Konusunu Oylayın.: Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi?
  1. 17.Ocak.2013, 01:57
    1
    Misafir

    Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi?






    Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi? Mumsema Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi?


  2. 23.Ocak.2013, 20:04
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Müslüman kadın, kâfir kadınları yanında saçı açık durabilir mi?




    Müslüman kadının, Müslüman kadına göstermesi haram olan yerleri, erkeğin erkeğe olan durumu gibidir. Bu da diz kapağı ile göbek arasıdır. Yani Müslüman kadınlar birbirlerinin diz kapağı ile göbek arasındaki kısma bakmaları haramdır. Bu nihaî sınırdır. Bundan "baksın" mânâsı çıkmaz. Bu sadece bir ruhsattır.
    Kafir olan kadınlar önünde Müslüman bir hanımın avret yerleri, Hanbelilere göre, mahrem olan erkeğin avret yerleri gibi olup göbek ile diz kapakları arasıdır. Bu mezhebe göre bir gelin kayınvalidesinin yanında başını açabilir.
    Alimlerin çoğunluğa göre ise, ev işleri yaparken görünenler dışında, kadının bütün bedeni avrettir.
    Bu ihtilafın dayandığı nokta, Nur suresindeki ilgili ayette kastedilen mananın tefsirindeki farklılıktır. “Kadınlar ziynetlerini ancak kocalarına göstersinler… yahut kendi kadınlarına... (Nur, 31)
    Hanbeliler ile bazı alimler demişlerdir ki: bu kadınlardan kastedilenler, bütün hanımlardır. Müslüman kafir ayrımı yoktur. Dolayısıyla Müslüman olan bir hanımın ziynetini kafir bir kadına açması, Müslüman hanıma açması caiz olan yerler ölçüsünde caizdir.
    Cumhura güre bu kadınlardan kastedilenler, özellikle müslüman hanımlardır. Yani sohbet etme, din kardeşliği gibi özellikleri olan müslüman hanımlardır. Buna göre, müslüman bir hanımın Batıni ziynetlerinden hiç birini kafir bir kadına ya da kadınlara göstermesi helal değildir. (Tefsiru Ayati’l- Ahkam bi’l – Ezher, II, 164; Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı)
    Kadının kadına karşı avret sayılan yerleri, erkeğin erkeğe olan avreti gibidir. Bundan dolayı müslüman kadınlar birbirlerini göbeği ile diz kapakları arasındaki mahalden başka yerlerine bakabilirler. Fakat bir gayr-i Müslim kadın, müslüman bir kadının yalnız yüz ve ellerine bakabilir. Vücudunun başka yerlerine bakması uygun olmaz.
    Nur suresi 31. ayette geçen "... kadınları" ifadesi iki şekilde anlaşılmıştır:

    1. Bundan maksat müslüman kadınlar demektir, müslüman olmayan kadınlar yabancı erkek gibidirler. Bu görüş Hanefî mezhebinde de tercih edilen görüştür.

    2. Burada "kadınları" ifadesi sözün gelişi ve uyumu bakımından böyledir, maksat "kadınlar" demektir, mümin kadının, diğer kadınlara açılma sının bakımından kadınlar arasında, dine dayalı bir fark yoktur. Bizim de katıldığımız bu görüşü tercih edenler arasında Gazzâlî, Ebû Bekir İbnül-Arabî gibi âlimler vardır. (Ahkâmü'l-Kur'ân, III, 1372; İbn Âşûr, XVIII, 211; Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu: IV/98-99.)

    Âyette «nisâi-hinne» ifadesi yer almaktadır. Üçüncü şahıs zamiri ka*dınlara hasolmakla beraber, hangi kadınlara raci', yani aittir? İbn Cüreyc ve İmam Kurtubî'ye göre, «Müslüman kadınlarsa râci'dir. (İbn Cerîr et-Taberî/Câmiu'l-beyân : 18/95 - Tefsîr-i Kurtubî : 12/233)

    Bu takdirde müslüman bir kadının avret yerlerini gayr-i müslim kadınların yanında aç*ması caiz değildir.

    Nitekim İkinci Halîfe Hz. Ömer'in (R.A.), Ebû Ubeyde b. Cerrah'a (R.A.) şöyle bir mektup yazdığı rivayet edilmiştir:

    «Bana gelen haberlere göre, gayr-i müslim vatandaş kadınlar, Müslüman kadınlarla be*raber hamamlara giriyorlarmış. Bunu derhal yasakla. Zira zimmîye (gayr-i müslim vatandaş kadınların, Müslüman kadının çıplak tenini görmesi caiz değildir.»

    Ancak müşrike, kâfire kadın, Müslüman kadının cariyesi ise, hanım*efendisinin zînet yerlerine bakmasında bir sakınca yoktur. (Tefsîr-i Kurtubî : 12/233; Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Anadolu Yayınları: 8/4205-4208.)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 23.Ocak.2013, 20:04
    2
    Aciz Kul



    Müslüman kadının, Müslüman kadına göstermesi haram olan yerleri, erkeğin erkeğe olan durumu gibidir. Bu da diz kapağı ile göbek arasıdır. Yani Müslüman kadınlar birbirlerinin diz kapağı ile göbek arasındaki kısma bakmaları haramdır. Bu nihaî sınırdır. Bundan "baksın" mânâsı çıkmaz. Bu sadece bir ruhsattır.
    Kafir olan kadınlar önünde Müslüman bir hanımın avret yerleri, Hanbelilere göre, mahrem olan erkeğin avret yerleri gibi olup göbek ile diz kapakları arasıdır. Bu mezhebe göre bir gelin kayınvalidesinin yanında başını açabilir.
    Alimlerin çoğunluğa göre ise, ev işleri yaparken görünenler dışında, kadının bütün bedeni avrettir.
    Bu ihtilafın dayandığı nokta, Nur suresindeki ilgili ayette kastedilen mananın tefsirindeki farklılıktır. “Kadınlar ziynetlerini ancak kocalarına göstersinler… yahut kendi kadınlarına... (Nur, 31)
    Hanbeliler ile bazı alimler demişlerdir ki: bu kadınlardan kastedilenler, bütün hanımlardır. Müslüman kafir ayrımı yoktur. Dolayısıyla Müslüman olan bir hanımın ziynetini kafir bir kadına açması, Müslüman hanıma açması caiz olan yerler ölçüsünde caizdir.
    Cumhura güre bu kadınlardan kastedilenler, özellikle müslüman hanımlardır. Yani sohbet etme, din kardeşliği gibi özellikleri olan müslüman hanımlardır. Buna göre, müslüman bir hanımın Batıni ziynetlerinden hiç birini kafir bir kadına ya da kadınlara göstermesi helal değildir. (Tefsiru Ayati’l- Ahkam bi’l – Ezher, II, 164; Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı)
    Kadının kadına karşı avret sayılan yerleri, erkeğin erkeğe olan avreti gibidir. Bundan dolayı müslüman kadınlar birbirlerini göbeği ile diz kapakları arasındaki mahalden başka yerlerine bakabilirler. Fakat bir gayr-i Müslim kadın, müslüman bir kadının yalnız yüz ve ellerine bakabilir. Vücudunun başka yerlerine bakması uygun olmaz.
    Nur suresi 31. ayette geçen "... kadınları" ifadesi iki şekilde anlaşılmıştır:

    1. Bundan maksat müslüman kadınlar demektir, müslüman olmayan kadınlar yabancı erkek gibidirler. Bu görüş Hanefî mezhebinde de tercih edilen görüştür.

    2. Burada "kadınları" ifadesi sözün gelişi ve uyumu bakımından böyledir, maksat "kadınlar" demektir, mümin kadının, diğer kadınlara açılma sının bakımından kadınlar arasında, dine dayalı bir fark yoktur. Bizim de katıldığımız bu görüşü tercih edenler arasında Gazzâlî, Ebû Bekir İbnül-Arabî gibi âlimler vardır. (Ahkâmü'l-Kur'ân, III, 1372; İbn Âşûr, XVIII, 211; Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu: IV/98-99.)

    Âyette «nisâi-hinne» ifadesi yer almaktadır. Üçüncü şahıs zamiri ka*dınlara hasolmakla beraber, hangi kadınlara raci', yani aittir? İbn Cüreyc ve İmam Kurtubî'ye göre, «Müslüman kadınlarsa râci'dir. (İbn Cerîr et-Taberî/Câmiu'l-beyân : 18/95 - Tefsîr-i Kurtubî : 12/233)

    Bu takdirde müslüman bir kadının avret yerlerini gayr-i müslim kadınların yanında aç*ması caiz değildir.

    Nitekim İkinci Halîfe Hz. Ömer'in (R.A.), Ebû Ubeyde b. Cerrah'a (R.A.) şöyle bir mektup yazdığı rivayet edilmiştir:

    «Bana gelen haberlere göre, gayr-i müslim vatandaş kadınlar, Müslüman kadınlarla be*raber hamamlara giriyorlarmış. Bunu derhal yasakla. Zira zimmîye (gayr-i müslim vatandaş kadınların, Müslüman kadının çıplak tenini görmesi caiz değildir.»

    Ancak müşrike, kâfire kadın, Müslüman kadının cariyesi ise, hanım*efendisinin zînet yerlerine bakmasında bir sakınca yoktur. (Tefsîr-i Kurtubî : 12/233; Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Anadolu Yayınları: 8/4205-4208.)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder