Konusunu Oylayın.: Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır?
  1. 17.Şubat.2013, 14:49
    1
    Misafir

    Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır?






    Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır? Mumsema Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır?


  2. 17.Şubat.2013, 14:49
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 18.Şubat.2013, 02:40
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Hamileliği engellemenin helal olan yolları var mıdır?




    Müslüman, çoğalmayı, Ümmet’in sayısını ve gücünü artırmayı gaye edinmelidir. Çocuk sayısı diye bir sayıyı kabul edemeyiz. Allah Teâlâ ne kadar yaratırsa o kadar, dememiz uygun düşer. Bunun yanında hamileliği engellemeyi mübah kılan durumlar da olabilir.1- Çocuk, erkek ve kadının ortak hakkıdır. Eşlerden ikisinin de aynı anda rızası olmadan bir engelleme yapılamaz. Bu rıza da erkek ve kadının payı eşittir.
    2- En tabii engelleme ‘dışarı boşalma’ yöntemidir. Ashabı kiramdan Cabir bin Abdullah radıyallahu anh diyor ki: ‘Kur’an’ın indiği günlerde biz, dışarı boşalma yapardık.’ (Buharî, Nikâh, 99) Bundan anlaşılıyor ki helal bir yöntemle hamileliğe karşı tedbir almak caizdir. Bu dışarı boşalma yönteminde de erkek ve kadının rızası olmalıdır. Erkeğin dışarı boşalma arzusu, kadının zevkini ve çocuk arzusunu engelleme düzeyinde olamaz.
    3- Hap veya başka bir ilaç kullanma yöntemi için meseleye tıp boyutu da girer. Bedende kalıcı zararları olabilecek bir ilacın kullanılmasında sakınca vardır. Bu zararın boyutu kadar da sakıncanın hükmü ağırlaşır. Kadının yıllarca kanama düzeninin bozulmasına, çocuk doğurmasını süresiz engellemesine neden olabilecek ilaçlar kullanılamaz. Ölçümüz, ilacın kalıcı etki yapıp yapmaması üzerine kuruludur.
    4- Hamileliği engelleyici bir cihaz kullanılmasında ise şöyle bir durum vardır:
    Esasen, ilaçla cihazın farkı yoktur. İlaç vazifesi yapacak bir cihaz kullanılabilir. Ancak kullanılacak cihazı kadın kullanacaksa, bunu kendisinin monte etmesi gerekir. Zira göbekle diz kapağı arası bölgesi, kadının kadına bakmasına karşı da yasak bölgedir. Bir hemşire veya doktorun o bölgede işlem yapabilmesi için devreye sağlıkla ilgili bir sorun girmesi gerekir. Bu da kadının, hamileliği sağlık nedeniyle engellemesi ile mümkündür. Mesela kadının hamile kalması durumunda belli bir hastalığın onu rahatsız edeceği kesin bilinirse o durumda kullanılacak cihaz, tıbbî bir nedenle kullanılacağı için avret sorunu olmaz. Bunun dışında ya kendisi takmalı ya da eşi gibi bakma sorunu olmayan biri takmalıdır.
    Erkeğin bir çeşit cihaz kullanmasında da benzer şeyler söylenebilir.
    Süreklilik gerektiren bir engelleme, bağlama, köreltme gibi durumlar kesinlikle bir heyet raporu ile zorunlu olduğu bilinen bir durumla caiz olur. Kadının hamileliği durumunda hastalık kati bilinirse ona ruhsat verilebilir.
    Nureddin Yıldız


  4. 18.Şubat.2013, 02:40
    2
    Editör



    Müslüman, çoğalmayı, Ümmet’in sayısını ve gücünü artırmayı gaye edinmelidir. Çocuk sayısı diye bir sayıyı kabul edemeyiz. Allah Teâlâ ne kadar yaratırsa o kadar, dememiz uygun düşer. Bunun yanında hamileliği engellemeyi mübah kılan durumlar da olabilir.1- Çocuk, erkek ve kadının ortak hakkıdır. Eşlerden ikisinin de aynı anda rızası olmadan bir engelleme yapılamaz. Bu rıza da erkek ve kadının payı eşittir.
    2- En tabii engelleme ‘dışarı boşalma’ yöntemidir. Ashabı kiramdan Cabir bin Abdullah radıyallahu anh diyor ki: ‘Kur’an’ın indiği günlerde biz, dışarı boşalma yapardık.’ (Buharî, Nikâh, 99) Bundan anlaşılıyor ki helal bir yöntemle hamileliğe karşı tedbir almak caizdir. Bu dışarı boşalma yönteminde de erkek ve kadının rızası olmalıdır. Erkeğin dışarı boşalma arzusu, kadının zevkini ve çocuk arzusunu engelleme düzeyinde olamaz.
    3- Hap veya başka bir ilaç kullanma yöntemi için meseleye tıp boyutu da girer. Bedende kalıcı zararları olabilecek bir ilacın kullanılmasında sakınca vardır. Bu zararın boyutu kadar da sakıncanın hükmü ağırlaşır. Kadının yıllarca kanama düzeninin bozulmasına, çocuk doğurmasını süresiz engellemesine neden olabilecek ilaçlar kullanılamaz. Ölçümüz, ilacın kalıcı etki yapıp yapmaması üzerine kuruludur.
    4- Hamileliği engelleyici bir cihaz kullanılmasında ise şöyle bir durum vardır:
    Esasen, ilaçla cihazın farkı yoktur. İlaç vazifesi yapacak bir cihaz kullanılabilir. Ancak kullanılacak cihazı kadın kullanacaksa, bunu kendisinin monte etmesi gerekir. Zira göbekle diz kapağı arası bölgesi, kadının kadına bakmasına karşı da yasak bölgedir. Bir hemşire veya doktorun o bölgede işlem yapabilmesi için devreye sağlıkla ilgili bir sorun girmesi gerekir. Bu da kadının, hamileliği sağlık nedeniyle engellemesi ile mümkündür. Mesela kadının hamile kalması durumunda belli bir hastalığın onu rahatsız edeceği kesin bilinirse o durumda kullanılacak cihaz, tıbbî bir nedenle kullanılacağı için avret sorunu olmaz. Bunun dışında ya kendisi takmalı ya da eşi gibi bakma sorunu olmayan biri takmalıdır.
    Erkeğin bir çeşit cihaz kullanmasında da benzer şeyler söylenebilir.
    Süreklilik gerektiren bir engelleme, bağlama, köreltme gibi durumlar kesinlikle bir heyet raporu ile zorunlu olduğu bilinen bir durumla caiz olur. Kadının hamileliği durumunda hastalık kati bilinirse ona ruhsat verilebilir.
    Nureddin Yıldız





+ Yorum Gönder