Konusunu Oylayın.: Ölü yıkamanın sevabı nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Ölü yıkamanın sevabı nedir?
  1. 27.Ocak.2013, 10:38
    1
    Misafir

    Ölü yıkamanın sevabı nedir?

  2. 27.Ocak.2013, 11:54
    2
    Yolcu
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mart.2012
    Üye No: 94846
    Mesaj Sayısı: 169
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: ölü yıkamanın sevabı nedir?




    ölü yıkamanın ne gibi bir sevabı var

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)


  3. 27.Ocak.2013, 11:54
    2
    Yolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Özel Üye



    ölü yıkamanın ne gibi bir sevabı var

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)


  4. 27.Ocak.2013, 14:10
    3
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,035
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Cevap: ölü yıkamanın sevabı nedir?

    Değerli kardeşimiz;

    Ölen bir mü'minin teçhiz ve tekfini, yani yıkanıp, kefenlenip, namazının kılınması ve defnedilmesi, geride kalan Müslümanlara kifayeten farzdır, yani bu Allah'ın emridir. Bunda aynı zamanda ölüyü tertemiz bir şekilde yolcu etme amacı vardır. (İbnül Hümam, Kemaleddin Muhammed b. Abdülvahid, Şerhul Fethil Kadir, c.I, s. 447) Bu görevi, Müslümanların bir veya birkaçı yapınca, diğerleri de sorumluluktan kurtulur. Ama hiç kimse bu görevi yapmazsa hepsi sorumlu olurlar.

    Ölüyü yıkayıp kefenleyerek namazını kılmak ve toprağa gömmek şeriat-ı kadîmedendir. Übeyy b. Ka'b'dan (v.21/642) rivayet edilen bir haberde bildirildiğine göre; Hz. Adem (as) vefat edince, melekler cennetten ge*tirdikleri kefen ve kokularla geldiler ve Hz. Adem'i yıkadılar, kefenlediler, güzel kokular sürdüler. Sonra namazını kılıp, kazdıkları mezara yerleştirdiler ve üzerini kerpiçle kapatarak toprakla düzlediler. Bu işleri tamamladıktan sonra Hz. Adem'in oğullarına:

    "Ey Âdemoğulları, bu yaptığımız, sizin sünnetiniz olan şeriatınızdır. Bundan sonra ölülerinizin cenaze merasimini ve defin işini bizden gördüğünüz gibi yapın." dediler.

    Hz. Âdem (as) dan bu yana gelen bütün ilâhî dinlerde ölülere aynı muamele yapılmaktadır.

    Nitekim son semavî din olan dinimiz İslam'ın tebliğcisi Hz. Muhammed (asv)'de ölümünden sonra Müslümanın yıkanmasının, ölenin, sağ kalan Müslamanlar üzerindeki haklarından biri olduğunu belirtmiş ve geride kalan Müslümanların ölen kardeşlerine karşı bu son vazifelerini yapmalarını emrederek nasıl yapılacağını da öğretmiştir. Müctehid imamlarının hepsi, Rasulullah (asv)'ın bu emri sebebiyle, teçhiz ve tekfinin farz-ı kifâye olduğunda ittifak etmişlerdir. (bk. Kabir Hayatı, Prof. Dr. Süleyman Toprak)

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)

    Selam ve dua ile.
    Sorularla İslamiyet



  5. 27.Ocak.2013, 14:10
    3
    Devamlı Üye
    Değerli kardeşimiz;

    Ölen bir mü'minin teçhiz ve tekfini, yani yıkanıp, kefenlenip, namazının kılınması ve defnedilmesi, geride kalan Müslümanlara kifayeten farzdır, yani bu Allah'ın emridir. Bunda aynı zamanda ölüyü tertemiz bir şekilde yolcu etme amacı vardır. (İbnül Hümam, Kemaleddin Muhammed b. Abdülvahid, Şerhul Fethil Kadir, c.I, s. 447) Bu görevi, Müslümanların bir veya birkaçı yapınca, diğerleri de sorumluluktan kurtulur. Ama hiç kimse bu görevi yapmazsa hepsi sorumlu olurlar.

    Ölüyü yıkayıp kefenleyerek namazını kılmak ve toprağa gömmek şeriat-ı kadîmedendir. Übeyy b. Ka'b'dan (v.21/642) rivayet edilen bir haberde bildirildiğine göre; Hz. Adem (as) vefat edince, melekler cennetten ge*tirdikleri kefen ve kokularla geldiler ve Hz. Adem'i yıkadılar, kefenlediler, güzel kokular sürdüler. Sonra namazını kılıp, kazdıkları mezara yerleştirdiler ve üzerini kerpiçle kapatarak toprakla düzlediler. Bu işleri tamamladıktan sonra Hz. Adem'in oğullarına:

    "Ey Âdemoğulları, bu yaptığımız, sizin sünnetiniz olan şeriatınızdır. Bundan sonra ölülerinizin cenaze merasimini ve defin işini bizden gördüğünüz gibi yapın." dediler.

    Hz. Âdem (as) dan bu yana gelen bütün ilâhî dinlerde ölülere aynı muamele yapılmaktadır.

    Nitekim son semavî din olan dinimiz İslam'ın tebliğcisi Hz. Muhammed (asv)'de ölümünden sonra Müslümanın yıkanmasının, ölenin, sağ kalan Müslamanlar üzerindeki haklarından biri olduğunu belirtmiş ve geride kalan Müslümanların ölen kardeşlerine karşı bu son vazifelerini yapmalarını emrederek nasıl yapılacağını da öğretmiştir. Müctehid imamlarının hepsi, Rasulullah (asv)'ın bu emri sebebiyle, teçhiz ve tekfinin farz-ı kifâye olduğunda ittifak etmişlerdir. (bk. Kabir Hayatı, Prof. Dr. Süleyman Toprak)

    Hz. Cabir’den gelen bir rivayete göre, cenazeyi yıkamak günahların affına vesile olmaktadır: ”Kim kabir kazarsa, Allah ona cennette bir köşk bina eder. Kim bir cenaze yıkarsa, annesinden doğduğu gün gibi tüm günahlarından sıyrılır. Kim bir ölüyü kefenlerse, Allah ona cennetteki giysilerden bir giysi giydirir…" (bk. Büyük Hadis Külliyatı (Cem’ul Fevaid, Trc. N. Erdoğan. 1/377. H.No. 2516)

    Selam ve dua ile.
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder