Konusunu Oylayın.: Göğün yükseltilmesi ne demektir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Göğün yükseltilmesi ne demektir?
  1. 02.Mart.2013, 03:03
    1
    Misafir

    Göğün yükseltilmesi ne demektir?

  2. 06.Mart.2013, 21:25
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Göğün yükseltilmesi ne demektir?




    RAD SURESİ-2

    2. Allah, O'dur ki gökleri gördüğünüz şekilde direksiz yükseltmiş¬tir. Sonra Arş üzerinde istiva etmiştir. Güneşe de, aya da emri¬ne boyun eğdirmiştir. Herbiri belirli bir süreye kadar akıp gi¬der. Her işi yerli yerince düzenler, âyetleri uzun uzadtya açık¬lar. Rabbİnize kavuşacağınıza kesin olarak inanasınız diye.


    "Allah, O'dur ki gökleri gördüğünüz şekilde direksiz yükseltmiştir..." âye¬ti ile yüce Allah, bu Kur'ân'ın hak olduğunu beyan ettikten sonra onu indire¬nin de kudretinin kemal derecesinde olduğunu beyan etmektedir. O halde siz O'nun kudretinin kemalini tanıyabilmek için, O'nun yarattıklarına ibretle ba¬kınız. Bu anlamdaki açıklamalar daha önceden geçmiş bulunmaktadır.

    Beyit, sıfatlar arasına "vav' getirilmesine tanık olduğundan, tercümede de buna dikkat edilmiştir. [3]

    Gördüğünüz şekilde direksiz" anlamındaki buyruk ile il¬gili iki görüş vardır. Birincisine göre; bu gökler sizin de onu gördüğünüz şe¬kilde direksiz olarak yükseltilmiştir. Bu açıklamayı Katâde, İyas b. Muaviye ve başkaları yapmıştır. İkinci görüşe göre ise; bu göklerin direkleri olmak¬la birlikte, biz bu direkleri göremiyoruz.

    İbn Abbas der ki: Bu göklerin Kaf dağı üzerinde direkleri vardır. Bu görüşe binaen şöyle demek de mümkündür:

    Direklerden kasıt gökleri ve yeri kendisiyle tuttuğu kudretidir ve biz O'nun kudretini göremeyiz. Bu açıkla¬mayı da ez-Zeccâc nakletmiştir. Yine İbn Abbas, bu direk rnü'minin tevhidi¬dir demektedir. Göğe kâfirin küfründen dolayı parçalanmaya yüz tutması üze¬rine direkler konulmuştur. Bu açıklamayı da el-Gaznevî nakletmektedir.Direkler, kelimesi; ın çoğuludur. Şair Nâbiğa der ki:


    "(Ve Allah Hz. Süleyman'a şöyle de demişti: Ve cinleri emrine müsahhar kıl,

    çünkü Ben onlara izin verdim; Tedmür'ü oldukça enli, ince taşlarla ve direklerle bina etmelerine,"

    "Sonra Arş üzerinde istiva etmiştir." Buna dair açıklamalar daha önce¬den (el-A'raf, 7/54. âyetin tefsirinde) geçmiş bulunmaktadır.

    "Güneşe de, aya da emrine boyun eğdirmiştir." Yani yarattıklarının fay¬dalarına ve kullarının maslahatına olmak üzere her ikisine de boyun eğdir-miştir. Esasen herbir yaratığa yaratıcının emrine boyun eğdirilmiştir.

    "Herbiri belirli bir süreye kadar akıp gider." Sözü geçen "belirli süre" dünyanın yok olması ve Kıyametin kopması vaktidir. Orada güneş tortop edi¬lecek, ay söndürülecek, yıldızlar karartılacak ve gezegenler darmadağın olacak,

    İbn Abbas der ki: Yüce Allah burada "belirli bir süre" ile bunların ulaş¬tıkları ve aşmaları söz konusu olmayan derece ve menzillerini kastetmekte¬dir. "Belirli bir süre"nin ayın yörüngesini bir ayda, güneşin de yörüngesi¬ni bir senede dolaşması anlamında olduğu da söylenmiştir.

    "Her İşi yerli yerince düzenler." Yani dilediği şekilde onu yapar. "Âyet¬leri uzun uzadıya açıklar." Bu şu demektir; Bütün bunları yapmaya kadir olan öldükten sonra tekrar diriltmeye de kadir olandır. İşte bundan dolayı: "Rabbinize kavuşacağınıza kesin olarak inanasınız diye" diye buyur¬maktadır. [4]


    ---------------------

    [3] Buhârî, Enbiyâ 19, Tefsir 12. sûre 6, Ayrıca bk. Tefsir 2. sûre, 38.
    [4] İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkâmi’l-Kur’an, Buruc Yayınları: 9/422-423.


  3. 06.Mart.2013, 21:25
    2
    Silent and lonely rains



    RAD SURESİ-2

    2. Allah, O'dur ki gökleri gördüğünüz şekilde direksiz yükseltmiş¬tir. Sonra Arş üzerinde istiva etmiştir. Güneşe de, aya da emri¬ne boyun eğdirmiştir. Herbiri belirli bir süreye kadar akıp gi¬der. Her işi yerli yerince düzenler, âyetleri uzun uzadtya açık¬lar. Rabbİnize kavuşacağınıza kesin olarak inanasınız diye.


    "Allah, O'dur ki gökleri gördüğünüz şekilde direksiz yükseltmiştir..." âye¬ti ile yüce Allah, bu Kur'ân'ın hak olduğunu beyan ettikten sonra onu indire¬nin de kudretinin kemal derecesinde olduğunu beyan etmektedir. O halde siz O'nun kudretinin kemalini tanıyabilmek için, O'nun yarattıklarına ibretle ba¬kınız. Bu anlamdaki açıklamalar daha önceden geçmiş bulunmaktadır.

    Beyit, sıfatlar arasına "vav' getirilmesine tanık olduğundan, tercümede de buna dikkat edilmiştir. [3]

    Gördüğünüz şekilde direksiz" anlamındaki buyruk ile il¬gili iki görüş vardır. Birincisine göre; bu gökler sizin de onu gördüğünüz şe¬kilde direksiz olarak yükseltilmiştir. Bu açıklamayı Katâde, İyas b. Muaviye ve başkaları yapmıştır. İkinci görüşe göre ise; bu göklerin direkleri olmak¬la birlikte, biz bu direkleri göremiyoruz.

    İbn Abbas der ki: Bu göklerin Kaf dağı üzerinde direkleri vardır. Bu görüşe binaen şöyle demek de mümkündür:

    Direklerden kasıt gökleri ve yeri kendisiyle tuttuğu kudretidir ve biz O'nun kudretini göremeyiz. Bu açıkla¬mayı da ez-Zeccâc nakletmiştir. Yine İbn Abbas, bu direk rnü'minin tevhidi¬dir demektedir. Göğe kâfirin küfründen dolayı parçalanmaya yüz tutması üze¬rine direkler konulmuştur. Bu açıklamayı da el-Gaznevî nakletmektedir.Direkler, kelimesi; ın çoğuludur. Şair Nâbiğa der ki:


    "(Ve Allah Hz. Süleyman'a şöyle de demişti: Ve cinleri emrine müsahhar kıl,

    çünkü Ben onlara izin verdim; Tedmür'ü oldukça enli, ince taşlarla ve direklerle bina etmelerine,"

    "Sonra Arş üzerinde istiva etmiştir." Buna dair açıklamalar daha önce¬den (el-A'raf, 7/54. âyetin tefsirinde) geçmiş bulunmaktadır.

    "Güneşe de, aya da emrine boyun eğdirmiştir." Yani yarattıklarının fay¬dalarına ve kullarının maslahatına olmak üzere her ikisine de boyun eğdir-miştir. Esasen herbir yaratığa yaratıcının emrine boyun eğdirilmiştir.

    "Herbiri belirli bir süreye kadar akıp gider." Sözü geçen "belirli süre" dünyanın yok olması ve Kıyametin kopması vaktidir. Orada güneş tortop edi¬lecek, ay söndürülecek, yıldızlar karartılacak ve gezegenler darmadağın olacak,

    İbn Abbas der ki: Yüce Allah burada "belirli bir süre" ile bunların ulaş¬tıkları ve aşmaları söz konusu olmayan derece ve menzillerini kastetmekte¬dir. "Belirli bir süre"nin ayın yörüngesini bir ayda, güneşin de yörüngesi¬ni bir senede dolaşması anlamında olduğu da söylenmiştir.

    "Her İşi yerli yerince düzenler." Yani dilediği şekilde onu yapar. "Âyet¬leri uzun uzadıya açıklar." Bu şu demektir; Bütün bunları yapmaya kadir olan öldükten sonra tekrar diriltmeye de kadir olandır. İşte bundan dolayı: "Rabbinize kavuşacağınıza kesin olarak inanasınız diye" diye buyur¬maktadır. [4]


    ---------------------

    [3] Buhârî, Enbiyâ 19, Tefsir 12. sûre 6, Ayrıca bk. Tefsir 2. sûre, 38.
    [4] İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkâmi’l-Kur’an, Buruc Yayınları: 9/422-423.





+ Yorum Gönder