Konusunu Oylayın.: Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?
  1. 14.Mart.2013, 01:00
    1
    Misafir

    Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?

  2. 14.Mart.2013, 17:48
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?




    Devlet memurunun hasta olmadığı halde rapor verilmesi
    Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması
    Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?

    Hasta olmayan, ücret mukabilinde halkın hizmetinde bulunan bir memur, hasta olmadığı halde kendini hasta gösterip rapor alırsa, üç yönden büyük bir vebalin altına girmiş olur.

    l - Kendini hasta olarak göstermekle yalan söylemek,
    2- Amme hizmetini bırakıp onların işlerini aksatmak,
    3- Hizmet vermeden haram bir ücret almaktır.

    Mesela bir sağlık ocağında görev yapan bir doktor veya sağlık memuru, hasta olmadığı halde sırf keyfi olarak rapor alıp vazifesini bırakırsa, müslüman halka ne kadar zarar verdiği malumdur. Yine irşad vazifesinde görevli bir din görevlisinin, haksız yere rapor alıp kutsal vazifesini terk ederse ne büyük bir hiyanet işlediği herkesin malûmudur (1).

    1-Rüdûd'âlâ Ebâtîl, s. 77



  3. 14.Mart.2013, 17:48
    2
    Devamlı Üye



    Devlet memurunun hasta olmadığı halde rapor verilmesi
    Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması
    Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?

    Hasta olmayan, ücret mukabilinde halkın hizmetinde bulunan bir memur, hasta olmadığı halde kendini hasta gösterip rapor alırsa, üç yönden büyük bir vebalin altına girmiş olur.

    l - Kendini hasta olarak göstermekle yalan söylemek,
    2- Amme hizmetini bırakıp onların işlerini aksatmak,
    3- Hizmet vermeden haram bir ücret almaktır.

    Mesela bir sağlık ocağında görev yapan bir doktor veya sağlık memuru, hasta olmadığı halde sırf keyfi olarak rapor alıp vazifesini bırakırsa, müslüman halka ne kadar zarar verdiği malumdur. Yine irşad vazifesinde görevli bir din görevlisinin, haksız yere rapor alıp kutsal vazifesini terk ederse ne büyük bir hiyanet işlediği herkesin malûmudur (1).

    1-Rüdûd'âlâ Ebâtîl, s. 77






+ Yorum Gönder