Konusunu Oylayın.: Tesetürlü kadınlar saç kaynak yaptirabilirler mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Tesetürlü kadınlar saç kaynak yaptirabilirler mi?
  1. 13.Mart.2013, 00:15
    1
    Misafir

    Tesetürlü kadınlar saç kaynak yaptirabilirler mi?






    Tesetürlü kadınlar saç kaynak yaptirabilirler mi? Mumsema Selamün Aleyküm. Ben tesetürlü bi hanimim ama saclarim cok az ve hosumuza gitmiyo bu durum yani esimle birlikte, ve soracagim o ki sac kaynak yani sac eklesem sadece kendim ve esim icin ,cunku tesetturluyum ve kimseyi kandirmamis olucam. Acaba bu sekilde harammidir, sac eklemek ?


  2. 13.Mart.2013, 00:15
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamün Aleyküm. Ben tesetürlü bi hanimim ama saclarim cok az ve hosumuza gitmiyo bu durum yani esimle birlikte, ve soracagim o ki sac kaynak yani sac eklesem sadece kendim ve esim icin ,cunku tesetturluyum ve kimseyi kandirmamis olucam. Acaba bu sekilde harammidir, sac eklemek ?


    Benzer Konular

    - İtikâf nedir, kadınlar nasıl yapar? Kadınlar evde itikâfa nasıl girer?

    - Faydalandığım kaynak kitaplar

    - Kur'an tek kaynak mıdır? Sünnet kaynak değil midir?

    - Hadislerde kaynak arama

    - Füzyon kaynak nasıl yapılır?

  3. 13.Mart.2013, 17:50
    2
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Tesetürlü kadınlar saç kaynak yaptirabilirler mi?




    aleykum selam
    saç kaynak yaptirabilirler mi?

    Değerli kardeşimiz;
    Bu meselenin, aynıyla Kurân-ı Kerim’de ya da sünnette bulunmayacağı açıktır. Çünkü bu, yeni bir tekniktir. Ancak sünnette, yani Allah Rasulü’nün (sa) uygulamasında hükmü varolan, insandan insana saç naklidir. Buna bir bakıma insan saçından yapılan peruk kullanma da diyebiliriz. Hz. Peygamber’in kesinkes yasakladığı budur ve biz bunu başka bir yazımızda anlatmaya çalıştık. Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1.İnsanın bir parçası olan saçın yedek parça gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşı gösterilen saygısızlık. 2.Başkasının saçıyla kendsini saçlı gibi gösterip karşısındakileri kandırma.

    Görüleceği üzere, peruk kullanmakla, saç ektirmenin benzer yönleri olduğu gibi, farklı yönleri de vardır ve bu sebeple saç ektirme de peruk kullanma gibi kesin haramdır demek mümkün değildir. Çünkü saç ektirme bir defa insanın kendi saçıyla yapılan bir ameliyedir. İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma kandırma anlamı içermeyebilir. Üçüncü olarak, yine bir bakıma tedavi sayılabilir. İşte bu sebeple saç ektirmenin kesin haram olduğu söylenemez.

    Ancak bir ölçüde farklı görünme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği için tamamen masum ve helal da olmamalıdır. Bu sebeple biz bu konunun son hükmünü verme durumunda değiliz, ama, haram olmasa da bir kerahet/mekruhluk içerdiğini, kendinden emin olan ve olduğundan başka türlü görünme gereği duymayan insanların buna ihtiyaç duymayacağını, yapılmaması halinde hiçbir gayri meşruluk yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir şüphe taşıdığını söyleyebiliriz.

    Gusül ve abdeste gelince, ektirilmiş saçın bunlara mani olduğunu söylemek mümkün diğildir. Çünkü deriye işlenen saç kökleri olsa dahi, temizleme görevi onların üzerine intikal eder ve üzerinin yıkanmasıyla abdest ya da gusül tamam olmuş olur. (Allahu alem)

    Peruk denilen takma saç, insanın saçından yapılmış ise kesinlikle haramdır. Onu takmak da haramdır. Çünkü insan değerli bir varlıktır. Peygamber (sav), "Allah, saçına saç ekleyen ve eklemek isteyen kadınlara lanet etmiştir." buyuruyor. Ancak peruk deve tüyünden, naylondan veyahut suni herhangi başka bir şeyden yapılmışsa onu takmakta beis yoktur. Hakkında hiçbir şey vârid olmamıştır. Meselâ: Adamın başı keldir. Manzarası pek iyi görünmüyor. Çirkinliğini kapatmak için böyle suni bir peruk takmakta sakınca yoktur. Hadîsin lanetlediği şey insan saçını eklemektir. Ama insan saçı olmazsa beis yoktur.

    Allah Resulu (sav) şöyle buyuruyor:

    "Allah, iğreti saç takanı da taktıranı da, dövme yapana da yaptırana da lanet etsin." (bk. Nesei, Zinet: 22,73; Müslim, Libas: 119-120)



  4. 13.Mart.2013, 17:50
    2
    Devamlı Üye



    aleykum selam
    saç kaynak yaptirabilirler mi?

    Değerli kardeşimiz;
    Bu meselenin, aynıyla Kurân-ı Kerim’de ya da sünnette bulunmayacağı açıktır. Çünkü bu, yeni bir tekniktir. Ancak sünnette, yani Allah Rasulü’nün (sa) uygulamasında hükmü varolan, insandan insana saç naklidir. Buna bir bakıma insan saçından yapılan peruk kullanma da diyebiliriz. Hz. Peygamber’in kesinkes yasakladığı budur ve biz bunu başka bir yazımızda anlatmaya çalıştık. Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1.İnsanın bir parçası olan saçın yedek parça gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşı gösterilen saygısızlık. 2.Başkasının saçıyla kendsini saçlı gibi gösterip karşısındakileri kandırma.

    Görüleceği üzere, peruk kullanmakla, saç ektirmenin benzer yönleri olduğu gibi, farklı yönleri de vardır ve bu sebeple saç ektirme de peruk kullanma gibi kesin haramdır demek mümkün değildir. Çünkü saç ektirme bir defa insanın kendi saçıyla yapılan bir ameliyedir. İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma kandırma anlamı içermeyebilir. Üçüncü olarak, yine bir bakıma tedavi sayılabilir. İşte bu sebeple saç ektirmenin kesin haram olduğu söylenemez.

    Ancak bir ölçüde farklı görünme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği için tamamen masum ve helal da olmamalıdır. Bu sebeple biz bu konunun son hükmünü verme durumunda değiliz, ama, haram olmasa da bir kerahet/mekruhluk içerdiğini, kendinden emin olan ve olduğundan başka türlü görünme gereği duymayan insanların buna ihtiyaç duymayacağını, yapılmaması halinde hiçbir gayri meşruluk yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir şüphe taşıdığını söyleyebiliriz.

    Gusül ve abdeste gelince, ektirilmiş saçın bunlara mani olduğunu söylemek mümkün diğildir. Çünkü deriye işlenen saç kökleri olsa dahi, temizleme görevi onların üzerine intikal eder ve üzerinin yıkanmasıyla abdest ya da gusül tamam olmuş olur. (Allahu alem)

    Peruk denilen takma saç, insanın saçından yapılmış ise kesinlikle haramdır. Onu takmak da haramdır. Çünkü insan değerli bir varlıktır. Peygamber (sav), "Allah, saçına saç ekleyen ve eklemek isteyen kadınlara lanet etmiştir." buyuruyor. Ancak peruk deve tüyünden, naylondan veyahut suni herhangi başka bir şeyden yapılmışsa onu takmakta beis yoktur. Hakkında hiçbir şey vârid olmamıştır. Meselâ: Adamın başı keldir. Manzarası pek iyi görünmüyor. Çirkinliğini kapatmak için böyle suni bir peruk takmakta sakınca yoktur. Hadîsin lanetlediği şey insan saçını eklemektir. Ama insan saçı olmazsa beis yoktur.

    Allah Resulu (sav) şöyle buyuruyor:

    "Allah, iğreti saç takanı da taktıranı da, dövme yapana da yaptırana da lanet etsin." (bk. Nesei, Zinet: 22,73; Müslim, Libas: 119-120)






+ Yorum Gönder