Konusunu Oylayın.: Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine çıkması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine çıkması
  1. 02.Ocak.2013, 17:57
    1
    Misafir

    Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine çıkması






    Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine çıkması Mumsema Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine
    çıkması ve ya cenabı Hakkın ademe düşmesi gibi bu muhal olan alemi cenabı Allah
    mı yokluğa itmiştir?


  2. 02.Ocak.2013, 17:57
    1
    mehmet can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    mehmet can
    Misafir



  3. 02.Ocak.2013, 20:51
    2
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Vücudu muhal olan alemleri nasıl anlamalıyız. Bir mümkünün vücub mertebesine çıkması




    Üç çeşit vücud mertebesi vardır..

    1-vacib (yokluğu muhal)
    2-mümkin (varlığı ve yokluğ eşit)
    3-mümteni (varlığı muhal)

    3. maddeye siz bir-iki örnek vermişsiniz zaten..Ben de bir kaç örnek vermem gerekirse:

    Bir şey aynı anda hem ezeli, hem de yoktan yaratılmış olamaz...Yani, hem başkasına muhtaç olmayacak ve aynı zamanda başkasına muhtaç olacak.
    aynı anda hem aciz, hem de sonsuz kudret sahibi olamaz.
    aynı anda hem adaletli hem adaletsiz olamaz
    aynı anda hem sonsuz güzel ve hem sonsuz çirkin olamaz.

    Bu misalleri çoğaltabiliriz...Bunlar "zatında muhaldir, mümtenidir"..Yani, bunların olması zati olarak imkansızdır..Bu hakikatler ezelden ebede kadar sabittir...değişmez.


  4. 02.Ocak.2013, 20:51
    2
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Üç çeşit vücud mertebesi vardır..

    1-vacib (yokluğu muhal)
    2-mümkin (varlığı ve yokluğ eşit)
    3-mümteni (varlığı muhal)

    3. maddeye siz bir-iki örnek vermişsiniz zaten..Ben de bir kaç örnek vermem gerekirse:

    Bir şey aynı anda hem ezeli, hem de yoktan yaratılmış olamaz...Yani, hem başkasına muhtaç olmayacak ve aynı zamanda başkasına muhtaç olacak.
    aynı anda hem aciz, hem de sonsuz kudret sahibi olamaz.
    aynı anda hem adaletli hem adaletsiz olamaz
    aynı anda hem sonsuz güzel ve hem sonsuz çirkin olamaz.

    Bu misalleri çoğaltabiliriz...Bunlar "zatında muhaldir, mümtenidir"..Yani, bunların olması zati olarak imkansızdır..Bu hakikatler ezelden ebede kadar sabittir...değişmez.





+ Yorum Gönder