Konusunu Oylayın.: Kadının tacize uğraması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kadının tacize uğraması
  1. 13.Ocak.2013, 04:46
    1
    Misafir

    Kadının tacize uğraması






    Kadının tacize uğraması Mumsema kendi rizam olmadan uzun süre tacıze uğradım ama tam birliktelik değil öpmek ve dokunmak gibi kendimi tamamen teslim etmedim evli bir bayanım bu durumda eşimi aldatmış olurmuyum çok kafama takılıyor eşime de söyleyemedim bu durumu başı belaya girer diye korktum vicdan azabı çekiyorum lütfen sorumu cevaplayın


  2. 13.Ocak.2013, 04:46
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    kendi rizam olmadan uzun süre tacıze uğradım ama tam birliktelik değil öpmek ve dokunmak gibi kendimi tamamen teslim etmedim evli bir bayanım bu durumda eşimi aldatmış olurmuyum çok kafama takılıyor eşime de söyleyemedim bu durumu başı belaya girer diye korktum vicdan azabı çekiyorum lütfen sorumu cevaplayın


    Benzer Konular

    - Tecvid kaidelerine göre, mahrecinde veya sıfatında yakınlığı olan harflerin birbirine uğraması idğam

    - Açık saçık giyinmek ile tacize ve tecavüze uğramanın bir ilişkisi var mı?

    - Talut'un Hükümdarlığı, Büyük Bir Kalabalığın Kü-çük Bir Topluluk Önünde Bozguna Uğraması

    - Miras paylaşılırken önceki kadının malından sonraki kadının çocuklarına pay düşer mi?

    - Kadının Doğumda Sancı Ve Ağrı çekmesi Tevratta Kadının Lanetlediği??

  3. 14.Ocak.2013, 00:50
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: kadının tacize uğraması




    Kendi rızan yoksa o zaman sonucu ne olursa olsun kocanıza durumu anlatmalısınız.
    Namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür.

    Bu durum ne dünyada ne ahrette gizlenemez mutlaka bir gün ortaya çıkar.
    En iyisi uygun bir zmanada kocanıza veya önce anne babasına açmalısınız.


  4. 14.Ocak.2013, 00:50
    2
    Üye



    Kendi rızan yoksa o zaman sonucu ne olursa olsun kocanıza durumu anlatmalısınız.
    Namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür.

    Bu durum ne dünyada ne ahrette gizlenemez mutlaka bir gün ortaya çıkar.
    En iyisi uygun bir zmanada kocanıza veya önce anne babasına açmalısınız.


  5. 14.Ocak.2013, 01:06
    3
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,602
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Allah yardimcin olsun kardesim cok üzüldüm..
    tekrar yapma durumu olusur o nedenle bence bütün cesaretinizi toplayin ve esinize anlatmaya calisin,
    zaten böyle durumlari firsat bilip zaten anlatamiycak diye tekrar deneyebilir..





    burda nureddin hoca ne demek istemis acaba imam

    Alıntı
    SORU: Selamun aleyküm hocam şöyle bir olay olmuş size daşnışmak istedik. Bekar bir erkek seviyorum idaasıyla evli çocuk sahibi bir bayana musallat olmuş ve geçenlerde evine dadanmış çok affedersiniz onu ilişkiye zorlamış kadının direnmesi sonucu öpmekle yetinip gitmiş ama peşini bırakmayacağını söylemiş. Kadın bunu söylemesi durumda ölümlere sebep olacağı için eşine ve akrabalarına da söyleyemiyor. Bu durumda ne yapmalı? Söylemesi durumunda ölümlerden mesul olur mu? Tecavüze uğrarsa zinakar olur mu ve onu zorla öpmesi kadına günah yazar mı? Allah razı olsun.

    CEVAP:
    Selamünaleyküm.

    Eğer başka bir çare yoksa resmi ölçüleri aşmadan tedbir alması gerekir. Zina gibi bir suça zemin oluşturmamız mümkün olmaz.

    Nureddin Yildiz



  6. 14.Ocak.2013, 01:06
    3
    Aciz Kul
    Allah yardimcin olsun kardesim cok üzüldüm..
    tekrar yapma durumu olusur o nedenle bence bütün cesaretinizi toplayin ve esinize anlatmaya calisin,
    zaten böyle durumlari firsat bilip zaten anlatamiycak diye tekrar deneyebilir..





    burda nureddin hoca ne demek istemis acaba imam

    Alıntı
    SORU: Selamun aleyküm hocam şöyle bir olay olmuş size daşnışmak istedik. Bekar bir erkek seviyorum idaasıyla evli çocuk sahibi bir bayana musallat olmuş ve geçenlerde evine dadanmış çok affedersiniz onu ilişkiye zorlamış kadının direnmesi sonucu öpmekle yetinip gitmiş ama peşini bırakmayacağını söylemiş. Kadın bunu söylemesi durumda ölümlere sebep olacağı için eşine ve akrabalarına da söyleyemiyor. Bu durumda ne yapmalı? Söylemesi durumunda ölümlerden mesul olur mu? Tecavüze uğrarsa zinakar olur mu ve onu zorla öpmesi kadına günah yazar mı? Allah razı olsun.

    CEVAP:
    Selamünaleyküm.

    Eğer başka bir çare yoksa resmi ölçüleri aşmadan tedbir alması gerekir. Zina gibi bir suça zemin oluşturmamız mümkün olmaz.

    Nureddin Yildiz



  7. 14.Ocak.2013, 02:01
    4
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Alıntı
    Namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür.
    ben de sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum

    ama sizin yukarıdaki yazınızı okuyunca aklıma bir soru geldi

    namus cinayeti işleyince günah değilmidir?


  8. 14.Ocak.2013, 02:01
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür.
    ben de sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum

    ama sizin yukarıdaki yazınızı okuyunca aklıma bir soru geldi

    namus cinayeti işleyince günah değilmidir?


  9. 14.Ocak.2013, 02:05
    5
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Alıntı
    namus cinayeti işleyince günah değilmidir?

    Namus cinayetinden kasıt nedir bilmiyorum ama BEN NAMUSUM İÇİN ÖLÜRÜM VE ÖLDÜRÜRÜM.
    Allah başa vermesin.



  10. 14.Ocak.2013, 02:05
    5
    Üye
    Alıntı
    namus cinayeti işleyince günah değilmidir?

    Namus cinayetinden kasıt nedir bilmiyorum ama BEN NAMUSUM İÇİN ÖLÜRÜM VE ÖLDÜRÜRÜM.
    Allah başa vermesin.



  11. 14.Ocak.2013, 02:18
    6
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Sayın kardeşim,arkadaşın sorusu üzerine yazdığınız yorumu sordum

    Siz arkadaşın sorusunu nasıl anladınız ve namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür dediyseniz sorumuda öyle cevaplarsanız sevinirim


  12. 14.Ocak.2013, 02:18
    6
    Devamlı Üye
    Sayın kardeşim,arkadaşın sorusu üzerine yazdığınız yorumu sordum

    Siz arkadaşın sorusunu nasıl anladınız ve namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür dediyseniz sorumuda öyle cevaplarsanız sevinirim


  13. 14.Ocak.2013, 10:00
    7
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Alıntı
    Sayın kardeşim,arkadaşın sorusu üzerine yazdığınız yorumu sordum

    Siz arkadaşın sorusunu nasıl anladınız ve namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür dediyseniz sorumuda öyle cevaplarsanız sevinirim


    Allah Rasulu (sav), biri namusunuza bakarsa, taşı vurun gözünü çıkarın, eğer ölürse katil değilsiniz buyurmuş.
    Birde, (Allah başa vermesin) namusa tecavüz olursa insanın gözü kararır yada namus zina yaparsa yine aynı.
    mesele budur.


    Alıntı
    Adam öldürmenin caiz olduğu yerler neresidir. Namus için adam öldürmek caiz mi?

    İnsan öldürmenin caiz olduğu durumlar nelerdir?

    Soru

    Adam öldürmenin caiz olduğu an ve caiz olmadığı anlar ne zamanlardır?eve giren hırsızı vurmak caiz mi?



    Kur'an-ı Kerim'de adam öldürmenin haram olduğunu bildiren birçok ayet vardır. Bu ayetlerin birinde şöyle buyurulur:

    "Allah'ın haram kıldığı cana, haklı bir sebep olmadıkça kıymayın. Kim mazlum olarak öldürülürse biz onun velisine (mirasçısına hakkını isteme konusunda) bir yetki vermişizdir. O da öldürmede aşırı gitmesin. Çünkü o, zaten yardıma mazhar kılınmıştır." (el-İsrâ, 17/33)

    Âdem (a.s.)'ın oğlu Kâbil*in Hâbil'i öldürme suçu, öldürmenin insanlığa tecavüz anlamına gelen bir suç olduğunu gösterir. Nitekim Cenâb-ı Hak şöyle buyurur: "Bu yüzden İsrâiloğulları'na şu gerçeği hükmettik: Kim bir canı, bir can karşılığında veya yeryüzünde bir fesat çıkarmaktan dolayı olmaksızın, öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur." (el-Mâide, 5/32)

    Katil için kısas cezası şu ayetle sabittir:

    "Ey iman edenler, öldürenler hakkında size kısas (misilleme) yazıldı. Hür hür ile; köle köle ile; dişi dişi ile kısas edilir. Fakat öldürenin lehinde, öldürülenin kardeşi (velisi) tarafından cüz'î bir şey af * olunursa kısas düşer. Artık örfe uyarak, maktulün velisine güzellikle ödemede bulunmak gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve esirgemedir. O halde kim bu aftan ve diyetin edâsından sonra, katile veya yakınlarına karşı tecavüzde bulunursa, onun için pek acıklı bir azap vardır. Ey akıl sahipleri kısasta sizin için bir hayat vardır. Umulur ki sakınırsınız. " (el-Bakara, 2/178-179)

    Kısas hükmü, geçmiş semâvî dinlerde de yer almıştır: "Biz onda (Tevrat*ta) onların üzerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş karşılıktır. Sonuç olarak yaralar birbirine kısastır. Fakat kim bu hakkını bağışlarsa, o kendisine keffârettir. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse onlar zalimlerin ta kendileridir." (el-Mâide, 5/45)

    Kur'an-ı Kerim, başkasını kasden öldüren katil için bir ceza daha bildirir:

    "Kim bir mümini kasden öldürürse, cezası içinde ebedî kalıcı olmak üzere cehennemdir. Allah ona gazabetmiş ve lânet etmiştir. Ve ona büyük bir azap hazırlamıştır. " (en-Nisâ, 4/93)

    Hadiste, kişinin ancak üç durumda ve hâkim kararıyla öldürülebileceği bildirilmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır:

    "Müslümanın kanı ancak üç şeyden birisi ile helâl olur. Zina eden evli, cana karşılık can, dinini terkeden ve İslâm toplumundan ayrılan kimse." (Buhârî, Diyet, 6; Müslim, Kasâme 25; Ebû Davud, Hudud, I; Tirmîzî, Hudud, 15) Bu hadisi İbn Mes'ud (r.a.) rivâyet etmiştir.

    Başka bir rivâyet şöyledir: "Kişinin kanı üç durumda helâl olur: İmandan sonra kâfir olan yahut evlilikten sonra zina eden yahut da haksız yere bir cana kıyan kimse."

    Katlin ve intiharın haramlığı konusunda çeşitli hadisler nakledilmiştir: "Bir müminin öldürülmesi, Allah katında, dünyanın sona ermesinden daha büyük bir olaydır."

    "Şüphesiz, sizin kanlarınız ve mallarınız; bu gününüzün, bu ayınızın ve bu beldenizin haram olduğu gibi birbirinize haramdır." (Buhâri ilim, 37; Hacc, 132; Hudûd, 9; Müslim, Hacc, 147; Tirmîzî, Fiten, 6)

    "Yedi helâk edici şeyden sakınınız. Bir tanesi de haklı durumlar müstesna Allah'ın haram kıldığı cana kıymaktır. " (Buhârî, Müslim, Ebû Davud ve Nesâi)

    Kasden öldürmenin cezasını hadis tesbit etmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurdu: "Kasden öldürmede kısas vardır. Ancak, maktulün velisinin affetmesi halinde durum değişmektedir."

    Yani başkasını kasden öldüren, maktulün akrabaları tarafından affedilmedikçe ona kısas uygulanması gerekir.

    Kasden adam öldüren kimse asî ve fâsık olur. Onun işi Allah'a kalmıştır. Dilerse ona azap eder, dilerse bağışlar. İslâm âlimlerinin çoğunluğuna göre katilin tevbesi makbûldür. Böyle diyenlerin delilleri şu ayetlerdir:

    "Şüphesiz Allah, kendisine şirk (ortak) koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışındaki günahları dilediği kimseler için bağışlar. " (en-Nisâ, 4/48-116)

    "Şüphesiz Allah bütün günahları mağfiret eder." (ez-Zümer, 39/53) İbn Abbâs (r.a.) katilin bağışlanabileceği konusunda aksi görüştedir. Çünkü birisini kasten öldürenin cehenneme gireceği, Nisâ sûresi 93. ayetle sabittir.

    Diğer yandan yüz kişi öldüren kimsenin tevbesinin bile kabule şayan olduğunu bildiren hadis-i şerif malûm ve meşhurdur. (Buhâri, Enbiya, 54; Müslim, Tevbe, 46-47). Kâtilin, sürekli cehennem ateşine gireceğini bildiren ayetin, tevbe etmeden ölmesi haliyle ilgili olduğu yahut durumunun Cenâb-ı Hakk'ın dilemesine bağlı bulunduğu öne sürülmüştür.

    Şâfiî mezhebi, öldürmenin hükümlerini beş kısma ayırır: Farz, haram, mekruh, mendub ve mubah.

    1- Farz: Mürted (dinden çıkan)'ın tevbe etmediği ve düşman savaşçısının İslâm'a girmediği yahut cizyeyi vermediği zaman öldürülmesi farzdır.

    2- Haram: Kanının dökülmesi caiz olmayan masum kimsenin öldürülmesi haramdır.

    3- Mekruh: Bir kimsenin, kâfir olan hasmını Allah'a ve Resulüne sövdüğü zaman onu öldürmesi mekruhtur.

    4- Mübah: Kısas tatbik edilecek kimseyi veya devlet başkanının savaş esirini öldürmesi mubahtır. Çünkü o maslahata göre öldürüp öldürmemekte serbesttir. Nefis müdafaası için saldırganı öldürmek de mubahtır.

    Dört büyük mezheb imamı, öldürmenin mübah olduğu halleri şu şekilde sıralarlar: Bir kimse yabancı birisinin evine girdiğini; yabancı bir erkeği karısı veya yakın akrabası ile zina ederken görse onu öldürmesi helâldir. Katile kısas gerekmez. Zina, erkekle kadının rızası sonucu oluşmuşsa Hanefi ve Hanbelîlere göre kadının kocası onları suçüstü yakalaması halinde her ikisini de öldürebilir. Eğer erkek, kadını zinaya zorlamışsa kadının bu erkeği öldürmesi mübah görülmüştür. Ancak sonradan zina ettiğini öğrenirse o takdirde öldüremez. Buna devlet yetkilileri ceza verir. Bu durumda erkek karısını boşayabilir.

    Hamdi DÖNDÜREN



  14. 14.Ocak.2013, 10:00
    7
    Üye
    Alıntı
    Sayın kardeşim,arkadaşın sorusu üzerine yazdığınız yorumu sordum

    Siz arkadaşın sorusunu nasıl anladınız ve namus için ölünmesi gerekiyorsa ölünür dediyseniz sorumuda öyle cevaplarsanız sevinirim


    Allah Rasulu (sav), biri namusunuza bakarsa, taşı vurun gözünü çıkarın, eğer ölürse katil değilsiniz buyurmuş.
    Birde, (Allah başa vermesin) namusa tecavüz olursa insanın gözü kararır yada namus zina yaparsa yine aynı.
    mesele budur.


    Alıntı
    Adam öldürmenin caiz olduğu yerler neresidir. Namus için adam öldürmek caiz mi?

    İnsan öldürmenin caiz olduğu durumlar nelerdir?

    Soru

    Adam öldürmenin caiz olduğu an ve caiz olmadığı anlar ne zamanlardır?eve giren hırsızı vurmak caiz mi?



    Kur'an-ı Kerim'de adam öldürmenin haram olduğunu bildiren birçok ayet vardır. Bu ayetlerin birinde şöyle buyurulur:

    "Allah'ın haram kıldığı cana, haklı bir sebep olmadıkça kıymayın. Kim mazlum olarak öldürülürse biz onun velisine (mirasçısına hakkını isteme konusunda) bir yetki vermişizdir. O da öldürmede aşırı gitmesin. Çünkü o, zaten yardıma mazhar kılınmıştır." (el-İsrâ, 17/33)

    Âdem (a.s.)'ın oğlu Kâbil*in Hâbil'i öldürme suçu, öldürmenin insanlığa tecavüz anlamına gelen bir suç olduğunu gösterir. Nitekim Cenâb-ı Hak şöyle buyurur: "Bu yüzden İsrâiloğulları'na şu gerçeği hükmettik: Kim bir canı, bir can karşılığında veya yeryüzünde bir fesat çıkarmaktan dolayı olmaksızın, öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur." (el-Mâide, 5/32)

    Katil için kısas cezası şu ayetle sabittir:

    "Ey iman edenler, öldürenler hakkında size kısas (misilleme) yazıldı. Hür hür ile; köle köle ile; dişi dişi ile kısas edilir. Fakat öldürenin lehinde, öldürülenin kardeşi (velisi) tarafından cüz'î bir şey af * olunursa kısas düşer. Artık örfe uyarak, maktulün velisine güzellikle ödemede bulunmak gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve esirgemedir. O halde kim bu aftan ve diyetin edâsından sonra, katile veya yakınlarına karşı tecavüzde bulunursa, onun için pek acıklı bir azap vardır. Ey akıl sahipleri kısasta sizin için bir hayat vardır. Umulur ki sakınırsınız. " (el-Bakara, 2/178-179)

    Kısas hükmü, geçmiş semâvî dinlerde de yer almıştır: "Biz onda (Tevrat*ta) onların üzerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş karşılıktır. Sonuç olarak yaralar birbirine kısastır. Fakat kim bu hakkını bağışlarsa, o kendisine keffârettir. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse onlar zalimlerin ta kendileridir." (el-Mâide, 5/45)

    Kur'an-ı Kerim, başkasını kasden öldüren katil için bir ceza daha bildirir:

    "Kim bir mümini kasden öldürürse, cezası içinde ebedî kalıcı olmak üzere cehennemdir. Allah ona gazabetmiş ve lânet etmiştir. Ve ona büyük bir azap hazırlamıştır. " (en-Nisâ, 4/93)

    Hadiste, kişinin ancak üç durumda ve hâkim kararıyla öldürülebileceği bildirilmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır:

    "Müslümanın kanı ancak üç şeyden birisi ile helâl olur. Zina eden evli, cana karşılık can, dinini terkeden ve İslâm toplumundan ayrılan kimse." (Buhârî, Diyet, 6; Müslim, Kasâme 25; Ebû Davud, Hudud, I; Tirmîzî, Hudud, 15) Bu hadisi İbn Mes'ud (r.a.) rivâyet etmiştir.

    Başka bir rivâyet şöyledir: "Kişinin kanı üç durumda helâl olur: İmandan sonra kâfir olan yahut evlilikten sonra zina eden yahut da haksız yere bir cana kıyan kimse."

    Katlin ve intiharın haramlığı konusunda çeşitli hadisler nakledilmiştir: "Bir müminin öldürülmesi, Allah katında, dünyanın sona ermesinden daha büyük bir olaydır."

    "Şüphesiz, sizin kanlarınız ve mallarınız; bu gününüzün, bu ayınızın ve bu beldenizin haram olduğu gibi birbirinize haramdır." (Buhâri ilim, 37; Hacc, 132; Hudûd, 9; Müslim, Hacc, 147; Tirmîzî, Fiten, 6)

    "Yedi helâk edici şeyden sakınınız. Bir tanesi de haklı durumlar müstesna Allah'ın haram kıldığı cana kıymaktır. " (Buhârî, Müslim, Ebû Davud ve Nesâi)

    Kasden öldürmenin cezasını hadis tesbit etmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurdu: "Kasden öldürmede kısas vardır. Ancak, maktulün velisinin affetmesi halinde durum değişmektedir."

    Yani başkasını kasden öldüren, maktulün akrabaları tarafından affedilmedikçe ona kısas uygulanması gerekir.

    Kasden adam öldüren kimse asî ve fâsık olur. Onun işi Allah'a kalmıştır. Dilerse ona azap eder, dilerse bağışlar. İslâm âlimlerinin çoğunluğuna göre katilin tevbesi makbûldür. Böyle diyenlerin delilleri şu ayetlerdir:

    "Şüphesiz Allah, kendisine şirk (ortak) koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışındaki günahları dilediği kimseler için bağışlar. " (en-Nisâ, 4/48-116)

    "Şüphesiz Allah bütün günahları mağfiret eder." (ez-Zümer, 39/53) İbn Abbâs (r.a.) katilin bağışlanabileceği konusunda aksi görüştedir. Çünkü birisini kasten öldürenin cehenneme gireceği, Nisâ sûresi 93. ayetle sabittir.

    Diğer yandan yüz kişi öldüren kimsenin tevbesinin bile kabule şayan olduğunu bildiren hadis-i şerif malûm ve meşhurdur. (Buhâri, Enbiya, 54; Müslim, Tevbe, 46-47). Kâtilin, sürekli cehennem ateşine gireceğini bildiren ayetin, tevbe etmeden ölmesi haliyle ilgili olduğu yahut durumunun Cenâb-ı Hakk'ın dilemesine bağlı bulunduğu öne sürülmüştür.

    Şâfiî mezhebi, öldürmenin hükümlerini beş kısma ayırır: Farz, haram, mekruh, mendub ve mubah.

    1- Farz: Mürted (dinden çıkan)'ın tevbe etmediği ve düşman savaşçısının İslâm'a girmediği yahut cizyeyi vermediği zaman öldürülmesi farzdır.

    2- Haram: Kanının dökülmesi caiz olmayan masum kimsenin öldürülmesi haramdır.

    3- Mekruh: Bir kimsenin, kâfir olan hasmını Allah'a ve Resulüne sövdüğü zaman onu öldürmesi mekruhtur.

    4- Mübah: Kısas tatbik edilecek kimseyi veya devlet başkanının savaş esirini öldürmesi mubahtır. Çünkü o maslahata göre öldürüp öldürmemekte serbesttir. Nefis müdafaası için saldırganı öldürmek de mubahtır.

    Dört büyük mezheb imamı, öldürmenin mübah olduğu halleri şu şekilde sıralarlar: Bir kimse yabancı birisinin evine girdiğini; yabancı bir erkeği karısı veya yakın akrabası ile zina ederken görse onu öldürmesi helâldir. Katile kısas gerekmez. Zina, erkekle kadının rızası sonucu oluşmuşsa Hanefi ve Hanbelîlere göre kadının kocası onları suçüstü yakalaması halinde her ikisini de öldürebilir. Eğer erkek, kadını zinaya zorlamışsa kadının bu erkeği öldürmesi mübah görülmüştür. Ancak sonradan zina ettiğini öğrenirse o takdirde öldüremez. Buna devlet yetkilileri ceza verir. Bu durumda erkek karısını boşayabilir.

    Hamdi DÖNDÜREN



  15. 14.Ocak.2013, 20:17
    8
    cavraşım
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2012
    Üye No: 97639
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: kadının tacize uğraması

    Allah razı olsun


  16. 14.Ocak.2013, 20:17
    8
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun





+ Yorum Gönder