Konusunu Oylayın.: Beden dilinde işaret parmağı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Beden dilinde işaret parmağı
  1. 28.Ocak.2013, 10:44
    1
    Misafir

    Beden dilinde işaret parmağı






    Beden dilinde işaret parmağı Mumsema beden dilinde işaret parmağı


  2. 28.Ocak.2013, 10:44
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 07.Şubat.2013, 12:47
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: beden dilinde işaret parmağı




    BEDEN DİLİNDE ELLERİN KONUMU

    Eller, düşüncelerin ifadesinde en etkili ve duyarlı organlardır. Tüm işlerimizi, yaratıcılığımızı ellerimizle ifade ederiz. Yazı yazmak, resim çizmek, keman çalmak gibi birçok şeyi ellerimizle yaparız.

    Karşımızdaki kişi hakkındaki güzel duygularımızı ufacık bir el temasıyla anlatabileceğimiz gibi, aynı kişiyi bir el hareketi île de soğutabiliriz. Elleri izlemek karsıdaki kişinin düşünceleri ile ilgili birçok ipucu verebilir. İnsanlar el hareketleri ile değişik şeyler anlatabilmektedir.

    Ellerin Sözsüz İletişimi

    1-) Ellerin Çatı Şeklinde Birleştirilmesi

    Ben bunu biliyorum diyen ya da biliyor gözükmek isteyen kişilerin yaptıkları harekettir.

    Öğretmen, profesör, müdür gibi üst kademedeki ve bilgili görünümündeki kişilerin kullandığı bu hareket karşıdaki kişinin daha tedbirli davranmasını sağlayacaktır. Yöneticiler astlarına emir verirken genelde bu jesti kullanırlar.

    Çatı hareketi; yüksek çatı ve alçak çatı olarak iki şekilde yapılır. Yüksek çatı; kişinin kendi görüşlerini açıkladığı, alçak çatı ise karşıdaki kişinin dinlendiği durumlarda yapılır.

    2-) Ellerin Kenetlenmesi

    Kişinin can sıkıntısını, olumsuz bir yaklaşımını önlemeyi çalıştığını gösteren, hayal kırıklığını ifade eden bir harekettir.

    Bir görüşme sırasında insan beynindeki olumsuzluğun ellere yansımasıdır. Kenetli ellerin hangi yükseklikte tutulduğu bize kişinin olumsuzluğunun ne derece olduğunu gösterir. Kişinin elleri yüz hizasında kenetliyse; ya konuşmacı kişiye dönmeli, ya da konuşmayı bitirmelidir.

    3-) Ellerin Birbirine Sürtülmesi

    Otoriteyi temsil eden polisin çok sık yaptığı, elleri arkada birleştirme hareketi; üstünlük, kendine güven ve meydan okuma hareketidir. Genelde halkın karsısına çıkan polislerin, öğrencilerin arasında dolaşan okul müdürünün, askerlerin karşısındaki subayların kullandığı bir harekettir.

    Bu hareketi yapan kişi; karın, kalp ve göğüs gibi hassas yerlerini açığa çıkartarak, kendisine güven duyar. Ellerin arkada kavuşturulması insanın güven duygusunu artırdığı için, hastane gibi yerlere beklerken yapılması kişiyi rahatlatır.

    4-) Ellerin arkada kavuşturulması

    Yaşanan bir sıkıntının ve kendini kontrol etme ihtiyacının göstergesi olan bir elin diğer bilek veya kolu sıkıca tutması, sanki kişinin kendisini saldırganca bir tutumdan uzak tutmaya çalıştığını gösterir. Bir konuşma dinleyen öğrencilerin rahat pozisyondaki ellerinin, konuşmanın süresi arttıkça, kolu daha yukarıdan tutması buna bir örnek olabilir. Kişi ne kadar kızgın, sıkıntılı olursa el diğer kolu o kadar yukarıdan tutar.

    5-) Ellerin Önde Birleştirilmesi

    Boyun eğmişliğin, başa gelenleri kabul etmişliğin ifadesidir. Kişi bu şekildeki bir beden duruşuyla karşıdaki kişiye sözsüz olarak "abi sen ne dersen o olur" der. Vücudun küçülmesi, başın eğilmesi ve omuzların çökmesi bu hareketi destekler.

    6-) Avuç İçinin Yukarı Bakması

    Avuç sözsüz iletişimde iki türlü kullanılır. Avuç içinin yukarı bakmasıyla yapılan hareket isteme anlamında kullanılır. Açık duran bir el karşısındaki kişiye herhangi bir gizli ve saklısı olmadığını, iletişime açık olduğunu ifade eder. Yiyecek veya para dilenen bir dilencinin yaptığı hareket olduğundan avuç içi yukarıya bakan el karşıdaki kişi üzerinde herhangi bir otorite etkisi uyandırmayacaktır. Gerçeği söyleyen insanların avuçları açıktır

    7-) Avuç İçinin Aşağı Bakması

    Canlılığı gösteren elin tersi; saldırgan, düşmanca veya olumsuz olabilir. Avuç içinin aşağıya bakması, kişinin hassas tarafını dış dünyaya kapadığının işaretidir. Böyle kişiler iletişime kapalıdırlar.

    Bu şekilde konuşmak otoriteyi güçlendirir. Köpek eğitiminde köpeğin yapması istenen şeyleri söylerken eğiticinin ellerini bu konuma getirmesi otoriteyi arttırır.

    Dünyanın en etkili liderlerinden ve hatiplerinden biri olan Hitler Alman ulusunu "hayl hitler" şeklindeki nazi selamıyla etkisi altına alıp savaşa soktuğunda, nazi selamındaki el şekli avuç içi aşağıya bakar şeklindeki diktatör konumundaydı. Bu hareketiyle Hitler Alman ulusu üzerinde tam bir otorite oluşturdu.

    Herhangi bir tartışmayı durdurmak, bastırmak isteyen bir başkan, bir arabayı otoriter bir şekilde yavaşlatmak isteyen bir trafik polisi, beraberindeki milletvekillerini otorite altına almak isteyen bir parti başkanı avuçları aşağı gelecek şekilde ellerini diktatör konumunda bastırarak konuşacaktır.

    8-) İşaret Parmağı Ve Yumruk İle Yapılan Tehdit Hareketi

    Elin sıkılarak işaret parmağının havaya kalkması konuşmanın otoriteli olmasını sağlar. Ayrıca işaret parmağıyla yapılan diğer bir harekette suçlama hareketidir. İnsan birisini suçladığı zaman işaret parmağı karşısındakini gösterirken diğer üç parmağı kendini gösterir.

    Sıkılı bir yumruk gücün evrensel simgesidir. İş hayatında öfke, uyuşmazlık ve endişe anlamında kullanıldığı için yumruğun avuca veya masaya vurulduğu olur. Bu konu için her türlü mücadeleye hazırım anlamında da yumruk sıkılabilir.

    Elin Yüzde Olduğu Durumlarda Sözsüz İletişim

    İnsanlar gergin oldukları vakit kendi vücutlarının değişik bölgelerine dokunarak rahatlarlar. Kişi kendi bedenine temas ederken genelde bunun farkında olmamaktadır. Kendi kendine temas hem erkeklerde, hem de kadınlarda çok yapılır. Kadınlar bu teması genelde saçları okşamak, bedeni kolları ile sarmak şeklinde yaparken; erkekler ise bu işi elleri cebe sokmak ve ense bölgesini ellemek şeklinde yaparlar. Çeneye yaslanmak, ağza temas etmek hem erkekler hem de kadınlar tarafından yapılabilir. Ellerin yüzün değişik bölgelerine temas etmesi, kişiye ihtiyaç duyduğu güveni verir, kendisini biraz rahat hissetmesini sağlar.

    Yüze temas etme hareketinin en çok yapıldığı olay yalan söylemektir. Yalan söylerken birçok eli yüze götürme hareketleri vardır.

    Bunlar;

    Birincisi; bir insan yalan söylerken beyin bu sözleri bastırmak için el ağzı kapatır. Bu hareket parmaklarla yapılabileceği gibi yumrukla da yapılabilir. Ağzın eliyle örtülmesi hareketi genelde sahte bir öksürük ile desteklenir. Daha çok çocukların yaptığı bir harekettir.

    İkincisi; göz ovuşturma ya da göz kaçırma hareketidir. İnsanlar yalan söylerken genelde yere doğru bakarlar ve gözlerini ovuştururlar. Bir dinleyici grubu karşısındaki konuşmacı tavana veya cansız bir noktaya bakarak dinleyicilerin bakışlarından kaçmaya çalışır.

    Üçüncüsü; burna dokunma hareketidir. Genelde işaret parmağının burunun alt ucuna birkaç kere sürtülmesi şeklinde olur. Bu hareket yalan söyleyen bir konuşmacının karşısındaki dinleyici tarafından da yapılabilir.

    Dördüncüsü; işaret parmağının boynun yan tarafını kaşıma hareketidir. Karşıdaki konuşmacının söylediklerini doğru bulmama durumunda da bu hareket yapılabilir.

    Beşincisi; boyunu rahatlatmak için yapılan yaka çekiştirme hareketidir. Kişi daha çok havaya ve alana ihtiyaç duyduğu, zor durumda kaldığı zaman gömleğinin yakasını çekiştirir.

    Dinleme Anında Yapılan Hareketler

    İyi bir konuşmacı dinleyicinin konu ile ilgisini bedenin üst bölümünün, ellerin ve başının kullanışına bakarak anlayabilir. Konuşmacı dinleyicilerin elinin çene ve yanaktaki durumuna göre konuşmayı uzatmalı veya kısa kesmelidir.

    a-) İlgi Duyan Dinleyici

    Bir elin kapalı olarak yanakta durduğu işaret parmağının yukarı baktığı durum dinleyicinin o konuya ilgi duyduğunu gösterir. Bu hareketi yapan dinleyici genelde bedenini önüne doğru eğerek bütün vücudu ile konuya dikkat kesilir. Bu hareket elin kafa desteği olarak kullanılmayıp yanakta durduğu zaman gerçek ilgi işaretidir.

    b-) Canı Sıkılan Dinleyici

    İlgi ifadesi gibi gözüküp de işaret parmağının dik olarak yanaktan yukarıya bakması ve başparmağın çeneyi desteklemesi dinleyicinin can sıkıntısı İçerisinde olduğunu ve uyuklamaya hazır olduğunu gösterir.

    Bu hareketi farkeden konuşmacı hemen bu dinleyiciye bir soru yönelterek yeniden onu konuya ilgili duruma getirmelidir. Çünkü kişinin bu durumda uzun süre kalması onun can sıkıntısını arttırır. Dinleyicinin eliyle başını ne kadar desteklediğinden onun can sıkıntısının ne kadar olduğunu anlayabiliriz.

    c) Eleştirici Dinleyici

    Konuşmacının kendisi veya söyledikleri konusunda olumsuz düşüncelere sahip olan dinleyicinin işaret parmağı dik olarak yanağa uzanırsa avuç içi çeneye destek olur ve orta parmak da yatay olarak dudağın çevresinde olur. Bir konuşma sırasında konuşmacı konuşmasını kesip o şekilde duran dinleyicilerden birisine bir soru sorarsa diğer dinleyicilerin elleri de otomatik olarak düzelir.

    d-) Karar Verme Sürecindeki Dinleyici

    Dinleyicinin çene okşama hareketi onun bir karar verme aşamasında olduğunu gösterir. Çene okşama hareketinden sonraki jestleri incelemek kararın konuşmacı adına olumlu veya olumsuz olduğu hakkında bilgi verir.

    Çene okşama hareketinden sonra kolları kavuşturma, geriye yaslanma gibi davranışlar yapılırsa dinleyicinin kararı olumsuzdur. Fakat çene okşama hareketinden sonra öne eğilme hareketi yapılırsa karar olumludur. Gözlük kullanan kişi karar verirken çene tutmak yerine gözlük çerçevesinin bir ucunu ağzına değdirebilir.

    alıntı.



  4. 07.Şubat.2013, 12:47
    2
    Silent and lonely rains



    BEDEN DİLİNDE ELLERİN KONUMU

    Eller, düşüncelerin ifadesinde en etkili ve duyarlı organlardır. Tüm işlerimizi, yaratıcılığımızı ellerimizle ifade ederiz. Yazı yazmak, resim çizmek, keman çalmak gibi birçok şeyi ellerimizle yaparız.

    Karşımızdaki kişi hakkındaki güzel duygularımızı ufacık bir el temasıyla anlatabileceğimiz gibi, aynı kişiyi bir el hareketi île de soğutabiliriz. Elleri izlemek karsıdaki kişinin düşünceleri ile ilgili birçok ipucu verebilir. İnsanlar el hareketleri ile değişik şeyler anlatabilmektedir.

    Ellerin Sözsüz İletişimi

    1-) Ellerin Çatı Şeklinde Birleştirilmesi

    Ben bunu biliyorum diyen ya da biliyor gözükmek isteyen kişilerin yaptıkları harekettir.

    Öğretmen, profesör, müdür gibi üst kademedeki ve bilgili görünümündeki kişilerin kullandığı bu hareket karşıdaki kişinin daha tedbirli davranmasını sağlayacaktır. Yöneticiler astlarına emir verirken genelde bu jesti kullanırlar.

    Çatı hareketi; yüksek çatı ve alçak çatı olarak iki şekilde yapılır. Yüksek çatı; kişinin kendi görüşlerini açıkladığı, alçak çatı ise karşıdaki kişinin dinlendiği durumlarda yapılır.

    2-) Ellerin Kenetlenmesi

    Kişinin can sıkıntısını, olumsuz bir yaklaşımını önlemeyi çalıştığını gösteren, hayal kırıklığını ifade eden bir harekettir.

    Bir görüşme sırasında insan beynindeki olumsuzluğun ellere yansımasıdır. Kenetli ellerin hangi yükseklikte tutulduğu bize kişinin olumsuzluğunun ne derece olduğunu gösterir. Kişinin elleri yüz hizasında kenetliyse; ya konuşmacı kişiye dönmeli, ya da konuşmayı bitirmelidir.

    3-) Ellerin Birbirine Sürtülmesi

    Otoriteyi temsil eden polisin çok sık yaptığı, elleri arkada birleştirme hareketi; üstünlük, kendine güven ve meydan okuma hareketidir. Genelde halkın karsısına çıkan polislerin, öğrencilerin arasında dolaşan okul müdürünün, askerlerin karşısındaki subayların kullandığı bir harekettir.

    Bu hareketi yapan kişi; karın, kalp ve göğüs gibi hassas yerlerini açığa çıkartarak, kendisine güven duyar. Ellerin arkada kavuşturulması insanın güven duygusunu artırdığı için, hastane gibi yerlere beklerken yapılması kişiyi rahatlatır.

    4-) Ellerin arkada kavuşturulması

    Yaşanan bir sıkıntının ve kendini kontrol etme ihtiyacının göstergesi olan bir elin diğer bilek veya kolu sıkıca tutması, sanki kişinin kendisini saldırganca bir tutumdan uzak tutmaya çalıştığını gösterir. Bir konuşma dinleyen öğrencilerin rahat pozisyondaki ellerinin, konuşmanın süresi arttıkça, kolu daha yukarıdan tutması buna bir örnek olabilir. Kişi ne kadar kızgın, sıkıntılı olursa el diğer kolu o kadar yukarıdan tutar.

    5-) Ellerin Önde Birleştirilmesi

    Boyun eğmişliğin, başa gelenleri kabul etmişliğin ifadesidir. Kişi bu şekildeki bir beden duruşuyla karşıdaki kişiye sözsüz olarak "abi sen ne dersen o olur" der. Vücudun küçülmesi, başın eğilmesi ve omuzların çökmesi bu hareketi destekler.

    6-) Avuç İçinin Yukarı Bakması

    Avuç sözsüz iletişimde iki türlü kullanılır. Avuç içinin yukarı bakmasıyla yapılan hareket isteme anlamında kullanılır. Açık duran bir el karşısındaki kişiye herhangi bir gizli ve saklısı olmadığını, iletişime açık olduğunu ifade eder. Yiyecek veya para dilenen bir dilencinin yaptığı hareket olduğundan avuç içi yukarıya bakan el karşıdaki kişi üzerinde herhangi bir otorite etkisi uyandırmayacaktır. Gerçeği söyleyen insanların avuçları açıktır

    7-) Avuç İçinin Aşağı Bakması

    Canlılığı gösteren elin tersi; saldırgan, düşmanca veya olumsuz olabilir. Avuç içinin aşağıya bakması, kişinin hassas tarafını dış dünyaya kapadığının işaretidir. Böyle kişiler iletişime kapalıdırlar.

    Bu şekilde konuşmak otoriteyi güçlendirir. Köpek eğitiminde köpeğin yapması istenen şeyleri söylerken eğiticinin ellerini bu konuma getirmesi otoriteyi arttırır.

    Dünyanın en etkili liderlerinden ve hatiplerinden biri olan Hitler Alman ulusunu "hayl hitler" şeklindeki nazi selamıyla etkisi altına alıp savaşa soktuğunda, nazi selamındaki el şekli avuç içi aşağıya bakar şeklindeki diktatör konumundaydı. Bu hareketiyle Hitler Alman ulusu üzerinde tam bir otorite oluşturdu.

    Herhangi bir tartışmayı durdurmak, bastırmak isteyen bir başkan, bir arabayı otoriter bir şekilde yavaşlatmak isteyen bir trafik polisi, beraberindeki milletvekillerini otorite altına almak isteyen bir parti başkanı avuçları aşağı gelecek şekilde ellerini diktatör konumunda bastırarak konuşacaktır.

    8-) İşaret Parmağı Ve Yumruk İle Yapılan Tehdit Hareketi

    Elin sıkılarak işaret parmağının havaya kalkması konuşmanın otoriteli olmasını sağlar. Ayrıca işaret parmağıyla yapılan diğer bir harekette suçlama hareketidir. İnsan birisini suçladığı zaman işaret parmağı karşısındakini gösterirken diğer üç parmağı kendini gösterir.

    Sıkılı bir yumruk gücün evrensel simgesidir. İş hayatında öfke, uyuşmazlık ve endişe anlamında kullanıldığı için yumruğun avuca veya masaya vurulduğu olur. Bu konu için her türlü mücadeleye hazırım anlamında da yumruk sıkılabilir.

    Elin Yüzde Olduğu Durumlarda Sözsüz İletişim

    İnsanlar gergin oldukları vakit kendi vücutlarının değişik bölgelerine dokunarak rahatlarlar. Kişi kendi bedenine temas ederken genelde bunun farkında olmamaktadır. Kendi kendine temas hem erkeklerde, hem de kadınlarda çok yapılır. Kadınlar bu teması genelde saçları okşamak, bedeni kolları ile sarmak şeklinde yaparken; erkekler ise bu işi elleri cebe sokmak ve ense bölgesini ellemek şeklinde yaparlar. Çeneye yaslanmak, ağza temas etmek hem erkekler hem de kadınlar tarafından yapılabilir. Ellerin yüzün değişik bölgelerine temas etmesi, kişiye ihtiyaç duyduğu güveni verir, kendisini biraz rahat hissetmesini sağlar.

    Yüze temas etme hareketinin en çok yapıldığı olay yalan söylemektir. Yalan söylerken birçok eli yüze götürme hareketleri vardır.

    Bunlar;

    Birincisi; bir insan yalan söylerken beyin bu sözleri bastırmak için el ağzı kapatır. Bu hareket parmaklarla yapılabileceği gibi yumrukla da yapılabilir. Ağzın eliyle örtülmesi hareketi genelde sahte bir öksürük ile desteklenir. Daha çok çocukların yaptığı bir harekettir.

    İkincisi; göz ovuşturma ya da göz kaçırma hareketidir. İnsanlar yalan söylerken genelde yere doğru bakarlar ve gözlerini ovuştururlar. Bir dinleyici grubu karşısındaki konuşmacı tavana veya cansız bir noktaya bakarak dinleyicilerin bakışlarından kaçmaya çalışır.

    Üçüncüsü; burna dokunma hareketidir. Genelde işaret parmağının burunun alt ucuna birkaç kere sürtülmesi şeklinde olur. Bu hareket yalan söyleyen bir konuşmacının karşısındaki dinleyici tarafından da yapılabilir.

    Dördüncüsü; işaret parmağının boynun yan tarafını kaşıma hareketidir. Karşıdaki konuşmacının söylediklerini doğru bulmama durumunda da bu hareket yapılabilir.

    Beşincisi; boyunu rahatlatmak için yapılan yaka çekiştirme hareketidir. Kişi daha çok havaya ve alana ihtiyaç duyduğu, zor durumda kaldığı zaman gömleğinin yakasını çekiştirir.

    Dinleme Anında Yapılan Hareketler

    İyi bir konuşmacı dinleyicinin konu ile ilgisini bedenin üst bölümünün, ellerin ve başının kullanışına bakarak anlayabilir. Konuşmacı dinleyicilerin elinin çene ve yanaktaki durumuna göre konuşmayı uzatmalı veya kısa kesmelidir.

    a-) İlgi Duyan Dinleyici

    Bir elin kapalı olarak yanakta durduğu işaret parmağının yukarı baktığı durum dinleyicinin o konuya ilgi duyduğunu gösterir. Bu hareketi yapan dinleyici genelde bedenini önüne doğru eğerek bütün vücudu ile konuya dikkat kesilir. Bu hareket elin kafa desteği olarak kullanılmayıp yanakta durduğu zaman gerçek ilgi işaretidir.

    b-) Canı Sıkılan Dinleyici

    İlgi ifadesi gibi gözüküp de işaret parmağının dik olarak yanaktan yukarıya bakması ve başparmağın çeneyi desteklemesi dinleyicinin can sıkıntısı İçerisinde olduğunu ve uyuklamaya hazır olduğunu gösterir.

    Bu hareketi farkeden konuşmacı hemen bu dinleyiciye bir soru yönelterek yeniden onu konuya ilgili duruma getirmelidir. Çünkü kişinin bu durumda uzun süre kalması onun can sıkıntısını arttırır. Dinleyicinin eliyle başını ne kadar desteklediğinden onun can sıkıntısının ne kadar olduğunu anlayabiliriz.

    c) Eleştirici Dinleyici

    Konuşmacının kendisi veya söyledikleri konusunda olumsuz düşüncelere sahip olan dinleyicinin işaret parmağı dik olarak yanağa uzanırsa avuç içi çeneye destek olur ve orta parmak da yatay olarak dudağın çevresinde olur. Bir konuşma sırasında konuşmacı konuşmasını kesip o şekilde duran dinleyicilerden birisine bir soru sorarsa diğer dinleyicilerin elleri de otomatik olarak düzelir.

    d-) Karar Verme Sürecindeki Dinleyici

    Dinleyicinin çene okşama hareketi onun bir karar verme aşamasında olduğunu gösterir. Çene okşama hareketinden sonraki jestleri incelemek kararın konuşmacı adına olumlu veya olumsuz olduğu hakkında bilgi verir.

    Çene okşama hareketinden sonra kolları kavuşturma, geriye yaslanma gibi davranışlar yapılırsa dinleyicinin kararı olumsuzdur. Fakat çene okşama hareketinden sonra öne eğilme hareketi yapılırsa karar olumludur. Gözlük kullanan kişi karar verirken çene tutmak yerine gözlük çerçevesinin bir ucunu ağzına değdirebilir.

    alıntı.






+ Yorum Gönder