Konusunu Oylayın.: Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması
  1. 08.Şubat.2013, 01:47
    1
    Misafir

    Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması






    Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması Mumsema Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa aklının ucundan geçerse karı-koca birbirlerine haram olurlar peki tekrar imam nikahı kıysalar kabul olurmu karı koca birbirlerine tekrar helal olurmu?


  2. 08.Şubat.2013, 01:47
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa aklının ucundan geçerse karı-koca birbirlerine haram olurlar peki tekrar imam nikahı kıysalar kabul olurmu karı koca birbirlerine tekrar helal olurmu?


    Benzer Konular

    - Bir kez imam nikahı yapıldıktan sonra bir kerede üstüne imam nikahı yapılır mı

    - Şartlı boşanmadan dolayı imam nikahı düşer mi?

    - Bir erkek iki kadına imam nikahı kıyması caiz mi?

    - Resmi nikahı olanlar dini nikahı kıyması gerekir mi?

    - Resmi nikahı olan kadın başkası ile imam nikahı kıyabilirmi

  3. 08.Şubat.2013, 02:07
    2
    ravza seyda
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2012
    Üye No: 99271
    Mesaj Sayısı: 183
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması




    ebediyyen haram oluyor..fetvası varsa bile burada nette aramayın bir müftü yahut büyük bir alimle konuşun.bu tür meseleler riske atmaya gelmaz ALLAH korusun ömür boyu zina olur neticesi..


  4. 08.Şubat.2013, 02:07
    2
    ravza seyda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    ebediyyen haram oluyor..fetvası varsa bile burada nette aramayın bir müftü yahut büyük bir alimle konuşun.bu tür meseleler riske atmaya gelmaz ALLAH korusun ömür boyu zina olur neticesi..


  5. 08.Şubat.2013, 02:30
    3
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,599
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 69
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması

    Alıntı
    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa aklının ucundan geçerse karı-koca birbirlerine haram olurlar peki tekrar imam nikahı kıysalar kabul olurmu karı koca birbirlerine tekrar helal olurmu?
    kardesim kayinpederiniz dahi olsa hanifi mezhebine göre hicte hos görülmemis..
    ona göre her konuda arastirmalarimizi yapalim, ravzaninda dedigi gibi en yakin müftüye danismalisiniz..



    Kayınpederin eli öpülürken insanın aklına birşey gelirse kocasından boş olur diyorlar, doğru mudur?

    Sözü edilen konu, Islâm Hukukunda "Hurmet-i musâhara" yani "Hısımlıktan Doğan Haramlık" terimiyle anlatılan şeydir ki, Hanefi mezhebine göre açıklaması şöyle dir: Birbirleriyle cinsel ilişkide bulunan, tenleri çıplak olarak ya da vücut sıcaklığını geçirecek kadar ince bir örtüyle birbirine değip şehvet duyan veya kadın erkeğin uzvuna, erkek de kadının uzvunun içine (iç fercine) bakıp yine şehvet duyan bir kadınla bir erkek sanki birbiriyle karı-koca imişler gibi aralarında "Hısımlıktan Doğan Haramlık" oluşur. Buna göre karı koca oldukları varsayımında hangi yakınlarının nikâhı kendilerine haramsa, onlar bu davranışla da haram olur, bu haram olanlardan birisi nikâhlısı ise boş olur. Meselâ, yanlışlıkla da olsa, bir baba, kızını, teni tenine değecek şekilde şehvetle tutsa, aralarında "hurmeti musâhara" oluşur ve kızı, faraza kendi karısı olsaydı, onun annesini nikâhlaması haram olacağı için, bu hareketiyle kızın annesi, yani kendi karısı kendisinden derhal ve ebediyyen boş olur. Yine aynı sebeple, meselâ kayınpeder gelinine dokunduğunda şehvet duysa, nasıl gelini kendi karısı farzedildiğinde, oğlu onunla evlenemez ise, bu olayla da gelini oğlundan kesinkes boş olur. Ancak bu sonucu doğuran şey, çıplak olarak değinildiginde, ya da söylediğimiz gibi uzuvlara bakıldığında şehvet duymuş olmaktır. Şehvet duymak ise, aklından kötü bir şey geçmiş olmak demek değil, erkek için, uzvunun dirilmesi, diri ise diriliğinin artması, kadın ya da ihtiyar erkek için ise kalbinin heyecanla çarpmasıdır. Bunlar olmadan söz konusu haramlık doğmuş olmaz.

    Şimdi buradan sorunun öbür bölümüne geçelim. "Avret" meselesine: "Bakılması helâl olan yerin tutulması da helâldir" diye bir kural vardır. Bundan sadece yabancı kadınlar istisna edilir. Buna göre; Damat-kayınvalide ve gelin-kayınpeder birbirlerinin eline, koluna, saçına... bakabileceklerine göre, birbirlerinin buralarına dokunmaları dolayısıyla ellerini öpmeleri ve tokalaşmaları da helâldir. Ancak çok az ihtimalle de olsa, sözünü ettiğimiz sonuca sebep olunabileceği ve bu yolla aileler yıkılabileceği için, damadın kayınvalidesinin, gelinin de kayın pederinin elini öpmesi; en azından Hanefi mezhebinde hoş olmayan bir davranış ve edep tarzı olarak görülmüştür. Sözkonusu haramlığın oluşmâsı için ergin olmak şartı da yoktur. Şehvet duyulabilecek yaşta olmak (müstehât) yeterlidir. Şâfiîlerde ise "Hurmet-i musâhara" bu sebeplerle oluşmaz; ancak helâl olan ilişkilerle oluşur. Yani Sâfîilere göre bir erkek bir kadına dokunma değil, onunla zina da etse; onunla arasında "hısımlık haramlığı" oluşmaz. Çünkü helâl, haram yollarla ortadan kalkmaz.


    A.I.



    Alıntı
    Nur sûresi 31. âyette geçen "kocalarının babaları" ifadesi ile Nisa sûresinde geçen "hanımlarınızın anneleri" ifadeleri bu meselenin aslını teşkil ediyor. Yani bir hanım için kayınpederi, bir erkek için de kayınvalidesi gerçek baba ve annesi gibidir, aralarında ebedî mahremiyet vardır. Hiçbir şekilde oğlu ölse veya hanımını boşasa da kayınpeder geliniyle, damat da kayınvalidesi ile evlenemez.

    Fıkıh dilinde "hurmet-i müsahare" şeklinde bir tabir vardır ki, "akrabalığa benzeyen bir yakınlık" demektir. Yani kişi, bu insanlarla evlilik yoluyla akraba olmuştur.


    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa gelin-damat diğer bir ifade ile karı-koca birbirlerine haram olurlar.
    Yani esas itibariyle damat kayınvalidesinin, gelin de kayınpederinin elini öpebilir, tokalaşabilir; ancak yukarıda sözü edilen mahzur ortaya çıkmaması için bir tedbir olarak taraflar birbirlerinin tenine dokunmaması uygun görülmüştür.


    Ancak bu hüküm Hanefi ve Mâliki mezhebine göredir. Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre bu yolla haramlık sabit olmaz. Böyle bir halle karşılaşılmış olsa bile Şafiî mezhebini taklid etmek mümkündür. Onun için bu konularda müsamahalı olmak en güzelidir. Çünkü bazı bölge ve ailelerde erkeğin kayınvalidesinin, hanımın da kayınpederinin elini öpmemesi çok yanlış anlaşılmakta ve aile bağlarını koparacak tartışma ve münakaşalara kadar varmaktadır.


    Bir kimse annesine imamlık yapabildiği gibi, kayın validesinede imamlık yapabilir.


    Selam ve dua ile...

    Sorularla İslamiyet



  6. 08.Şubat.2013, 02:30
    3
    Aciz Kul
    Alıntı
    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa aklının ucundan geçerse karı-koca birbirlerine haram olurlar peki tekrar imam nikahı kıysalar kabul olurmu karı koca birbirlerine tekrar helal olurmu?
    kardesim kayinpederiniz dahi olsa hanifi mezhebine göre hicte hos görülmemis..
    ona göre her konuda arastirmalarimizi yapalim, ravzaninda dedigi gibi en yakin müftüye danismalisiniz..



    Kayınpederin eli öpülürken insanın aklına birşey gelirse kocasından boş olur diyorlar, doğru mudur?

    Sözü edilen konu, Islâm Hukukunda "Hurmet-i musâhara" yani "Hısımlıktan Doğan Haramlık" terimiyle anlatılan şeydir ki, Hanefi mezhebine göre açıklaması şöyle dir: Birbirleriyle cinsel ilişkide bulunan, tenleri çıplak olarak ya da vücut sıcaklığını geçirecek kadar ince bir örtüyle birbirine değip şehvet duyan veya kadın erkeğin uzvuna, erkek de kadının uzvunun içine (iç fercine) bakıp yine şehvet duyan bir kadınla bir erkek sanki birbiriyle karı-koca imişler gibi aralarında "Hısımlıktan Doğan Haramlık" oluşur. Buna göre karı koca oldukları varsayımında hangi yakınlarının nikâhı kendilerine haramsa, onlar bu davranışla da haram olur, bu haram olanlardan birisi nikâhlısı ise boş olur. Meselâ, yanlışlıkla da olsa, bir baba, kızını, teni tenine değecek şekilde şehvetle tutsa, aralarında "hurmeti musâhara" oluşur ve kızı, faraza kendi karısı olsaydı, onun annesini nikâhlaması haram olacağı için, bu hareketiyle kızın annesi, yani kendi karısı kendisinden derhal ve ebediyyen boş olur. Yine aynı sebeple, meselâ kayınpeder gelinine dokunduğunda şehvet duysa, nasıl gelini kendi karısı farzedildiğinde, oğlu onunla evlenemez ise, bu olayla da gelini oğlundan kesinkes boş olur. Ancak bu sonucu doğuran şey, çıplak olarak değinildiginde, ya da söylediğimiz gibi uzuvlara bakıldığında şehvet duymuş olmaktır. Şehvet duymak ise, aklından kötü bir şey geçmiş olmak demek değil, erkek için, uzvunun dirilmesi, diri ise diriliğinin artması, kadın ya da ihtiyar erkek için ise kalbinin heyecanla çarpmasıdır. Bunlar olmadan söz konusu haramlık doğmuş olmaz.

    Şimdi buradan sorunun öbür bölümüne geçelim. "Avret" meselesine: "Bakılması helâl olan yerin tutulması da helâldir" diye bir kural vardır. Bundan sadece yabancı kadınlar istisna edilir. Buna göre; Damat-kayınvalide ve gelin-kayınpeder birbirlerinin eline, koluna, saçına... bakabileceklerine göre, birbirlerinin buralarına dokunmaları dolayısıyla ellerini öpmeleri ve tokalaşmaları da helâldir. Ancak çok az ihtimalle de olsa, sözünü ettiğimiz sonuca sebep olunabileceği ve bu yolla aileler yıkılabileceği için, damadın kayınvalidesinin, gelinin de kayın pederinin elini öpmesi; en azından Hanefi mezhebinde hoş olmayan bir davranış ve edep tarzı olarak görülmüştür. Sözkonusu haramlığın oluşmâsı için ergin olmak şartı da yoktur. Şehvet duyulabilecek yaşta olmak (müstehât) yeterlidir. Şâfiîlerde ise "Hurmet-i musâhara" bu sebeplerle oluşmaz; ancak helâl olan ilişkilerle oluşur. Yani Sâfîilere göre bir erkek bir kadına dokunma değil, onunla zina da etse; onunla arasında "hısımlık haramlığı" oluşmaz. Çünkü helâl, haram yollarla ortadan kalkmaz.


    A.I.



    Alıntı
    Nur sûresi 31. âyette geçen "kocalarının babaları" ifadesi ile Nisa sûresinde geçen "hanımlarınızın anneleri" ifadeleri bu meselenin aslını teşkil ediyor. Yani bir hanım için kayınpederi, bir erkek için de kayınvalidesi gerçek baba ve annesi gibidir, aralarında ebedî mahremiyet vardır. Hiçbir şekilde oğlu ölse veya hanımını boşasa da kayınpeder geliniyle, damat da kayınvalidesi ile evlenemez.

    Fıkıh dilinde "hurmet-i müsahare" şeklinde bir tabir vardır ki, "akrabalığa benzeyen bir yakınlık" demektir. Yani kişi, bu insanlarla evlilik yoluyla akraba olmuştur.


    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa gelin-damat diğer bir ifade ile karı-koca birbirlerine haram olurlar.
    Yani esas itibariyle damat kayınvalidesinin, gelin de kayınpederinin elini öpebilir, tokalaşabilir; ancak yukarıda sözü edilen mahzur ortaya çıkmaması için bir tedbir olarak taraflar birbirlerinin tenine dokunmaması uygun görülmüştür.


    Ancak bu hüküm Hanefi ve Mâliki mezhebine göredir. Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre bu yolla haramlık sabit olmaz. Böyle bir halle karşılaşılmış olsa bile Şafiî mezhebini taklid etmek mümkündür. Onun için bu konularda müsamahalı olmak en güzelidir. Çünkü bazı bölge ve ailelerde erkeğin kayınvalidesinin, hanımın da kayınpederinin elini öpmemesi çok yanlış anlaşılmakta ve aile bağlarını koparacak tartışma ve münakaşalara kadar varmaktadır.


    Bir kimse annesine imamlık yapabildiği gibi, kayın validesinede imamlık yapabilir.


    Selam ve dua ile...

    Sorularla İslamiyet



  7. 08.Şubat.2013, 02:53
    4
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,028
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Cevap: Kayınvalideden dolayı nikahı bozulan karı-kocanın imam nikahı kıyması

    Peki evlenecek olan eşler dini nikah kıymış olsalar bu durum yine geçerlimidir ? bu durumun ortadan kalkması için sadece dini nikah yeterlimi . Başka bir sorum ise iki nişanlı çift var diyelim dini nikah kıydılar ama işler ters gitti nişanı attılar ozaman boşanmak için mahkemeyimi başvurmaları lazım ? yada 3defa boş ol demesi yeterlimidir?


  8. 08.Şubat.2013, 02:53
    4
    Devamlı Üye
    Peki evlenecek olan eşler dini nikah kıymış olsalar bu durum yine geçerlimidir ? bu durumun ortadan kalkması için sadece dini nikah yeterlimi . Başka bir sorum ise iki nişanlı çift var diyelim dini nikah kıydılar ama işler ters gitti nişanı attılar ozaman boşanmak için mahkemeyimi başvurmaları lazım ? yada 3defa boş ol demesi yeterlimidir?





+ Yorum Gönder