Konusunu Oylayın.: İslamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İslamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?
  1. 25.Mart.2013, 17:05
    1
    Misafir

    İslamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?






    İslamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir? Mumsema ALLAHIN SELAMI VEDE RAHMETİ TÜM ÜMMETİ MUHAMMED ÜZERİNE OLSUN. sorum şudur islamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?? bu konuyla alakalı esas delilimiz ne olmalıdır?


  2. 25.Mart.2013, 17:05
    1
    ŞEMAİL-NİSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ŞEMAİL-NİSA
    Misafir



    ALLAHIN SELAMI VEDE RAHMETİ TÜM ÜMMETİ MUHAMMED ÜZERİNE OLSUN. sorum şudur islamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?? bu konuyla alakalı esas delilimiz ne olmalıdır?


    Benzer Konular

    - İslamda aynı kişi ile tekrar evlenme şartları nelerdir

    - Adağın Şartları Nelerdir? İslamda Adak

    - İslamda vekalet Nedir? Vekaletin şartları nelerdir?

    - İslamda ikinci eşin şartları nelerdir bilgilendirebilirmisiniz?

    - İslamda 2 ci evlilik şartları nelerdir

  3. 25.Mart.2013, 19:46
    2
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 580
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: islamda ikinci eş caizmidir şartları nelerdir kimler gerçekleştirebilir?




    İslam dininde ikinci bir evlilik yapmak için herhangi bir kimseden izin alma zorunluluğu yoktur.Peygamberimizin (a.s.m) Hz. Ali (r.a)’ın ikinci evliliğine karşı çıkması, hususî bir tavırdır, bir hukuk prensibi değildir.

    İlk eşin veya yakınlarının ikinci evliliğe tepki göstermeleri normaldir, fakat bu tepki hukukî değil, hissîdir.

    Dört mezhebin içinde bulunduğu İslam hukukunda, çok eşliliğin caiz olmasının iki şartı vardır:

    1. Eşler arasında -nafaka/geçimi temin, mesken, güzel muamele, yanlarında kalmak gibi maddî yönden arzulanan- adaleti temin etmek.

    Bu konuda Kur’an’ın mesajı açıktır; eşler arasında gereken adaleti sağlamak;

    “Himayeniz altındaki yetim kızlarla evlenince haklarını gözetemeyeceğinizden, adaleti sağlayamayacağınızdan endişe ederseniz, onlarla değil, size helâl olup arzu ettiğiniz diğer kadınlarla iki, üç veya dört hanım olmak üzere evlenin. Eğer bu takdirde de aralarında adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya elinizin altında olan cariyelerle yetinin. Bu durum, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”(Nisa, 4/3).

    Burada, insanın iradesi dışında olan gönül bağlarına bağlı olarak gelişen sevgi paylaşımında adalet yapma zorunluluğu yoktur. Aşağıdaki ayette bu hususa işaret edilmiştir:

    “Ey kocalar! bütün benliğinizle isteseniz dahi eşleriniz arasında (yapacağınız sevgi dağıtımında) tam adaleti sağlayamazsınız. Öyleyse bir tarafa büsbütün gönlünüzü kaptırıp da öbürünü kocasızmış gibi bir vaziyette bırakmayın.”(Nisa, 4/129).

    2. İkinci şart, onların geçimlerini temin etme gücüne sahip olmak. Peygamberimiz (a.s.m)

    “Ey gençler topluluğu! Sizden kim -ailenin- geçimini temin edebilecek maddî imkânlara sahip ise evlensin.”(Mecmau’z-Zevaid, 4/252) buyurmakla bu ikinci şarta işaret etmiştir.

    Bu sebeple, aile geçimini temin etmekten âciz olan kimsenin -birden çok değil-, bir kadınla da evlenmesi caiz değildir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 7/168).
    SİE



  4. 25.Mart.2013, 19:46
    2
    Devamlı Üye



    İslam dininde ikinci bir evlilik yapmak için herhangi bir kimseden izin alma zorunluluğu yoktur.Peygamberimizin (a.s.m) Hz. Ali (r.a)’ın ikinci evliliğine karşı çıkması, hususî bir tavırdır, bir hukuk prensibi değildir.

    İlk eşin veya yakınlarının ikinci evliliğe tepki göstermeleri normaldir, fakat bu tepki hukukî değil, hissîdir.

    Dört mezhebin içinde bulunduğu İslam hukukunda, çok eşliliğin caiz olmasının iki şartı vardır:

    1. Eşler arasında -nafaka/geçimi temin, mesken, güzel muamele, yanlarında kalmak gibi maddî yönden arzulanan- adaleti temin etmek.

    Bu konuda Kur’an’ın mesajı açıktır; eşler arasında gereken adaleti sağlamak;

    “Himayeniz altındaki yetim kızlarla evlenince haklarını gözetemeyeceğinizden, adaleti sağlayamayacağınızdan endişe ederseniz, onlarla değil, size helâl olup arzu ettiğiniz diğer kadınlarla iki, üç veya dört hanım olmak üzere evlenin. Eğer bu takdirde de aralarında adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya elinizin altında olan cariyelerle yetinin. Bu durum, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”(Nisa, 4/3).

    Burada, insanın iradesi dışında olan gönül bağlarına bağlı olarak gelişen sevgi paylaşımında adalet yapma zorunluluğu yoktur. Aşağıdaki ayette bu hususa işaret edilmiştir:

    “Ey kocalar! bütün benliğinizle isteseniz dahi eşleriniz arasında (yapacağınız sevgi dağıtımında) tam adaleti sağlayamazsınız. Öyleyse bir tarafa büsbütün gönlünüzü kaptırıp da öbürünü kocasızmış gibi bir vaziyette bırakmayın.”(Nisa, 4/129).

    2. İkinci şart, onların geçimlerini temin etme gücüne sahip olmak. Peygamberimiz (a.s.m)

    “Ey gençler topluluğu! Sizden kim -ailenin- geçimini temin edebilecek maddî imkânlara sahip ise evlensin.”(Mecmau’z-Zevaid, 4/252) buyurmakla bu ikinci şarta işaret etmiştir.

    Bu sebeple, aile geçimini temin etmekten âciz olan kimsenin -birden çok değil-, bir kadınla da evlenmesi caiz değildir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 7/168).
    SİE






+ Yorum Gönder