Konusunu Oylayın.: Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır?
  1. 21.Mart.2013, 18:37
    1
    Misafir

    Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır?






    Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır? Mumsema Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır?


  2. 22.Mart.2013, 17:49
    2
    Snowdrop
    Elhamdülillah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Eylül.2012
    Üye No: 97785
    Mesaj Sayısı: 593
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: Azerbaycan

    Cevap: Münafıkların öldürülmesi neden yasaklanmıştır?




    İlgili hadis rivayeti şöyledir:

    Ubeydullah b. Adiy’den naklediliyor ki, Resulullah Efendimiz (asm) bir grup cemaatin arasında oturuyordu. Bir adam gelerek kendisine gizlice bir şeyler söyledi, fakat Resulullah (asm) bu söylenenleri bize söyleyinceye kadar adamın ne dediğini işitmemiştik. Bir de öğrendik ki adam münafıklardan birinin öldürülmesine müsaade istiyormuş. Bunun üzerine Resulullah (asm), açıktan açığa adama:

    “O, öldürmek istediğin adam Allah'tan başka ilah olmadığına ve Muhammed'in onun kulu ve Resulü olduğuna şehadet ediyor mu?” diye sordu. Adam:

    “Evet ediyor, fakat o bunu samimiyetle söylemiyor.” dedi. Resulullah (asm) tekrar:

    “Namaz kılıyor mu?” diye sordu. Adam: “Evet, fakat samimi değil..” cevabını verdi. Bunun üzerine Hz. Peygamber:

    “Böyle kimselerin öldürülmesini Allah Tealâ yasakladı.” buyurdu. (Muvatta, Kasru’s-Salât 84, 1, 171)

    Böylelerin öldürülmesinin yasaklanma nedeni, görünürde de olsa Müslüman olmalarıdır ve müslüman olduklarını söylemeleridir. İmanın alameti olan kelime-i şahadeti getiriyorlar; Müslümanlığın alameti olan namazı da kılıyorlar. Bunlar bir kimsenin mümin olduğunun kabul edilmesi için yeterlidir.

    Bu gibi kimseleri öldürmenin yanlışlığını bir kaç madde halinde açıklamaya çalışacağız.

    a. Şayet Hz. Muhammed (asm) gerçek olarak münafık olduğunu bildiği kimseleri öldürseydi, İslam toplumunda bir çok kimse tedirgin olacaktı.

    b. Şayet Hz. Muhammed (asm) kesin olarak bildiği münafıkları öldürseydi, daha sonra gelenler de onun bu icraatını esas alarak bazı kimseleri öldürebilirlerdi. Halbuki başkaları Peygamberler gibi kimin münafık olduğunu kimin olmadığını kesin olarak bilemedikleri için bir yığın masumun kanına girmek gibi bir yanlış tedbir söz konusu olurdu.

    c. Münafık olanların kesin bilgisi, ancak vahiy ile tespit edilebilir. Hz. Peygamberden sonra vahiy olmadığına göre, böyle bir mekanizmanın bizler için kesin olarak söz konusu olamaz.

    d. Bazı kimselerin, kin beslediği bazı kimseleri bu garazla münafıkla yaftalamaları her zaman mümkündür. Bu sebeple, rastgele kimselere böyle bir damganın vurulmasının kapısını tamamen kaldırmak hikmetinin gereğidir.

    Bu sebeple şu düstur İslam’da çok önemli bir kural olmuştur: “Biz insanlarla zahirlerine göre muamele ederiz, onların gizli taraflarını Allah’a havale ederiz.”
    Selam ve dua ile...


  3. 22.Mart.2013, 17:49
    2
    Elhamdülillah



    İlgili hadis rivayeti şöyledir:

    Ubeydullah b. Adiy’den naklediliyor ki, Resulullah Efendimiz (asm) bir grup cemaatin arasında oturuyordu. Bir adam gelerek kendisine gizlice bir şeyler söyledi, fakat Resulullah (asm) bu söylenenleri bize söyleyinceye kadar adamın ne dediğini işitmemiştik. Bir de öğrendik ki adam münafıklardan birinin öldürülmesine müsaade istiyormuş. Bunun üzerine Resulullah (asm), açıktan açığa adama:

    “O, öldürmek istediğin adam Allah'tan başka ilah olmadığına ve Muhammed'in onun kulu ve Resulü olduğuna şehadet ediyor mu?” diye sordu. Adam:

    “Evet ediyor, fakat o bunu samimiyetle söylemiyor.” dedi. Resulullah (asm) tekrar:

    “Namaz kılıyor mu?” diye sordu. Adam: “Evet, fakat samimi değil..” cevabını verdi. Bunun üzerine Hz. Peygamber:

    “Böyle kimselerin öldürülmesini Allah Tealâ yasakladı.” buyurdu. (Muvatta, Kasru’s-Salât 84, 1, 171)

    Böylelerin öldürülmesinin yasaklanma nedeni, görünürde de olsa Müslüman olmalarıdır ve müslüman olduklarını söylemeleridir. İmanın alameti olan kelime-i şahadeti getiriyorlar; Müslümanlığın alameti olan namazı da kılıyorlar. Bunlar bir kimsenin mümin olduğunun kabul edilmesi için yeterlidir.

    Bu gibi kimseleri öldürmenin yanlışlığını bir kaç madde halinde açıklamaya çalışacağız.

    a. Şayet Hz. Muhammed (asm) gerçek olarak münafık olduğunu bildiği kimseleri öldürseydi, İslam toplumunda bir çok kimse tedirgin olacaktı.

    b. Şayet Hz. Muhammed (asm) kesin olarak bildiği münafıkları öldürseydi, daha sonra gelenler de onun bu icraatını esas alarak bazı kimseleri öldürebilirlerdi. Halbuki başkaları Peygamberler gibi kimin münafık olduğunu kimin olmadığını kesin olarak bilemedikleri için bir yığın masumun kanına girmek gibi bir yanlış tedbir söz konusu olurdu.

    c. Münafık olanların kesin bilgisi, ancak vahiy ile tespit edilebilir. Hz. Peygamberden sonra vahiy olmadığına göre, böyle bir mekanizmanın bizler için kesin olarak söz konusu olamaz.

    d. Bazı kimselerin, kin beslediği bazı kimseleri bu garazla münafıkla yaftalamaları her zaman mümkündür. Bu sebeple, rastgele kimselere böyle bir damganın vurulmasının kapısını tamamen kaldırmak hikmetinin gereğidir.

    Bu sebeple şu düstur İslam’da çok önemli bir kural olmuştur: “Biz insanlarla zahirlerine göre muamele ederiz, onların gizli taraflarını Allah’a havale ederiz.”
    Selam ve dua ile...





+ Yorum Gönder