Konusunu Oylayın.: Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?
  1. 14.Şubat.2013, 21:25
    1
    Misafir

    Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

  2. 15.Şubat.2013, 00:32
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?




    Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan
    anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı
    yapmak şirktir."
    (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve
    zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar
    olumlu tesiri) yoktur"
    (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle
    dua okumaya da "rukye" denir. Şifa
    ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in
    öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları
    okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri
    okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak
    haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali
    bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür
    ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan
    "temaim"
    kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden
    (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz
    uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının
    şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan
    Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar
    vermez."


    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen
    çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen
    çocukları için yazıp onların boynuna asardı.
    (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar
    edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve
    neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir
    sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler
    üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra
    gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler
    okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğu
    ifade
    edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup
    üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol
    olduğu ifade
    edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış
    gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber
    tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve
    İslâmî usûllere ters düşen tedavi
    şekilleridir.

    Aslında hayatımızda
    yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli
    ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden
    yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan
    şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler
    bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü
    gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi,
    tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da
    haramdır.

    Fakat
    içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan
    bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve
    dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması
    gerekir.

    İlave bilgi için tıklayınız:

    NAZAR ve NAZARLIK

    Nazar/göz değmesi insanı öldürür mü? Nazara/göz
    değmesine karşı ne gibi tedbirler alınabilir; Büyüye karşı sirke tedavisi var
    mıdır? Göz değmesinin sebepleri nelerdir?


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 15.Şubat.2013, 00:32
    2
    Moderatör



    Kim, nazarlık veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur, anlamında bir hadis var mıdır?

    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan
    anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı
    yapmak şirktir."
    (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve
    zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar
    olumlu tesiri) yoktur"
    (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle
    dua okumaya da "rukye" denir. Şifa
    ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in
    öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları
    okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri
    okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak
    haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali
    bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür
    ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan
    "temaim"
    kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden
    (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz
    uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının
    şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan
    Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar
    vermez."


    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen
    çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen
    çocukları için yazıp onların boynuna asardı.
    (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar
    edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve
    neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir
    sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler
    üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra
    gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler
    okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğu
    ifade
    edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup
    üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol
    olduğu ifade
    edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış
    gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber
    tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve
    İslâmî usûllere ters düşen tedavi
    şekilleridir.

    Aslında hayatımızda
    yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli
    ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden
    yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan
    şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler
    bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü
    gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi,
    tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da
    haramdır.

    Fakat
    içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan
    bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve
    dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması
    gerekir.

    İlave bilgi için tıklayınız:

    NAZAR ve NAZARLIK

    Nazar/göz değmesi insanı öldürür mü? Nazara/göz
    değmesine karşı ne gibi tedbirler alınabilir; Büyüye karşı sirke tedavisi var
    mıdır? Göz değmesinin sebepleri nelerdir?


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder