Konusunu Oylayın.: Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasına karşı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasına karşı
  1. 15.Şubat.2013, 22:56
    1
    Misafir

    Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasına karşı






    Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasına karşı Mumsema Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasına karşı gelmesi günah mıdır?


  2. 16.Şubat.2013, 02:19
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kızların kapanma isteğinin ailesi tarafından reddedilmesi sonucunda, kızların anne ve babasın




    Anne baba itaat edilmesi gereken kimselerdendir. Bu nedenle onların helal isteklerine uymak gerekir. Ancak anne baba da olsa haram isteklerine uyulmaz. Bu açıdan bir kız, örtünmesine karşı çıkan ailesinin isteklerine uyamaz. Çünkü her varlığın sahibi Allah'tır. Önce Onun isteklerine uyulur. Ayrıca kabirde, haşirde, sıratta ve ahiretin diğer alemlerinde bize yardımcı olacak olanlar, kızların örtünmesine karşı çıkanlar olmayacaktır.

    Şu hadisler, itaatın, Allah'ın rızasına uygun olmasını şart koşuyor:
    "Başınızdakilerden kim size Allah'a isyan etmeyi emrederse, sakin o hususta ona itaat etmeyiniz." (İbn Mace, Cihad, 40);
    "Allah'a isyan olan hususta itaat yoktur. İtaat, ancak helal olan şeydedir." (Buhârı, Ahkâm, 4; Müslim, imâre, 39-40).
    İtaat etmemek ayrıdır; isyan etmek ayrıdır. Bu bakımdan evlat örtünme konusunda anne ve babasının emrine uymaz. Ancak onlara karşı saygıda kusur edecek hareketlerden de uzak durmaya çalışır.

    Esma Bintu Ebî Bekr (radiyallahû anha) anlatıyor:
    "Henüz müşrik olan annem yanıma geldi. Nasıl davranmam gerekeceği hususunda Hz. Peygamber (aleyhisselatu vesselam)'den sorarak : "Annem yanıma geldi, benimle (görüşüp konuşmak) arzu ediyor, anneme iyi davranayım mı?" dedim. "Evet, ona gereken hürmeti göster." (Buharî, Hibe 28, Edeb 8, Müslim, Zekat 50 (1003); Ebu Davud, Zekat, 34 (1668).

    Hadiste zikri geçen, Esma'nın annesi hakkında birçok münakaşalar var. Bizim için hadisin ifade ettiği ahkam mühimdir. Anne ve baba kafir olsa bile onlara karşı insani vazifelerimizi, evlatlık alaka ve hürmetini göstermek gerektiği anlaşılmaktadır. Hatta bu hadisten "kafir bile olsa anne ve babaya nafaka vermenin vacip olduğu" hükmü çıkarılmıştır.

    Kafir bile olsa anne ve babaya karşı hürmet etmek ve nafaka vermek meselesinin ehemmiyeti şuradan anlaşılmaktadır ki, yukarıdaki hadis üzerine vahiy gelmiş ve mesele Kur'an-ı Kerîm'de hükme bağlanmıştır.
    "Sizinle din hususunda muharebe etmemiş, sizi yurtlarınızdan da çıkarmamış olanlara iyilik, onlara adaletle muamele etmenizden Allah sizi men etmez. Çünkü Allah, adalet yapanları sever." (Mümtahine, 60/8)
    Müşrik bile olsa anne ve babaya hürmet hususunda şu ayet daha açıktır: (Mealen)
    "Eğer onlar (ebeveyn) sence ilimde (yeni) olmadık herhangi bir şeyi bana eş tutman üzerinde seni zorlarlarsa kendilerine itaat etme. Onlarla dünyada iyi geçin. Bana dönenlerin yoluna uy?." (Lokman, 31/15).
    Bu açıklamlara göre Müslüman olan bir anne baba ne kadar günahkar olursa olsun, onlara saygı ve hürmette kusur etmemek lazım geldiği kendilinden anlaşılır.

    İtaat etmek ayrıdır, isyan etmek ayrıdır. Allah Teâla'ya isyan olmadıkça anne-babaya mutlak itaat emredilmiştir. O halde Allah'ın emrine aykırı olmayan her isteklerini yerine getirmek gerekir. Allah'ın emirlerine aykırı olan isteklerine ise uyulmaz; ama isyan da edilmez. Bu istrekleri yerine getirilmez ve sessiz kalınır. Hürmet ve saygı devam eder.

    Kalpleri çeviren Allah'tır; Ona iltica etmek gerekir. Çocukların anne babalarına gösterdikleri bu sevgi, saygı ve hürmet onların kalplerinin yumuşamasına neden olabilir. Hedef ve gaye onları kazanmak olmalıdır.

    Dinimiz teyze ve dayıyı anne yerinde, hala ve amcayı da baba yerinde kabul etmiştir. Bu sebeple onlara hürmet ve saygı anne babaya yapılmış gibi kabul edilmiştir. Onların haram isteklerine uyulmaz. Fakat saygı, hürmet ve sıla-i rahimde kusur etmemek gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 16.Şubat.2013, 02:19
    2
    Administrator



    Anne baba itaat edilmesi gereken kimselerdendir. Bu nedenle onların helal isteklerine uymak gerekir. Ancak anne baba da olsa haram isteklerine uyulmaz. Bu açıdan bir kız, örtünmesine karşı çıkan ailesinin isteklerine uyamaz. Çünkü her varlığın sahibi Allah'tır. Önce Onun isteklerine uyulur. Ayrıca kabirde, haşirde, sıratta ve ahiretin diğer alemlerinde bize yardımcı olacak olanlar, kızların örtünmesine karşı çıkanlar olmayacaktır.

    Şu hadisler, itaatın, Allah'ın rızasına uygun olmasını şart koşuyor:
    "Başınızdakilerden kim size Allah'a isyan etmeyi emrederse, sakin o hususta ona itaat etmeyiniz." (İbn Mace, Cihad, 40);
    "Allah'a isyan olan hususta itaat yoktur. İtaat, ancak helal olan şeydedir." (Buhârı, Ahkâm, 4; Müslim, imâre, 39-40).
    İtaat etmemek ayrıdır; isyan etmek ayrıdır. Bu bakımdan evlat örtünme konusunda anne ve babasının emrine uymaz. Ancak onlara karşı saygıda kusur edecek hareketlerden de uzak durmaya çalışır.

    Esma Bintu Ebî Bekr (radiyallahû anha) anlatıyor:
    "Henüz müşrik olan annem yanıma geldi. Nasıl davranmam gerekeceği hususunda Hz. Peygamber (aleyhisselatu vesselam)'den sorarak : "Annem yanıma geldi, benimle (görüşüp konuşmak) arzu ediyor, anneme iyi davranayım mı?" dedim. "Evet, ona gereken hürmeti göster." (Buharî, Hibe 28, Edeb 8, Müslim, Zekat 50 (1003); Ebu Davud, Zekat, 34 (1668).

    Hadiste zikri geçen, Esma'nın annesi hakkında birçok münakaşalar var. Bizim için hadisin ifade ettiği ahkam mühimdir. Anne ve baba kafir olsa bile onlara karşı insani vazifelerimizi, evlatlık alaka ve hürmetini göstermek gerektiği anlaşılmaktadır. Hatta bu hadisten "kafir bile olsa anne ve babaya nafaka vermenin vacip olduğu" hükmü çıkarılmıştır.

    Kafir bile olsa anne ve babaya karşı hürmet etmek ve nafaka vermek meselesinin ehemmiyeti şuradan anlaşılmaktadır ki, yukarıdaki hadis üzerine vahiy gelmiş ve mesele Kur'an-ı Kerîm'de hükme bağlanmıştır.
    "Sizinle din hususunda muharebe etmemiş, sizi yurtlarınızdan da çıkarmamış olanlara iyilik, onlara adaletle muamele etmenizden Allah sizi men etmez. Çünkü Allah, adalet yapanları sever." (Mümtahine, 60/8)
    Müşrik bile olsa anne ve babaya hürmet hususunda şu ayet daha açıktır: (Mealen)
    "Eğer onlar (ebeveyn) sence ilimde (yeni) olmadık herhangi bir şeyi bana eş tutman üzerinde seni zorlarlarsa kendilerine itaat etme. Onlarla dünyada iyi geçin. Bana dönenlerin yoluna uy?." (Lokman, 31/15).
    Bu açıklamlara göre Müslüman olan bir anne baba ne kadar günahkar olursa olsun, onlara saygı ve hürmette kusur etmemek lazım geldiği kendilinden anlaşılır.

    İtaat etmek ayrıdır, isyan etmek ayrıdır. Allah Teâla'ya isyan olmadıkça anne-babaya mutlak itaat emredilmiştir. O halde Allah'ın emrine aykırı olmayan her isteklerini yerine getirmek gerekir. Allah'ın emirlerine aykırı olan isteklerine ise uyulmaz; ama isyan da edilmez. Bu istrekleri yerine getirilmez ve sessiz kalınır. Hürmet ve saygı devam eder.

    Kalpleri çeviren Allah'tır; Ona iltica etmek gerekir. Çocukların anne babalarına gösterdikleri bu sevgi, saygı ve hürmet onların kalplerinin yumuşamasına neden olabilir. Hedef ve gaye onları kazanmak olmalıdır.

    Dinimiz teyze ve dayıyı anne yerinde, hala ve amcayı da baba yerinde kabul etmiştir. Bu sebeple onlara hürmet ve saygı anne babaya yapılmış gibi kabul edilmiştir. Onların haram isteklerine uyulmaz. Fakat saygı, hürmet ve sıla-i rahimde kusur etmemek gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder