Konusunu Oylayın.: Fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 8 kişi
Fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir?
  1. 03.Mart.2013, 17:41
    1
    Misafir

    Fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir?






    Fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir? Mumsema fil suresinde çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir


  2. 03.Mart.2013, 17:53
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir?




    Fil Süresi Ayetlerden Çıkan Hüküm Ve Hikmetler - Dersler:


    Ayetler şu hususları ifade etmektedir:

    1- Bu hitap, her ne kadar Peygamber (s.a.) için ise de umumidir. Yani fil ashabına yaptığımı görmediniz mi? Evet. Bunu gördünüz, size lütfetti*ğim yeri bildiniz. Daha niye iman etmiyorsunuz?

    2- Olay, yaratan Allah'ın kudretine, ilim ve hikmetine, Muhammed (s.a.)'in şerefine delâlet etmektedir. Bu olayın gelecek olan peygamberliğin bir hazırlığı olduğu düşünülebilir. Peygamberlik gelmeden önce mucizenin

    gelmesi caizdir. Bunun için de: "Bulut onu gölgeliyordu." Demişlerdir.[11] Ebu Hayyan diyor ki: O büyük düşmanın savılması, nübüvvetine hazırlık için mutlu doğum yılında idi. O kuşların anlatılan şekilde gelmiş olması adet dışı ve peygamberlerden önce meydana gelen mucizeler türündendi. Onların tuzaklarını bozdu ve ordularının en zayıfı ile onları helak etti ki o, genelde öldürücü olmayan kuşlardır.[12]

    3- Olay Allah'ın Ka'be'ye yönelik lütfü ve ikramı, düşmanlarını sav*makla Kureyş'e de nimeti idi. Onların da Muhammed (s.a.)'e imana ve Al*lah'a ibadete, nimetlerine şükre koşmaları lâzımdı.

    4- Onların üzerine kuşların gönderilmesi Peygamberimizin peygam*berliği için bir ön hazırlıktı.

    5- Kuşların atması ile helak oluşlarını küfürlerinin hakirliğine, kendi*lerinin Allah için çok basit olduklarına delâlet eden çirkin ve hakir bir şe*ye benzetti. O da rüzgarın savurduğu, hayvanların yiyip dışkı olarak çı*kardığı kuru bir yaprak veya ottur. Bu aynı zamanda tamamen yok olduk*larına işarettir. Çünkü kemiklerinin parçalanması gübrenin parçalara ay*rılmasına benzetildi.

    Ancak bu benzetme Kur'an'm yüksek nezih üslûbuna göredir. Tıpkı Allah Tealâ'nın İsa ve annesinin insan ve beşer oluşlarına dair şu ifadesi gibi: "İkisi de yemek yerlerdi." (Maide, 5/75).

    Allah Tealâ azabı fil sahiplerine göndermiş, ama Ka'be'yi putlarla dol*duran Kureyş kâfirlerine göndermemiştir. Fil sahipleri tahribi amaçlamış*tı. Bu ise kulların hakkına tecavüzdü. Putları koyanlar ise, onlarla Allah'a yakınlaşmayı kastetmişti. Bu da Allah'ın hakkına tecavüzdür. Kulların hakkı Allah'ın hakkına mukaddemdir.

    6- İbni Mesud dedi ki: Kuşlar taşı attığında Allah bir rüzgar göndere*rek taşın şiddetini artırdı. Kime değerse onu helak ediyordu. Kinde'den bir adam dışında kimse kurtulamadı. O da şiirinde diyor ki:

    "Görmedin. Müğammes'te başımıza geleni bir görseydin; Allah'tan korkardın. Kuşlar ve üzerimizden geçen bir bulut gölgesi. Hepsi haktan söz eder oldu. Sanki Habeşlilerin onlara borcu vardı."

    Rivayet edildiğine göre, hepsine isabet etmedi. Sadece onlardan Al*lah'ın dilediklerine isabet etti. Olayın tarihi yönünü anlatırken emirleri Ebrehe ve onunla beraber az bir grubun dönebildiği, gördüklerini haber verdikten sonra da helak oldukları geçmişti. Bu öğüt ve ibret içindi.

    7- İbni İshak şöyle dedi: Allah Habeşileri Mekke'den uzaklaştırdıktan sonra Arapların gözünde Kureyş büyüdü. Allah'ın dostlarıdır, Allah onlar adına savaştı, düşmanlarının şerrinden onları korudu, dediler. Bu onlara Allah'ın bir nimeti idi. [13]


  3. 03.Mart.2013, 17:53
    2
    Moderatör



    Fil Süresi Ayetlerden Çıkan Hüküm Ve Hikmetler - Dersler:


    Ayetler şu hususları ifade etmektedir:

    1- Bu hitap, her ne kadar Peygamber (s.a.) için ise de umumidir. Yani fil ashabına yaptığımı görmediniz mi? Evet. Bunu gördünüz, size lütfetti*ğim yeri bildiniz. Daha niye iman etmiyorsunuz?

    2- Olay, yaratan Allah'ın kudretine, ilim ve hikmetine, Muhammed (s.a.)'in şerefine delâlet etmektedir. Bu olayın gelecek olan peygamberliğin bir hazırlığı olduğu düşünülebilir. Peygamberlik gelmeden önce mucizenin

    gelmesi caizdir. Bunun için de: "Bulut onu gölgeliyordu." Demişlerdir.[11] Ebu Hayyan diyor ki: O büyük düşmanın savılması, nübüvvetine hazırlık için mutlu doğum yılında idi. O kuşların anlatılan şekilde gelmiş olması adet dışı ve peygamberlerden önce meydana gelen mucizeler türündendi. Onların tuzaklarını bozdu ve ordularının en zayıfı ile onları helak etti ki o, genelde öldürücü olmayan kuşlardır.[12]

    3- Olay Allah'ın Ka'be'ye yönelik lütfü ve ikramı, düşmanlarını sav*makla Kureyş'e de nimeti idi. Onların da Muhammed (s.a.)'e imana ve Al*lah'a ibadete, nimetlerine şükre koşmaları lâzımdı.

    4- Onların üzerine kuşların gönderilmesi Peygamberimizin peygam*berliği için bir ön hazırlıktı.

    5- Kuşların atması ile helak oluşlarını küfürlerinin hakirliğine, kendi*lerinin Allah için çok basit olduklarına delâlet eden çirkin ve hakir bir şe*ye benzetti. O da rüzgarın savurduğu, hayvanların yiyip dışkı olarak çı*kardığı kuru bir yaprak veya ottur. Bu aynı zamanda tamamen yok olduk*larına işarettir. Çünkü kemiklerinin parçalanması gübrenin parçalara ay*rılmasına benzetildi.

    Ancak bu benzetme Kur'an'm yüksek nezih üslûbuna göredir. Tıpkı Allah Tealâ'nın İsa ve annesinin insan ve beşer oluşlarına dair şu ifadesi gibi: "İkisi de yemek yerlerdi." (Maide, 5/75).

    Allah Tealâ azabı fil sahiplerine göndermiş, ama Ka'be'yi putlarla dol*duran Kureyş kâfirlerine göndermemiştir. Fil sahipleri tahribi amaçlamış*tı. Bu ise kulların hakkına tecavüzdü. Putları koyanlar ise, onlarla Allah'a yakınlaşmayı kastetmişti. Bu da Allah'ın hakkına tecavüzdür. Kulların hakkı Allah'ın hakkına mukaddemdir.

    6- İbni Mesud dedi ki: Kuşlar taşı attığında Allah bir rüzgar göndere*rek taşın şiddetini artırdı. Kime değerse onu helak ediyordu. Kinde'den bir adam dışında kimse kurtulamadı. O da şiirinde diyor ki:

    "Görmedin. Müğammes'te başımıza geleni bir görseydin; Allah'tan korkardın. Kuşlar ve üzerimizden geçen bir bulut gölgesi. Hepsi haktan söz eder oldu. Sanki Habeşlilerin onlara borcu vardı."

    Rivayet edildiğine göre, hepsine isabet etmedi. Sadece onlardan Al*lah'ın dilediklerine isabet etti. Olayın tarihi yönünü anlatırken emirleri Ebrehe ve onunla beraber az bir grubun dönebildiği, gördüklerini haber verdikten sonra da helak oldukları geçmişti. Bu öğüt ve ibret içindi.

    7- İbni İshak şöyle dedi: Allah Habeşileri Mekke'den uzaklaştırdıktan sonra Arapların gözünde Kureyş büyüdü. Allah'ın dostlarıdır, Allah onlar adına savaştı, düşmanlarının şerrinden onları korudu, dediler. Bu onlara Allah'ın bir nimeti idi. [13]


  4. 16.Mart.2013, 20:47
    3
    Misafir

    Cevap: fil suresinden çıkarılabilecek sonuçlar nelerdir?

    Yardım etmek insanın doğal bir özelliğidir. Zor durumda gördüğümüz bir insana hangimiz yardım etmeyiz. Yolda arabası bozulmuş ve el sallayan birine yardım etmek için birçok araba durur. Bir şehirde yol soran birine, “sorduğun yolu biliyorum ama söylemem” diyen birine rastladınız mı hiç? Bilakis herkes yardım için çırpınır.

    Yani insanlar bir yandan cimridirler ve kendilerini düşünürler ama zor durumdaki birine yardım elini de uzatırlar.


  5. 16.Mart.2013, 20:47
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yardım etmek insanın doğal bir özelliğidir. Zor durumda gördüğümüz bir insana hangimiz yardım etmeyiz. Yolda arabası bozulmuş ve el sallayan birine yardım etmek için birçok araba durur. Bir şehirde yol soran birine, “sorduğun yolu biliyorum ama söylemem” diyen birine rastladınız mı hiç? Bilakis herkes yardım için çırpınır.

    Yani insanlar bir yandan cimridirler ve kendilerini düşünürler ama zor durumdaki birine yardım elini de uzatırlar.





+ Yorum Gönder