Konusunu Oylayın.: Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır?
  1. 30.Aralık.2012, 12:46
    1
    Misafir

    Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır?






    Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır? Mumsema Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır? Buhari, Harici olan Umran b. Hattan’dan neden hadis rivayet etmiştir?


  2. 30.Aralık.2012, 12:46
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 30.Aralık.2012, 13:59
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Buhari Ehl-i Beyt imamlarından olan İmam Cafer-i Sadık’tan neden hadis almamıştır?




    İbn Hacer’in bildirdiğine göre, ehl-i sünnet hadisçilerin otoriterleri sayılan alimer onun "sika" olduğunu söylemişlerdir. Hatta İbn Ebi Hatim gibi bir cerh-tadil otoritesi, babasından naklen: “Cefar-i sadık gibi bir büyük insanın sika olup olmadığından sormak bile abestir” manasına gelen ifadeler kullanmıştır(bk. Tahzib, 2/103-104).
    İmam-ı Azam ve İmam-ı Malik de ondan hadis rivayet etmiştir. İmam Şafii onun sika olduğunu söylemiştir. İmam Malik, onun hakkında şu övücü tespitler yapmıştır: “Ben Cefar-i Sadık’ın yanın her gittiğimde mutlaka onu ya namazda, ya oruçlu, yahut da Kur’ân okurken gördüm. Abdestli olmadan asla hadis rivayet etmezdi” (a.g.y).

    İmam Cefar-i Sadık 148’de vefat etmiştir. Buhari ise 256’da vefat etmiştir. Buna göre, Buhari’nin doğrudan ondan rivayet etme imkânı yoktur. Bundan anlaşılıyor ki, Buhari’nin ondan hadis rivayet etmemesi, onun şahsından değil, ondan rivayet eden bazı kimselere itimat etmemesindedir.

    Umran b. Hattan’ın son zamanlarında harici mezhebinden döndüğü ve Buhari’nin de bu sebeple ondan hadis rivayet ettiğine dair bilgiler vardır. Bununla beraber bu adamın harici olmasına rağmen sika bir kişi olduğu bildirlmektedir.(bk. İbn Hacer, Tahzib, 8/138).
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 30.Aralık.2012, 13:59
    2
    Moderatör



    İbn Hacer’in bildirdiğine göre, ehl-i sünnet hadisçilerin otoriterleri sayılan alimer onun "sika" olduğunu söylemişlerdir. Hatta İbn Ebi Hatim gibi bir cerh-tadil otoritesi, babasından naklen: “Cefar-i sadık gibi bir büyük insanın sika olup olmadığından sormak bile abestir” manasına gelen ifadeler kullanmıştır(bk. Tahzib, 2/103-104).
    İmam-ı Azam ve İmam-ı Malik de ondan hadis rivayet etmiştir. İmam Şafii onun sika olduğunu söylemiştir. İmam Malik, onun hakkında şu övücü tespitler yapmıştır: “Ben Cefar-i Sadık’ın yanın her gittiğimde mutlaka onu ya namazda, ya oruçlu, yahut da Kur’ân okurken gördüm. Abdestli olmadan asla hadis rivayet etmezdi” (a.g.y).

    İmam Cefar-i Sadık 148’de vefat etmiştir. Buhari ise 256’da vefat etmiştir. Buna göre, Buhari’nin doğrudan ondan rivayet etme imkânı yoktur. Bundan anlaşılıyor ki, Buhari’nin ondan hadis rivayet etmemesi, onun şahsından değil, ondan rivayet eden bazı kimselere itimat etmemesindedir.

    Umran b. Hattan’ın son zamanlarında harici mezhebinden döndüğü ve Buhari’nin de bu sebeple ondan hadis rivayet ettiğine dair bilgiler vardır. Bununla beraber bu adamın harici olmasına rağmen sika bir kişi olduğu bildirlmektedir.(bk. İbn Hacer, Tahzib, 8/138).
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder