Konusunu Oylayın.: Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir?
  1. 21.Şubat.2013, 19:38
    1
    Misafir

    Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir?






    Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir? Mumsema Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir?


  2. 21.Şubat.2013, 21:00
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Peygamberimizin güzelliği Hz. Yusuf'ta olduğu gibi insanları şaşkına çevirmiş midir?







    Alıntı
    Peygamberimizin,
    güzelliği, hilmi, şecaati, merhameti vs.celâlî ve cemâlî hasletleri her vakit
    azamlık derecesinde herkes tarafından müşahede edilir miydi. Meselâ Hz. Yûsuf'un
    güzelliği zahîr görünür ama sadece onun için aşkını zirvede yaşayan Hz.Züleyha
    olmuş belki O, o derece fark etmişti. Sorum ise bu güzel hasletler
    Peygamberimizde azami derecede vardı fakat çevresindekiler bu azamiliği İmânın
    ışığıylamı farkettiler yoksa Hz.Yusuf kıssasındaki gibi ellerini kesen kadınlar
    gibi Efendimizin çevresindeki halkın tamamı bu hali müşahede ediyorlarmıydı.
    Böyle olsa insanlar kendinden geçerdi ve imtihan sırrı kalkmaz mıydı.
    Müslim’in sahihinde yapılan rivayet göre,
    Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Miraç gecesinde Yusuf peygamberi gördüm, baktım ki,
    bütün insanlara verilen güzelliğin yarısı verilmiştir”
    (bk. İbn Hacer, Fethu’l-Barî, 7/250)

    Beyhakî de ise şu ifadeler vardır: "Yusuf’u gördüğüm zaman, baktım ki, Allah’ın
    yaratıklarının hepsinden daha güzel bir adam...”
    (a.g.y).




    Bu rivayetlerin zahirine bakıldığında Hz. Yusuf’un
    peygamberimizden de daha güzel olduğu anlaşılabilir. Ancak Tirmizi’nin Hz.
    Enes’den rivayet ettiği bir hadiste peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Allah’ın gönderdiği bütün peygamberler güzel yüzlü ve
    güzel sesli idi. Fakat sizin peygamberiniz hepisnden daha güzel yüzlü, daha
    güzel seslidir”
    (a.g.y).




    Bu hadisten ise Hz. Peygamberin Hz. Yusuf’tan da güzel
    olduğu anlaşılır. Alimler bu iki hadisin arasını şöyle bulmuşlar:
    Hadiste “Hz. Yusuf’un Allah’ın yaratıklarının
    hepsinden daha güzel bir adam..”
    olması, peygamberimiz dışındakiler
    için geçerlidir. Yani, peygamberimiz bu ifadeyi kullanırken kendisini hariç
    tutmuştur(a.g.y).




    Hz. Yusuf' bir köleydi ve Züleyhanın ona olan
    sevgisini alaya alan kadınlar Hz. Yusuf'un da diğer köleler gibi sureten çirkin
    sayılacak bir görünüşte olduğunu düşünmüşlerdir. Hz. Yusuf onların karşısına
    çıktıklarında bir anlık şaşkınlıkla ellerini kesmişlerdir. Çünkü Hz. Yusuf'un
    güzelliği onların hayalindeki köle şablonundan çok farklıydı.




    Hz. Peygamber sürekli insanların içinde olması ve köle
    olmaması hasebiyle böyle bir şaşkınlığın yaşanmaması normaldir. O'nun
    güzelliğine ülfet etmişlerdir. Kaldıki Hz. Peygamberi ilk anda görüp iman eden
    kimseler de çoktur. En meşhurları Abdullah bin Selâmdır ki Hz. Peygamber'i
    görmek için gitmiş ve Efendimizin nûrlar saçan mübârek simasını görünce, "Şu simâda yalan yok! Şu yüzde hile olamaz"
    diye kendi kendine söylenmiş ve iman etmiştir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 21.Şubat.2013, 21:00
    2
    Moderatör






    Alıntı
    Peygamberimizin,
    güzelliği, hilmi, şecaati, merhameti vs.celâlî ve cemâlî hasletleri her vakit
    azamlık derecesinde herkes tarafından müşahede edilir miydi. Meselâ Hz. Yûsuf'un
    güzelliği zahîr görünür ama sadece onun için aşkını zirvede yaşayan Hz.Züleyha
    olmuş belki O, o derece fark etmişti. Sorum ise bu güzel hasletler
    Peygamberimizde azami derecede vardı fakat çevresindekiler bu azamiliği İmânın
    ışığıylamı farkettiler yoksa Hz.Yusuf kıssasındaki gibi ellerini kesen kadınlar
    gibi Efendimizin çevresindeki halkın tamamı bu hali müşahede ediyorlarmıydı.
    Böyle olsa insanlar kendinden geçerdi ve imtihan sırrı kalkmaz mıydı.
    Müslim’in sahihinde yapılan rivayet göre,
    Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Miraç gecesinde Yusuf peygamberi gördüm, baktım ki,
    bütün insanlara verilen güzelliğin yarısı verilmiştir”
    (bk. İbn Hacer, Fethu’l-Barî, 7/250)

    Beyhakî de ise şu ifadeler vardır: "Yusuf’u gördüğüm zaman, baktım ki, Allah’ın
    yaratıklarının hepsinden daha güzel bir adam...”
    (a.g.y).




    Bu rivayetlerin zahirine bakıldığında Hz. Yusuf’un
    peygamberimizden de daha güzel olduğu anlaşılabilir. Ancak Tirmizi’nin Hz.
    Enes’den rivayet ettiği bir hadiste peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Allah’ın gönderdiği bütün peygamberler güzel yüzlü ve
    güzel sesli idi. Fakat sizin peygamberiniz hepisnden daha güzel yüzlü, daha
    güzel seslidir”
    (a.g.y).




    Bu hadisten ise Hz. Peygamberin Hz. Yusuf’tan da güzel
    olduğu anlaşılır. Alimler bu iki hadisin arasını şöyle bulmuşlar:
    Hadiste “Hz. Yusuf’un Allah’ın yaratıklarının
    hepsinden daha güzel bir adam..”
    olması, peygamberimiz dışındakiler
    için geçerlidir. Yani, peygamberimiz bu ifadeyi kullanırken kendisini hariç
    tutmuştur(a.g.y).




    Hz. Yusuf' bir köleydi ve Züleyhanın ona olan
    sevgisini alaya alan kadınlar Hz. Yusuf'un da diğer köleler gibi sureten çirkin
    sayılacak bir görünüşte olduğunu düşünmüşlerdir. Hz. Yusuf onların karşısına
    çıktıklarında bir anlık şaşkınlıkla ellerini kesmişlerdir. Çünkü Hz. Yusuf'un
    güzelliği onların hayalindeki köle şablonundan çok farklıydı.




    Hz. Peygamber sürekli insanların içinde olması ve köle
    olmaması hasebiyle böyle bir şaşkınlığın yaşanmaması normaldir. O'nun
    güzelliğine ülfet etmişlerdir. Kaldıki Hz. Peygamberi ilk anda görüp iman eden
    kimseler de çoktur. En meşhurları Abdullah bin Selâmdır ki Hz. Peygamber'i
    görmek için gitmiş ve Efendimizin nûrlar saçan mübârek simasını görünce, "Şu simâda yalan yok! Şu yüzde hile olamaz"
    diye kendi kendine söylenmiş ve iman etmiştir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder