hac borcu düşmüş olur.

    Bu durumda kadının haccı sahih olmakla birlikte kişi büyük bir vebale girmiş olur. Hac borcu üzerinden düşer fakat Allah’ın emrini çiğnediği için bir o kadar büyük vebal ve sorumluluğu üstlenir.

    Abdullah b. Abbas (R.A.)den rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “Beraberinde bir mahremi olmadıkça, hiçbir kadın sakın hacca gitmesin.”1 buyurmuştur.

    Esasen kadın, yanında mahremi olmadıkça, ne olursa olsun şer’an seferi olan bir mesafeye gidemez. Kadınların mahremsiz şer’an seferi olan bir mesafeye veya hacca gidememesi, kadına karşı bir suizan değil, kadının itibarını korumaya yönelik ihtiyatî bir hükümdür. Ebu Saidil-Hudri (R.A.)den rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “ALLAH Teâlâ’ya ve ahiret gününe iman eden hiç bir kadına yanında babası, oğlu, kocası, erkek kardeşi veya başka bir mahremi olmaksızın üç günlük veya daha fazla yani seferî olan bir yere yolculuk yapmak helâl değildir.”2 buyurmuşlardır.

    Yolculuğun her devirde kendine mahsus sıkıntı ve tehlikeleri bulunmaktadır. Bu nedenle kadınların uzun yolculuklara yanlarında mahremleriyle birlikte çıkmaları gerekir. Hac, uzun bir yolculuğu gerektiren meşakkatli bir ibadettir. Kadının tek başına bu yolculuğa çıkması bazı olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bunlar da zaman zaman görülmektedir.

    Şafii ve Maliki mezhebinde ise bir kadın, kafilede haram-helal konusunda titiz olan salih insanlarla veya güvenilir kadınlarla birlikte farz haccı yapabilir. Ancak bu ruhsat sadece farz haccın edası için geçerlidir. Sayıları çok da olsa, yanında kocası veya mahremi olmadan, kadınların nafile hac veya umre için yolculuk yapmaları, Şafii ve Maliki mezhebinde de caiz görülmemiştir.3

    Son olarak unutmayalım ki ibadet isteğinde şiddet göstermemek lâzımdır. Çünkü Ebu Ümame (R.A.)den rivayete göre Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “Farz olmadığı halde bir kısım zahmetli işlere azmederek kendinize zorluk çıkarmayın, yoksa zorluğa uğrarsınız.”4 buyurdu.



  4. 29.Mart.2013, 00:52
    2
    Editör



    Haccın edasının şartlarından birisi de şer’an seferi bir mesafede ikamet eden kadınlar, ister genç, ister yaşlı olsunlar, yanlarında kocaları veya fâsık olmayan akıllı, bülûğ çağına ermiş veya yaklaşmış mahremlerinden birinin bulunmasıdır.

    Kadının yanında kocası veya bir mahreminin bulunması şartı, haccın sahih olma şartlarından olmadığı için, kadının yanında kocası veya bir mahremi olmaksızın, tek başına veya diğer kadınlar arasına katılıp yaptığı hac, tahrîmen mekrûh olmakla birlikte sahih olur. Yani kişi üzerinden hac borcu düşmüş olur.

    Bu durumda kadının haccı sahih olmakla birlikte kişi büyük bir vebale girmiş olur. Hac borcu üzerinden düşer fakat Allah’ın emrini çiğnediği için bir o kadar büyük vebal ve sorumluluğu üstlenir.

    Abdullah b. Abbas (R.A.)den rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “Beraberinde bir mahremi olmadıkça, hiçbir kadın sakın hacca gitmesin.”1 buyurmuştur.

    Esasen kadın, yanında mahremi olmadıkça, ne olursa olsun şer’an seferi olan bir mesafeye gidemez. Kadınların mahremsiz şer’an seferi olan bir mesafeye veya hacca gidememesi, kadına karşı bir suizan değil, kadının itibarını korumaya yönelik ihtiyatî bir hükümdür. Ebu Saidil-Hudri (R.A.)den rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “ALLAH Teâlâ’ya ve ahiret gününe iman eden hiç bir kadına yanında babası, oğlu, kocası, erkek kardeşi veya başka bir mahremi olmaksızın üç günlük veya daha fazla yani seferî olan bir yere yolculuk yapmak helâl değildir.”2 buyurmuşlardır.

    Yolculuğun her devirde kendine mahsus sıkıntı ve tehlikeleri bulunmaktadır. Bu nedenle kadınların uzun yolculuklara yanlarında mahremleriyle birlikte çıkmaları gerekir. Hac, uzun bir yolculuğu gerektiren meşakkatli bir ibadettir. Kadının tek başına bu yolculuğa çıkması bazı olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bunlar da zaman zaman görülmektedir.

    Şafii ve Maliki mezhebinde ise bir kadın, kafilede haram-helal konusunda titiz olan salih insanlarla veya güvenilir kadınlarla birlikte farz haccı yapabilir. Ancak bu ruhsat sadece farz haccın edası için geçerlidir. Sayıları çok da olsa, yanında kocası veya mahremi olmadan, kadınların nafile hac veya umre için yolculuk yapmaları, Şafii ve Maliki mezhebinde de caiz görülmemiştir.3

    Son olarak unutmayalım ki ibadet isteğinde şiddet göstermemek lâzımdır. Çünkü Ebu Ümame (R.A.)den rivayete göre Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

    “Farz olmadığı halde bir kısım zahmetli işlere azmederek kendinize zorluk çıkarmayın, yoksa zorluğa uğrarsınız.”4 buyurdu.






+ Yorum Gönder